Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
vrijdag 4 januari 2019 om 10:11
Beetje laat maar ik zie dit soort klokken steeds meer terugkomen bij mijn leeftijdgenoten van tegen de 30.
Erfenisje uit opa en oma's huis.

Als ik huis heb waar hij verder uit de richting van mijn slaapkamer kan hangen dan zoek ik er echt wel een plekje voor.
vrijdag 4 januari 2019 om 10:58
Ja, die puntenslijper! En om het minste of geringste was het natuurlijk nodig om weer even dat potlood te slijpen, zó leuksportivia schreef: ↑04-01-2019 09:15Die herken ik niet, maar jouw plaatje veroorzaakte bij mij wel een flashback aan de elektrische puntenslijpers die ik op de lagere school gebruikte. Zelfs het geluid van dat ding komt bij mij weer omhoog.![]()
https://www.goedgevonden.info/retro-vin ... puntenslij

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C

vrijdag 4 januari 2019 om 13:38
Ja, inderdaad. Soms brak je expres een punt af om te kunnen slijpen.streepjessokken schreef: ↑04-01-2019 10:58Ja, die puntenslijper! En om het minste of geringste was het natuurlijk nodig om weer even dat potlood te slijpen, zó leuk![]()

zaterdag 5 januari 2019 om 05:03
Ach, dan is er nog een heel leger beschikbaar om mee te vechten...redbulletje schreef: ↑02-01-2019 14:03Bij mij gaan ze zowel in de magnetron als in de vaatwasser en ik heb die dingen volgens mij al wel 25 jaar! En nog geen enkele gesneuveld!
Maar ik heb nog die prachtige kop en schotels in dat blauw staan.
Ook van Douwe echtberts.
Die met die blauwe bloemetjes.
EDIT:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr
EINDE EDIT
Deze dus, maar staan bij Kringloop nu ook voor 3 - 4 euro per stuk.
Ik had een serie geluk, maar kan die dingen echt niet verkopen.Zulke kop en schotels dus, maar ik heb er ook van hotelporselein.
Gevalletje fout afgeprijsd. Ook van de serie die voor 3,99 per stuk nu nog te koop staan.
Die vind ik zo mooi dat ik ze met extra zorg hanteer.
De Ikea mokken vallen na één keer en zijn gevaarlijke wapens. Stukken als scherven van glas.
Is niet gek, want glas maken ze ook van zand.
Geen plaatjes beschikbaar. '
Gut... ik ga een poeziealbum schrijven...
Die had ook iedereen. Is opnieuw een hype geworden.
Nu zijn het vriendenboeken.
Tijd om weer plaatjes met rijmpjes te lanceren? Gewoon een ketting boek door de family heen laten circuleren.
Vooral dat leren. Sommigen doen dat nooit.
Ik las iets op het topic over Haary (harige badpak van Harry en Meghan stond er ook nog op een.)
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 07-01-2019 23:28
47.65% gewijzigd

dinsdag 8 januari 2019 om 16:39
@Serengeti, Ik houd je in gedachten (al vergeet ik het misschien als de tijd daar is.)
Er staan bij mijn ouders ook echt hele mooie oude spullen. Je kent het wel, via een overleden joodse oudtante, en andere overleden ooms en tantes van mijn ouders, verkregen. Zoals een drentse plafond-hang- olielamp. uit de Jaren 30. Echt een prachtding! En delftsblauwe tegeltjes (die mijn moeder wist te 'redden' uit een destijds gesloopt overheidsgebouw. En een origineel chesterfield bankstel. hele Tupperware sets voor 'je weet maar nooit' en ga zo maar door. Het zijn van die dingen die je op zich wel kent, maar geen hond die dat nog in het interieur heeft staan. Behalve dus mijn ouders
Wij, mijn ouders (en ik zelf ook), kijken vaak naar Kunst en Kitch. We vinden het leuk om te zien wat mensen allemaal nog van vroeger hebben.
ik gok dat hier wel meer mensen die dat kijken, Uit een soort nostalgie?

Er staan bij mijn ouders ook echt hele mooie oude spullen. Je kent het wel, via een overleden joodse oudtante, en andere overleden ooms en tantes van mijn ouders, verkregen. Zoals een drentse plafond-hang- olielamp. uit de Jaren 30. Echt een prachtding! En delftsblauwe tegeltjes (die mijn moeder wist te 'redden' uit een destijds gesloopt overheidsgebouw. En een origineel chesterfield bankstel. hele Tupperware sets voor 'je weet maar nooit' en ga zo maar door. Het zijn van die dingen die je op zich wel kent, maar geen hond die dat nog in het interieur heeft staan. Behalve dus mijn ouders

Wij, mijn ouders (en ik zelf ook), kijken vaak naar Kunst en Kitch. We vinden het leuk om te zien wat mensen allemaal nog van vroeger hebben.
ik gok dat hier wel meer mensen die dat kijken, Uit een soort nostalgie?

dinsdag 8 januari 2019 om 18:11

dinsdag 8 januari 2019 om 19:31
Die hadden wij niet in huis.

dinsdag 8 januari 2019 om 19:56
Eindelijke een plaatje hiervan gevonden. Ploppers heetten ze blijkbaar. Ik had een blauwe, dat weet ik nog.

dinsdag 8 januari 2019 om 20:18
Krimpie Dinkie ja!lizenlotte schreef: ↑08-01-2019 19:19Strijkkralen? Die zijn hartstikke modern, jij bent vast nog heel jong CO2?
Wij maakten sieraden van rubberen krimpie dinkie, dan liep je trots met een hartstikke hippe zelfgemaakte haarspeld of oorbellen rond![]()

dinsdag 8 januari 2019 om 20:22
Daar zat ook een plaatje in, toch? Of ben ik dan in de war met iets anders?
dinsdag 8 januari 2019 om 20:23