Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...

31-12-2018 14:19 2048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
Hasse88 schreef:
31-12-2018 16:52
De wok (wij noemden dat een wadjan) hadden wij in de jaren 60 al (tenminste mijn ouders). Maar ja die hadden dan ook een Indische toko... :biggrin:
Ik herinner me dat wij hem idd ook bij een Indische toko hadden gekocht. En zelfs toen ik op kamers ging in de jaren negentig weet ik dat ik speciaal weer bij de toko ging kijken om er eentje te kopen voor mijzelf en dat ze ze niet standaard bij Blokker en dergelijke hadden.
En van die open vierkante stenen, waarmee je heel makkelijk een kast kon maken. Love it :$
Afbeelding
calamitycat wijzigde dit bericht op 31-12-2018 16:59
Reden: betere foto
29.84% gewijzigd
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
De MSX2 computer... spelletjes"verslaafd" geraakt. Met hele eenvoudige spellen als Pineapplin

Afbeelding
Calamitycat schreef:
31-12-2018 16:58
En van die open vierkante stenen, waarmee je heel makkelijk een kast kon maken. Love it :$
Afbeelding

Ja die had ik vroeger op mijn kamer. Geweldig! :proud:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Renee_XX schreef:
31-12-2018 15:19
Ja dat slotje. Tussen de 1en 2 zodat je niet verder kon draaien. Als het echt nodig was dan moest je maar naar de buren inderdaad en later ging mijn moeder dan netjes langs om een kwartje te brengen. Omdat ik in een kinderrijke buurt woonde, werd menig buurvrouw regelmatig door ons lastig gevallen met de vraag of we even mochten bellen. Aantal buren hadden toen ook zo een geldpotje naast de telefoon....ook weer met een slotje.

Die pannenonderzetters heb ik ook en gebruik ze nog steeds. Onverwoestbaar en duurzaam als de pest.
Kende je de truc niet van snel op die knoppen op de bovenkant tikken? Met oefening kon je dan wel bellen :D
Serengeti schreef:
31-12-2018 17:01
Ja die had ik vroeger op mijn kamer. Geweldig! :proud:
:D
Commodore 64

Afbeelding

Met zo'n coole joystick:

Afbeelding
Ik heb dat Tupperwarematje nog steeds. Zou niet weten hoe ik anders flessen en potten moet openen.
S0LEIL schreef:
31-12-2018 16:14
:rofl:

Ah kijk, dat snap ik. Wij hadden een vaatwasser, anders hadden we vast ook uit koffiefilters moeten eten :hyper:
Sohee. Of jullie waren heel rijk of je bent toch van iets later :)
Op het balkon en op de camping
Afbeelding
Guldens. :cry:
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
www.https://assets.catawiki.nl/assets/2 ... c7c724.jpg

Deze hadden wij ook. Ik zag hem laatst bij de kringloop voor 300 euro staan. Dat vertelde ik aan mijn vader en die schoot in de lach. "kind dat heb ik nog niet eens in guldens voor betaald"
anoniem_64b10e9293e04 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 17:12
1.89% gewijzigd
En schrobben maar
Afbeelding
Volgens mij had elke stoere oom zonder kinderen dit :proud:

Afbeelding
tbl1966 schreef:
31-12-2018 16:44
Ouders van schoolvrienden waren moderner en hadden dit soort lampen
Afbeelding
Die heb ik nog heel lang gehad.Van de zolder van een oom toen ik op mijzelf ging. Heb 'm wel grijs geschilderd, dat dan weer wel :D
[quote=NYC post_id=29416764 time=1546271980 user_id=117397]
De MSX2 computer... spelletjes"verslaafd" geraakt. Met hele eenvoudige spellen als Pineapplin

We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
Calamitycat schreef:
31-12-2018 17:12
En schrobben maar
Afbeelding

Holy shit, die foto kan zo bij mijn oma gemaakt zijn.
Mijn tekst verdwijnt steeds. (6)
Star² schreef:
31-12-2018 17:13
Volgens mij had elke stoere oom zonder kinderen dit :proud:

Afbeelding

Yes, de stereotoren. B) Tegenwoordig zit dat allemaal in je iPod Nano.
Star² schreef:
31-12-2018 16:52
PC :proud:

Afbeelding

Met een floppy en werken op Word Perfect.

Ik heb nog met een telex gewerkt. Kollosaal ding en een takkeherrie.
Paar jaar later kwam de fax. 'De watte..??". hoor ik de jongeren nu vragen.

Man wat gaat dat snel.
De jojo, hoelahoepel en lolobal.
RikM schreef:
31-12-2018 16:51
Heerlijk, zo'n telefoonnummer met maar 4 cijfers.

6 toch? Later kwam de 4 ervoor.
Mijn moeder had voor verjaardagen een grote ronde schaal met vakjes waar dan de chips en nootjes in gingen :heart:
Die zag ik ook op verjaardagen bij andere staan.
Ze heeft hem nog steeds.
Kan alleen geen plaatje er van plakken.
Ik moet zo lachen. Ik denk dat wij vrijwel ALLES wat hier genoemd en geplakt is in huis hadden en een deel staat er NOG!
En ik heb zelf ook van alles, zeker die nostalgische blikken ( voor meel en koffiebonen etc)
Wat een feest der herkenning. Te leuk!
De wuppies op het dashboard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven