Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Snoesje666 schreef:
15-01-2019 21:40
Violet is fantastisch !
Maar zoooo irritant en bemoeizuchtig!
Calamitycat schreef:
15-01-2019 21:24
Ik had nog een boekje, heb net dat hele verhaal zitten overtypen :rofl: :facepalm:

Ik zie je al helemaal zitten achter je mooie typemachine!
Afbeelding
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Vond Elvis de allermooiste man op de wereld.
Al was hij al dood toen ik 6 was.
Heb eigenlijk nu nog steeds zelden of nooit zo'n mooie kop van een vent meer gezien.
Maar niet mijn type hoor.
Lag wakker van George Michael toen ik t clipje club tropicana zag in die witte zwembroek
Calamitycat schreef:
15-01-2019 21:12
Ik heb echt tranen met tuiten gelachen om het telefoonvertier uit de steen en been show. Zulke humor wordt gewoon niet meer gemaakt. Jammer.

Deze vind ik echt briljant:
(...)

Geweldig. ;-D
Ik had ooit een cassettebandje vol met deze gesprekken. Die zullen inmiddels ook wel op cd staan, denk ik.

Afbeelding
Donna1971 schreef:
15-01-2019 21:33
Patrick Swayze, John Travolta, Don Johnson, George Michael, Ernst Jansz, Robert de Niro?
Deze allemaal.
Plus Tom Cruise, Val Kilmer, Rob Lowe en nog wel meer :)
Serengeti schreef:
15-01-2019 21:44
Afbeelding
:proud: :lol:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Snoesje666 schreef:
15-01-2019 20:30
Wie was ook verliefd op Silas?

https://www.youtube.com/watch?v=XrbA0F5vUd0
Ik!!!
Serengeti schreef:
15-01-2019 21:44
Afbeelding
En bedankt voor het ophalen van weer een herinnering! :-D Ik had in de zesde klas van de lagere school typeles bij het Scheidegger instituut. Je had van die gekleurde dopjes op de toetsen.

Afbeelding
RikM schreef:
15-01-2019 21:47
Geweldig. ;-D
Ik had ooit een cassettebandje vol met deze gesprekken. Die zullen inmiddels ook wel op cd staan, denk ik.

Afbeelding
Waarschijnlijk wel :)

Het boekje met Belgische telefoongesprekken staat hier ook nog in de kast :$
Ik begin me inmiddels wel zorgen te maken, eigenlijk lijk ik verdacht veel op een hoarder... :proud:
Mijn typemachine, gekregen van mijn oma toen ik beroepshalve in haar voetsporen trad.

Als ik het lint laat inkten (wáár in vredesnaam?) kan ik er weer mee werken.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een mooie typmachine Snoesje!
Snoesje666 schreef:
15-01-2019 22:04
Mijn typemachine, gekregen van mijn oma toen ik beroepshalve in haar voetsporen trad.

Als ik het lint laat inkten (wáár in vredesnaam?) kan ik er weer mee werken.

Afbeelding
Die is mooi! Die zou ik gewoon als eyecatcher in mijn woonkamer kunnen hebben staan.
sportivia schreef:
15-01-2019 22:06
Die is mooi! Die zou ik gewoon als eyecatcher in mijn woonkamer kunnen hebben staan. En misschien kunnen ze je hier verder helpen met het lint: https://www.gtb4u.nl/Inktlinten
Kennen jullie deze hunk nog dan?
Afbeelding
COtweepuntnul schreef:
15-01-2019 22:20
Afbeelding
Nope.
Jaaaaa! Drazic uit HBH :heart:
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Dit boek heb ik "verslonden":

Afbeelding
COtweepuntnul schreef:
Afbeelding
Uiteraard!
Ik was zo jaloers op dat meisje die zijn vriendin speelde :'(
Stressed is just desserts spelled backwards
COtweepuntnul schreef:
Afbeelding
Drazic 😍
Donna1971 schreef:
15-01-2019 16:51
Luisterden jullie ook naar de mixen van Ben Liebrand op donderdag avond geloof ik en de soul show.
'Veronica' komt naar je toe deze zomer was toen nog een piratenzender als ik me niet vergis.
Veronica komt naar je toe deze zomer, weet ik ook nog wel. Toen waren ze een reguliere zender. En Ben Liebrand is ook nog steeds actief, nu bij Radio 10.

https://www.radio10.nl/djs/ben-liebrand
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Donna1971 schreef:
15-01-2019 16:51
Luisterden jullie ook naar de mixen van Ben Liebrand op donderdag avond geloof ik en de soul show.
'Veronica' komt naar je toe deze zomer was toen nog een piratenzender als ik me niet vergis.
"Veronica komt naar je toe deze zomer" ging over hun zomer toer. Land braderieën en zo waar mooie meiden leden werfden voor Veronica.

Bij ons op school was trouwens de grap:"Wat krijg je als je Veronica en de EO kruist? 'Jezus komt naar je toe deze zomer!'" Vond ik toen leuk.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 15-01-2019 23:54
0.09% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wat ook indruk maakte was de aflevering van De Schreeuw van de Leeuw met Rene Klein.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Abundance-of-Freedom schreef:
15-01-2019 14:39
Waren ook zeer populair:

Afbeelding

My little pony
Ah, deze had ik, die blauwe :cheer2:
Zijn er hier nog anderen die in het allereerste jaar van de Basisvorming zaten?

We kregen toen op het VWO ineens Verzorging en Techniek. Heb nog een lelijke spiraal gemaakt bij Techniek. Nee, geen voorbehoedsmiddel, maar zo'n ding waarbij je een route met een metalen staaf met een oog over een metalen draad af moest leggen en als je hem aanraakte ging er een lampje branden. Solderen vond ik dan wel weer leuk. En de leraar altijd maar waarschuwen dat onze lange haren niet in de boormachine cvast kwamen. Van verzorging kan ik me allen herrinneren dat we leerden hoe je teennagels moest knippen en ik vond dat dat toch gewoon bij onze opvoeding hoorde.

Verder zat ik op een christelijke school waarbij voor Nederlands je literatuur moest lezen, maar geen enkel boek was verplicht, want anders gingen er ouder klagen over boeken met sex, homoseksualiteit of vloeken. Kregen we ook nog een brief over mee, dat niets 'moest' en met een lijstje aan secundaire literatuur voor ouders die vragen hadden. Daar stond ook bij het boek:"Een Christen leest Maarten 't Hart." Ik vind dat 22 jaar later nog steeds apart (ik las gewoon Joost Zwagerman's Valt licht en ook Maarten 't Hart, mijn ouders vonden alles prima)

(Ik dwaal af, dit gaat niet meer over meubels of servies :rofl: )
boebezoebe wijzigde dit bericht op 16-01-2019 00:07
0.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven