Waar blijft de zomer?

19-06-2008 13:05 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een topic over mensen die niet van de zomer houden. Nou...daar hoor ik niet bij.

Ik vind het heelrijk om 's ochtends de deuren open te kunnen gooien en de dag zo te begroeten.

Lange avonden met een wijntje buiten, gezellig bbq-en, in het zonnetje zitten, in de schaduw zitten (alleen al die keuze hebben is super! nu is er alleen maar schaduw...) buiten koffiedrinken, buiten laptoppen, gewoon buiten leven...

Goed, dat zijn ook dingen die je gezellig binnen kunt doen en waar je geen mooi weer voor nodig hebt, maar dat bewaar ik dan wel voor de herfst en de winter. Nu wil ik zon en warmte!!!

Ik sta op het punt om zwaar depressief te worden van dit kwakkelweer. Nu heb ik de mazzel dat ik volgende week donderdag voor een extra lang weekend naar frankrijk ga. (weeronline zegt dat het in de buurt van Marseille bijna 30 gaden is!) maar ik moet er nu al niet aan denken om dan weer in dat miezerige hier terecht te komen.

Wie houdt er ook zo van de zomer en heeft er net zo veel de balen in als ik?
@IvyRosa

Ok, misschien is het dus echt wel een kwestie van perceptie. Ik ga eens proberen wat objectiever naar het weer te kijken. Heb vanochtend echt mopperend en vloekend thuis medegedeeld dat we gaan verhuizen naar Namibie.
Zaterdag en zondag waren hier echt nog lekker (eigenlijk de hele afgelopen week!). Nou versta ik onder lekker: met hemdje en rokje of in zomerjurkje op het terras/ buiten kunnen zitten zonder kippenvel te krijgen. Misschien heb jij het liever warmer
Een tijdje geleden had ik een soortgelijk topic geopend: "Waar blijft de zomer' oid...

Zomerdepressie gaat me wat ver, maar ook ik baal.

Hier is het ook triest. Ja, af en toe een mooie dag..en heel soms twee achter elkaar. En daar moet je dan blij mee zijn, en dat ben ik dan ook hoor! Jipppieee!

Maar je kunt het toch niet echt een 'zomer' noemen?

Nu schijnt de zon hier, maar het waait zo hard dat ik het terras afwaai als ik buiten ga zitten met de laptop..

Ik surf me suf van buienradar.nl naar weeronline.nl en weer terug....maar wordt er echt niet vrolijker van:

Komende dagen hier tussen de 17 en 20 graden en elke dag een druppel......
Hier was het de afgelopen maand heerlijk weer hoor!

Pas zondag begon het te regenen...
Hi hi, ik merk net dat dit onderwerp op de psychepijlert staat...mijn topic stond op overige...
Hahaha ik had hem op actueel gezet. Hmm lekkere terechtwijzing dit. Komt mijn onderwerp ineens op psyche. Dubieus.

Angel vindt dus dat het een lekkere zomer is en dat het rotweer in mijn hoofd zit, want als hij/zij het ook een k**zomer vindt is dit gewoon een praatje over het actuele weer! Dan komt het nooit in je op om dit op psyche te zetten!

Nou leuke manier om te ontdekken dat je dus maf bent hier. Bedankt he!

Los daarvan, ik vind het iig een stuk beter dan vorig jaar. Toen hadden we een half jaar lang herfst. Maar idd, ik hou er ook zo van dat je elke dag wakker wordt met de zon die tussen de gordijnen piept en je vertelt dat het weer een t-shirt-rokje dag wordt. Met het vooruitzicht op weer een zwoele avond met een wijntje in het park of op een terras. Lekker elke avond plannen voor buiten zijn, picknicken met vrienden. Dagen in de speeltuin met dochterlief en een goed boek.

Ik leef in het verkeerde land. Ik wil weg!!!
Op buienradar staat er een weersverwachting voor de komende twee weken....Daar wordt je pas écht depressief van.....

IK WIL EEN HITTEGOLF!
quote:Feliciaatje schreef op 08 juli 2008 @ 12:09:

ik hou er ook zo van dat je elke dag wakker wordt met de zon die tussen de gordijnen piept en je vertelt dat het weer een t-shirt-rokje dag wordt. Met het vooruitzicht op weer een zwoele avond met een wijntje in het park of op een terras. Lekker elke avond plannen voor buiten zijn, picknicken met vrienden. Dagen in de speeltuin met dochterlief en een goed boek.

