Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
O flashback!!! Die ellendige macramehangers moesten wij zelf knopen op de agere school...gingen je vingers zeer van doen. En je knoopte kussens van afgeknipte stukjes wol....ik ben van een handwerkgeneratie (1969)...heb zelfs nog een Merkels- geborduurd. In het openlucht museum in Arnhem hebben ze hele themakamers van de jaren 60, 70, 80 etc. Erg leuk om te zien.
bethweeter schreef:
31-12-2018 14:21
TO trapt af.

De pannenonderzetters:
Afbeelding
Wij hebben ze nog en gebruiken ze ook nog steeds :lol:
tbl1966 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:26
30.72% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Het rek heb ik wel, de rest niet.
Waar koop je die onderzetters? Of zijn ze origineel?
Afbeelding
Rokersgarnituur, staande klok. Bij opa en oma.
Massief eiken meubels.
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:27
40.00% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
redbulletje schreef:
31-12-2018 16:25
Afbeelding
Dit waren toch viltstiften?
Het Tomado rekje hangt hier nog steeds (of eigenlijk weer) aan de muur. Ik vind ze mooi en praktisch.
Tupperware, mijn god, wat een ondingen vond ik dat. Altijd was of het dekseltje kwijt, of hij paste niet goed meer, stond je daar te zwoegen om dat kreng toch op dat f*cking bakje te krijgen. En de bekers lekten al-tijd! Ik heb het dus niet. Mijn moeder en een flink aantal vriendinnen nog steeds wel.
De onderzetters hadden mijn ouders ook. Ik vond ze altijd stinken, ze hadden zo'n ondefinieerbaar chemisch geurtje, maar ze knisperden wel leuk.
Het koffieservies met die klokken hadden de ouders van mijn beste vriendinnetje bij elkaar gespaard bij (meen ik) DE, met de punten.

NOg een paar dingetjes:
De absolute feestdis:

Afbeelding

Niet compleet zonder verschillende merken sigaretten op tafel:

Afbeelding

Het sjiekste eten dat je moeder kon verzinnen (en smerig dat het was!):

Afbeelding
hasse88 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:30
1.02% gewijzigd
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Renee_XX schreef:
31-12-2018 16:26
Ja, die had ik ook!
Iedereen rookte vroeger.
Stokoude opa die zijn hele leven had gerookt zei op zijn sterfbed "Meisje, gerookt vlees vergaat niet".
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:29
68.63% gewijzigd
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Renee_XX schreef:
31-12-2018 16:26
Ja klopt. Die hadden we in de jaren 70
redbulletje schreef:
31-12-2018 16:28

Ik herken ze inderdaad.
S0LEIL schreef:
31-12-2018 16:05
Die waston zegt mij niks.
En verder hadden wij als ik dit topic zie, gelukkig ook maar weinig van wat iedereen had. Nou ok, die telefoons, maar veel andere modellen bestonden niet hè, dus ze moesten wat.
En die broodtrommel dus. Verder weinig herkenbaar.
Ik weet ook niet of die Tupperware bakjes heel gangbaar waren. Ik zag ze verder nooit bij iemand, tot een paar jaar geleden een collega er haar lunch in meebracht (er zitten dekseltjes bij).
Die telefoon huurde je van de PTT. Ik weet nog dat ik het heel raar vond een eigen telefoon te hebben en dat de vraag leefde of het wel mocht van de PTT :-D
redbulletje schreef:
31-12-2018 16:28
In de jaren 80 ook nog :-)
Dit was het enige Tupperware product dat wij in huis hadden:

Afbeelding
Deze lamp boven de eettafel
Afbeelding

of deze
Afbeelding

Deze op de salontafel
Afbeelding
Als je er wat op zette, viel het geheid om :lol:

Afbeelding
tbl1966 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:33
10.98% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Theamuts schreef:
31-12-2018 16:25
Het rek heb ik wel, de rest niet.
Waar koop je die onderzetters? Of zijn ze origineel?
Kringloop of marktplaats?
Voor iedereen een groene tuin
Oh en ministeck en logo. Daar kwamen we in om. Bij ministeck zelfs zo'n rood plastic koffer met vakjes, waarin je alles netjes kon opbergen op kleur.

Afbeelding
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Afbeelding

Afbeelding
[quote=redbulletje post_id=29416587 time=1546269952 user_id=109047[/quote]

Ook al Duits.
Asbak
Afbeelding

Afbeelding
https://nl.pinterest.com/annekevanschoo ... -jaren-70/
Geen plaatjesplakrechten, dan maar zo.
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:36
24.53% gewijzigd
Mijn oma had ook zo'n persisch kamerbreed tapijt over de eettafel, compleet met tactisch verborgen brandgaten van de sigaretten en sigaren die haar vrienden in overvloed rookten. Die werd elke dag 'afgeschuierd' met een speciale borstel. Om kruimeltjes eraf te krijgen. Het was altijd een kunst om de glazen ranja niet om te laten kukkelen op dat hobbelige spul, want dan werd oma boos.. :-D
Hasse88 schreef:
31-12-2018 16:36
Mijn oma had ook zo'n persisch kamerbreed tapijt over de eettafel, compleet met tactisch verborgen brandgaten van de sigaretten en sigaren die haar vrienden in overvloed rookten. Die werd elke dag 'afgeschuierd' met een speciale borstel. Om kruimeltjes eraf te krijgen. Het was altijd een kunst om de glazen ranja niet om te laten kukkelen op dat hobbelige spul, want dan werd oma boos.. :-D

Hadden ze toentertijd nog geen onderzettertjes?
anoniem_310671 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:38
0.68% gewijzigd
Zo'n olielamp hadden wij ook!
speelballetje schreef:
31-12-2018 16:37
Hadden ze toentertijd nog geen onderzettertjes?
Vast wel, maar mijn oma niet. Geen idee waarom niet. Mijn ouders hadden een rookglazen salontafel en die gebruikten ze wel altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven