Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
maandag 31 december 2018 om 16:23
O flashback!!! Die ellendige macramehangers moesten wij zelf knopen op de agere school...gingen je vingers zeer van doen. En je knoopte kussens van afgeknipte stukjes wol....ik ben van een handwerkgeneratie (1969)...heb zelfs nog een Merkels- geborduurd. In het openlucht museum in Arnhem hebben ze hele themakamers van de jaren 60, 70, 80 etc. Erg leuk om te zien.
maandag 31 december 2018 om 16:23
Wij hebben ze nog en gebruiken ze ook nog steeds

tbl1966 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:26
30.72% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)

maandag 31 december 2018 om 16:26
Dit waren toch viltstiften?
maandag 31 december 2018 om 16:27
Het Tomado rekje hangt hier nog steeds (of eigenlijk weer) aan de muur. Ik vind ze mooi en praktisch.
Tupperware, mijn god, wat een ondingen vond ik dat. Altijd was of het dekseltje kwijt, of hij paste niet goed meer, stond je daar te zwoegen om dat kreng toch op dat f*cking bakje te krijgen. En de bekers lekten al-tijd! Ik heb het dus niet. Mijn moeder en een flink aantal vriendinnen nog steeds wel.
De onderzetters hadden mijn ouders ook. Ik vond ze altijd stinken, ze hadden zo'n ondefinieerbaar chemisch geurtje, maar ze knisperden wel leuk.
Het koffieservies met die klokken hadden de ouders van mijn beste vriendinnetje bij elkaar gespaard bij (meen ik) DE, met de punten.
NOg een paar dingetjes:
De absolute feestdis:

Niet compleet zonder verschillende merken sigaretten op tafel:

Het sjiekste eten dat je moeder kon verzinnen (en smerig dat het was!):
Tupperware, mijn god, wat een ondingen vond ik dat. Altijd was of het dekseltje kwijt, of hij paste niet goed meer, stond je daar te zwoegen om dat kreng toch op dat f*cking bakje te krijgen. En de bekers lekten al-tijd! Ik heb het dus niet. Mijn moeder en een flink aantal vriendinnen nog steeds wel.
De onderzetters hadden mijn ouders ook. Ik vond ze altijd stinken, ze hadden zo'n ondefinieerbaar chemisch geurtje, maar ze knisperden wel leuk.
Het koffieservies met die klokken hadden de ouders van mijn beste vriendinnetje bij elkaar gespaard bij (meen ik) DE, met de punten.
NOg een paar dingetjes:
De absolute feestdis:

Niet compleet zonder verschillende merken sigaretten op tafel:

Het sjiekste eten dat je moeder kon verzinnen (en smerig dat het was!):

hasse88 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:30
1.02% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

maandag 31 december 2018 om 16:27

maandag 31 december 2018 om 16:29
Ik herken ze inderdaad.

maandag 31 december 2018 om 16:30
Die telefoon huurde je van de PTT. Ik weet nog dat ik het heel raar vond een eigen telefoon te hebben en dat de vraag leefde of het wel mocht van de PTTS0LEIL schreef: ↑31-12-2018 16:05Die waston zegt mij niks.
En verder hadden wij als ik dit topic zie, gelukkig ook maar weinig van wat iedereen had. Nou ok, die telefoons, maar veel andere modellen bestonden niet hè, dus ze moesten wat.
En die broodtrommel dus. Verder weinig herkenbaar.
Ik weet ook niet of die Tupperware bakjes heel gangbaar waren. Ik zag ze verder nooit bij iemand, tot een paar jaar geleden een collega er haar lunch in meebracht (er zitten dekseltjes bij).

maandag 31 december 2018 om 16:30
In de jaren 80 ook nog

maandag 31 december 2018 om 16:32
maandag 31 december 2018 om 16:33
Oh en ministeck en logo. Daar kwamen we in om. Bij ministeck zelfs zo'n rood plastic koffer met vakjes, waarin je alles netjes kon opbergen op kleur.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 31 december 2018 om 16:36
https://nl.pinterest.com/annekevanschoo ... -jaren-70/
Geen plaatjesplakrechten, dan maar zo.
Geen plaatjesplakrechten, dan maar zo.
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:36
24.53% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
maandag 31 december 2018 om 16:36
Mijn oma had ook zo'n persisch kamerbreed tapijt over de eettafel, compleet met tactisch verborgen brandgaten van de sigaretten en sigaren die haar vrienden in overvloed rookten. Die werd elke dag 'afgeschuierd' met een speciale borstel. Om kruimeltjes eraf te krijgen. Het was altijd een kunst om de glazen ranja niet om te laten kukkelen op dat hobbelige spul, want dan werd oma boos..

maandag 31 december 2018 om 16:37
Hasse88 schreef: ↑31-12-2018 16:36Mijn oma had ook zo'n persisch kamerbreed tapijt over de eettafel, compleet met tactisch verborgen brandgaten van de sigaretten en sigaren die haar vrienden in overvloed rookten. Die werd elke dag 'afgeschuierd' met een speciale borstel. Om kruimeltjes eraf te krijgen. Het was altijd een kunst om de glazen ranja niet om te laten kukkelen op dat hobbelige spul, want dan werd oma boos..![]()
Hadden ze toentertijd nog geen onderzettertjes?
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:38
0.68% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
maandag 31 december 2018 om 16:39
Vast wel, maar mijn oma niet. Geen idee waarom niet. Mijn ouders hadden een rookglazen salontafel en die gebruikten ze wel altijd.