Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)

woensdag 9 januari 2019 om 12:29

woensdag 9 januari 2019 om 12:29
Ik heb er eentje, want ik ben een fossielCOtweepuntnul schreef: ↑09-01-2019 08:15En mijn ouders hadden ook zo'n soort slacentrifuge
Volgens mij doet niemand dat meer, met zo'n ding?

woensdag 9 januari 2019 om 12:42
Nee nu heten ze krijtjes.
Mooi verhaal trouwens over die chocolade sigaretten. Mijn overgrootopa van toen 90 jaar kocht 6 pakjes bij de srv wagen want ze waren zo goedkoop! Hij dacht dat het echt sigaretten waren

woensdag 9 januari 2019 om 12:55
Wij kregen bij oma altijd ontbijtkoek. Dat hadden we thuis niet.
anoniem_307731 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 13:00
0.45% gewijzigd

woensdag 9 januari 2019 om 12:55
Geen last van met ijsbergsla en andere sla koop ik gewoon voorgewassen.CommonSense schreef: ↑09-01-2019 12:29Ik heb er eentje, want ik ben een fossiel. Bovendien heb ik vaak zanderige kroppen sla die gewassen moet worden. Het is echt een geweldig ding!

woensdag 9 januari 2019 om 13:26
Het leukste was juist om te vroeg dat deksel eraf te halen. Als je goed had gecentrifugeerd kon dat. Anders vloog de sla de keuken rond

Mijn ouders hebben hem nog. Geen idee of ze hem nog gebruiken.

woensdag 9 januari 2019 om 13:28
attribuutje schreef: ↑09-01-2019 13:14die zwart op wit die at ik met zakje en al, tenminste je kauwde op het zakje zodat de zwart op wit er door sijpelde, kan het niet zo goed uitleggen geloof ik...
Waren dat niet van die staafjes? Zoals deze, maar dan met grijs poeder?

woensdag 9 januari 2019 om 16:11
Bij sommigen speelt de bug dat hun bericht niet verschijnt als ze een bericht met een afbeelding citeren. Als je de afbeelding weghaalt uit de quote, zal je bericht waarschijnlijk wel worden geplaatst.
woensdag 9 januari 2019 om 16:20

woensdag 9 januari 2019 om 16:21
Ik citeerde het bericht van RikM, gaf er een reactie op met een plaatje erbij. In eerste instantie verdween de afbeelding van RikM en was mijn afbeelding daar geplaatst. Mijn opmerking stond boven die afbeelding. Zo leek het dus of ik alleen een quote had gedaan, zonder er zelf iets bij te zetten en dat de tekst en afbeelding van RikM kwamen i.p.v. van mij. Ik heb het nog geprobeerd aan te passen, maar dat ging ook niet goed. Bedoel jij dat ook?

woensdag 9 januari 2019 om 18:15
woensdag 9 januari 2019 om 19:42
Wij hadden wel meerdere kleuren. Maar dat zal begin '80 geweest zijn.
Van die plastic/rubberachtige stickers waren dat toch?
Met deze afbeeldingen:

Een echte foto van de stickers kan ik ook niet vinden.
woensdag 9 januari 2019 om 19:48
Oh ja die stickers!
Ik weet nog dat de keukenmachine van mijn ouders een keer stuk ging. Die van de buren ging vlak daarna stuk en toen konden ze van twee keukenmachines weer één maken. Omdat idd bijna iedereen dezelfde keukenmachine had. Alles Philips volgens mij toen, in de meeste huishoudens.
Ik weet nog dat de keukenmachine van mijn ouders een keer stuk ging. Die van de buren ging vlak daarna stuk en toen konden ze van twee keukenmachines weer één maken. Omdat idd bijna iedereen dezelfde keukenmachine had. Alles Philips volgens mij toen, in de meeste huishoudens.
Je kunt méér.