Waar knap jij op af?

18-01-2018 15:07 816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op welke dingetjes knappen jullie af bij mannen en vrouwen? En dan bedoel ik niet de standaard dingen zoals 'slechte adem' of 'dom' maar de wat meer oppervlakkige dingetjes.
Ik knap bijvoorbeeld af op:
- Gebruik van katoenen zakdoek die daarna weer lekker terug de broekzak in gaat. (hierdoor kwam ik op dit topic. Ik zat vanmiddag in de kantine en er zat een vlotte, leuke man die ik altijd zeer aantrekkelijk vind die z'n neus ging snuiten in een katoenen zakdoek. Moest gelijk aan m'n opa denken)
- Een onderbroek ipv boxershort
- Witte sportsokken in nette schoenen
- Een man die als een oude opa auto rijdt
- Een hemd onder een blouse (sowieso hemden eigenlijk)
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
18-01-2018 17:32

Mensen die zomaar hun schoenen uitdoen en dan met hun voeten langs de tafelpoten vegen. Iech.
Huh? Leg eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die niet zonder fouten kunnen schrijven/spreken (als mij, enigste, me vriendin, men jas etc.).

Mannen die kleiner zijn dan ik. Ik vind het fijn als een man minstens even groot is als ik hakken aan heb (niet zo moeilijk in Nederland, bij de gemiddelde man is dit het geval).

Mannen die roken. Ik vind het stom staan, stinken etc. En toch rookte mijn man toen ik hem leerde kennen. Nu wel gestopt, want dat zou echt een dealbreaker zijn.

Onintelligente mannen.

Mannen die constant flauw (en dezelfde!) Grappen blijven maken. Tijd geleden waren we op bezoek bij vrienden. De man van mijn vriendin bleef urenlang dezelfde flauw grappen maken, waardoor ik aan het eind vd avond dacht: HOE kan zij hem aantrekkelijk vinden?! (Tot die avond vond ik m een aardige vent, kende m nog niet goed. Nu dus aardig maar TE irritant).

Mannen die niet ambitieus zijn. Denk hierbij aan iemand die met gemak universiteit kan doen, maar toch maar jarenlang in de horeca gaat werken. Niet omdat hij de horeca zo leuk vindt (want dan zou ik er geen problemen mee hebben) maar gewoon omdat hij te lui is om enige moeite te doen.

Ik kan hier denk ik de hele avond blijven schrijven... blijkbaar zijn er veel dingen waar ik op afknap :').
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
18-01-2018 17:58
Dat is juist etiquette-technisch helemaal goed. De dame loopt voorop de trap op (man kan haar dan opvangen mocht ze komen te vallen). De trap af gaat de man voorop vanwege dezelfde reden.
Dat dacht ik dus ook, maar die niet-met-neus-in-kont reden vind ik ook wel plausibel.

Zijdus schreef:
18-01-2018 17:58
Dat is juist etiquette-technisch helemaal goed. De dame loopt voorop de trap op (man kan haar dan opvangen mocht ze komen te vallen). De trap af gaat de man voorop vanwege dezelfde reden.
Nee hoor..

Lees dat hoofdstuk over traplopen man/vrouw van het etiquetteboek nog maar eens dan..
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:14
:rofl:

Helemaal mee eens.

Maar verder is mijn grootste afknapper het verkeerd gebruik van woorden zoals “als/dan”, “mits/tenzij”, “verantwoording/verantwoordelijkheid”, “paranoia/paranoïde”, “sexistisch/sexueel”
*seksistisch en seksueel.
Toch jammer dit.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Kaissa schreef:
18-01-2018 17:59
Mensen die niet zonder fouten kunnen schrijven/spreken (als mij, enigste, me vriendin, men jas etc.).

Mannen die kleiner zijn dan ik. Ik vind het fijn als een man minstens even groot is als ik hakken aan heb (niet zo moeilijk in Nederland, bij de gemiddelde man is dit het geval).

Mannen die roken. Ik vind het stom staan, stinken etc. En toch rookte mijn man toen ik hem leerde kennen. Nu wel gestopt, want dat zou echt een dealbreaker zijn.

Onintelligente mannen.

Mannen die constant flauw (en dezelfde!) Grappen blijven maken. Tijd geleden waren we op bezoek bij vrienden. De man van mijn vriendin bleef urenlang dezelfde flauw grappen maken, waardoor ik aan het eind vd avond dacht: HOE kan zij hem aantrekkelijk vinden?! (Tot die avond vond ik m een aardige vent, kende m nog niet goed. Nu dus aardig maar TE irritant).