Ik leef in het verkeerde land. Ik wil weg!!! Here here!

Geen behoefe aan een speeltuin, want zelf in het bezit van een heerlijke tuin, maar voor de rest zou ik het zelf geschreven kunnen hebben.

Ik zal even kijken of ik het topic op overige nog kan uppen.
Egh dat meen je niet. Zucht.

Deze reactie ging over de weersverwachting, niet over het topic uppen . Blij dat er meer mensen zijn die hiernaar verlangen. Gedeelde smart is halve smart, hoe nat de smart dan ook is. Zucht.
UP voor Costello.
quote:Feliciaatje schreef op 08 juli 2008 @ 12:29:

Egh dat meen je niet. Zucht.

Wie? Wat?

(Topic " Waar blijft de zomer" op overige is ge-upt)
IK VOEL JE!

Ben ook zwaaaaaaaaaaaar zomerdepri. Dit is toch niet normaal...En een vakantie boeken naar een zonnig oord zit er ook niet voor mij in dit jaar ivm verhuizing.

*zucht*
Perfectionisme is niet perfect...
Hier regent het alweer.

Gezellig!

Mei en juni waren haske mooi! Niet meteen mokken als het even wat minder is.

De zomer duurt nog lang!
Angel mogen wij weer uit het gekkenhoekje? Alsjeblieft? Het ligt niet aan ons, buienradar zegt ook dat het rotweer is en die loopt ook nog vrij rond!

Mogen we terug naar actueel? desnoods naar overig? We hebben het echt over het weer hoor!
Op zich valt het dit jaar reuze mee met het weer. Aldoor korte mouwen, sandaaltjes, etc. en vorige week dinsdag en woensdag was het 28 à 29 graden en hebben wij de hele avond op het strand gezeten. Het is alleen nu even heel slecht, maar juli is altijd slechter. Toch heb ik ook meteen het gevoel dat "de zomer in het water valt". Het is ook meteen storm, hagel en windstoten. Wel zijn er volgens mij nog weinig zwoele avonden geweest waarbij je tot 2 uur buiten kon zitten.
Zie Angel? Het gaat alleen maar over het weer!
Costello, ik denk dat je je vraag even moet stellen in het mod-topic.

En @ Elessie: Ja, de zomer kan nog lang duren, maar dan moet ie wel eerst beginnen!
quote:elessie schreef op 08 juli 2008 @ 13:51:

Mei en juni waren haske mooi! Niet meteen mokken als het even wat minder is.

De zomer duurt nog lang!Mooi?? Mooi? Ik heb welgeteld 3 dagen op het strand kunnen bakken. Dat noem ik niet mooi! Minimaal 30 graden moet het zijn heur! En dat minimaal 2 weken lang!
Perfectionisme is niet perfect...
Ik heb met mijn vriend half maart al de bbq aangestoken en met jas aan buiten gezeten.

Zogauw er maar 1 zonnestraaltje is ben ik buiten te vinden en als het regent zit ik op de veranda.

We hebben een schitterende lente gehad en een fijn begin van de zomer, die nog duurt tot 21 september!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zwartkijker
quote:Miesteph schreef op 08 juli 2008 @ 16:33:

We hebben een schitterende lente gehad@Angel, laat ons voor de zekerheid toch nog maar even hier op de mallotenpijler
quote:Costello schreef op 08 juli 2008 @ 17:26:

[...]

@Angel, laat ons voor de zekerheid toch nog maar even hier op de mallotenpijler

Als ik lees dat we dit jaar toch al heel veel lekker weer gehad hebben, vraag ik mij werkelijk af waar ik dan was toen dat gebeurde?

@ Miesteph:

Ik vind absuluut niet dat ik een zwartkijker ben. Het IS gewoon GEEN mooi weer! Iets anders kan ik er niet van maken. Ik zit 's zomers niet graag buiten met een extra vest aan, daar is het herfst en lente voor. En een veranda, om op te zitten als het toch lekker warm is maar als de regen met bakken uit de lucht valt , heb ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven