Vroeger had iedereen hetzelfde in huis ...
maandag 31 december 2018 om 14:19
Volgens mij was het aanbod van gebruiksvoorwerpen en etenswaren vroeger veel beperkter. Ik ben van begin jaren zeventig en meen me te herinneren dat tot halverwege de jaren tachtig er heel veel producten zo ongeveer bij iedereen in huis waren. Plak in dit topic de plaatjes van van alles wat bij je halve familie en kennissenkring te vinden was. Ook producten uit de supermarkt zijn welkom (bv slechts één soort bronwater)
maandag 31 december 2018 om 16:41
Prachtig, ik houd van glazen tafels, mijn ouders hadden zo'n hele foute salontafel, met, ik schaam me kapot, tegels.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
maandag 31 december 2018 om 16:41
Deze mens-erger-je-niet had echt iedereen in mijn omgeving. Gaf een leuk klakgeluid als je de dobbelstenen wilde 'gooien'.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

maandag 31 december 2018 om 16:47
Oef die had je ook in zo;n booglamp, die de halve kamer in beslag nam, en charmant beige en bruin.
Mijn ouders hadden alls van rotan, de banken, de salontafel (met dus een rookglazen blad), de lampen, de stoel-van-mijn-vader en een stapel grote plantenbakken, waarin de vingerplanten welig tierden. Oh en van die biezen matten tegen de muur geplakt. Ze waren vast heel hip met hun inrichting...

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

maandag 31 december 2018 om 16:52
Ik heb ze nog steeds!bethweeter schreef: ↑31-12-2018 14:27Ja, denk mee![]()
Ik vind het al opvallend dat de eerste twee forummers al aangeven dat ze ze kennen. Bizar eigenlijk en nu niet meer voor te stellen.

maandag 31 december 2018 om 16:52
De wok (wij noemden dat een wadjan) hadden wij in de jaren 60 al (tenminste mijn ouders). Maar ja die hadden dan ook een Indische toko...

maandag 31 december 2018 om 16:55
De onderzetters, het boekenrek, de feloranje telefoon, de chipsschaal met sigaretten in het midden, de soepkoppen met bloemen ( ook kopjes hadden wij) De oranje broodtrommel, wij hadden ze allemaal in huis.
En niet te vergeten de pindaset
http://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/ ... ~/$_84.JPG
En niet te vergeten de pindaset
http://i.ebayimg.com/00/s/NzUwWDEwMDA=/ ... ~/$_84.JPG
maandag 31 december 2018 om 16:56
Die biezen matten hadden wij ook thuis en moesten we zelf aan elkaar naaien met zo'n hele grote kromme naald. Met die matten nam je eigenlijk altijd meteen een abonnement op een vlooiencircus als je huisdieren had

Ik vind ze nog steeds mooi
En we hadden jute behang. Mijn ouders waren modern, die spuuglelijke schilderijen en dito klokken en zigeunerlampen hadden wij dus niet in huis, die bollampen wel

Ik vind ze nog steeds mooi

En we hadden jute behang. Mijn ouders waren modern, die spuuglelijke schilderijen en dito klokken en zigeunerlampen hadden wij dus niet in huis, die bollampen wel

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.