Mannen die niet ambitieus zijn. Denk hierbij aan iemand die met gemak universiteit kan doen, maar toch maar jarenlang in de horeca gaat werken. Niet omdat hij de horeca zo leuk vindt (want dan zou ik er geen problemen mee hebben) maar gewoon omdat hij te lui is om enige moeite te doen.

Ik kan hier denk ik de hele avond blijven schrijven... blijkbaar zijn er veel dingen waar ik op afknap :').
Alle reacties Link kopieren
@Kaissa.

Wel erg ja en zaten jullie dan om diezelfde grappen steeds te lachen?
Hij dacht dat hij té grappig was. :proud:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
beetjegek schreef:
18-01-2018 15:33
Gebit, iemand kan nog zo leuk zijn, als zijn tanden me niet aanstaan is ie gelijk afgeschreven , en dan bedoel ik niet dat iemand een perfect gebit moet hebben.
Wat bedoel je dan wel? Rotte tanden knap ik ook op af hoor. Maar een -niet-netjes-in-de-rij proper gebit daar stoor ik me niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
18-01-2018 18:04
@Kaissa.

Wel erg ja en zaten jullie dan om diezelfde grappen steeds te lachen?
Hij dacht dat hij té grappig was. :proud:
Nee na een tijdje viel het steeds stil nadat hij weer zo'n grap maakte. We waren met 5 man, en je merkte dat er steeds minder werd gelachen totdat het volledig stil viel.
Mensen die erg luidruchtig bellen.
Alle reacties Link kopieren
Lelijke schoenen vind ik wel heel jammer...
Ok ik heb wel een kleding gerelateerde: roze broek bij een man. Zeker in combinatie met een V-hals shirtje.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
18-01-2018 18:05
Wat bedoel je dan wel? Rotte tanden knap ik ook op af hoor. Maar een -niet-netjes-in-de-rij proper gebit daar stoor ik me niet aan.
Niet-netjes-in-de-rij en daar komt dat woord proper. Is dan toch een ziekteverwekker?
Niet proper, niet hygiënisch.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Mannen die niet gewoon eerlijk en helder communiceren over wat zij vinden/voelen. Nu ook weer. Een, oké voor mij, hele leuke date gehad. De man in kwestie stuurt daarna uit zichzelf allemaal enthousiaste berichten dat hij het zo leuk vond, is attent/actief op de app, vraagt dingen; ofwel gaf mij ook de indruk dat hij het leuk had gevonden. 2 dagen later vraag ik hem of hij het leuk zou vinden om nog eens af te spreken, en ineens word ik compleet genegeerd. Blauwe vinkjes en al.

Zeg dan gewoon "Nee daar heb ik geen zin in, ik laat het hierbij". Maar dat ineens iemand negeren, daar kan ik gewoon zo slecht tegen. Een beetje fatsoen vind ik wel prettig en volwassen ook.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-01-2018 18:10
Ok ik heb wel een kleding gerelateerde: roze broek bij een man. Zeker in combinatie met een V-hals shirtje.

Roze broeken bij mannen zie ik eigenlijk nooit, wel van die vale steenrode vrijetijds bandplooibroeken. Af-schu-we-lijk!
Bedoel je die?

Alle reacties Link kopieren
Kaissa schreef:
18-01-2018 18:09
Nee na een tijdje viel het steeds stil nadat hij weer zo'n grap maakte. We waren met 5 man, en je merkte dat er steeds minder werd gelachen totdat het volledig stil viel.
Lekker sfeertje.
Zeker een bord voor zijn kop. :lol:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Timetraveler schreef:
18-01-2018 18:13
Mannen die niet gewoon eerlijk en helder communiceren over wat zij vinden/voelen. Nu ook weer. Een, oké voor mij, hele leuke date gehad. De man in kwestie stuurt daarna uit zichzelf allemaal enthousiaste berichten dat hij het zo leuk vond, is attent/actief op de app, vraagt dingen; ofwel gaf mij ook de indruk dat hij het leuk had gevonden. 2 dagen later vraag ik hem of hij het leuk zou vinden om nog eens af te spreken, en ineens word ik compleet genegeerd. Blauwe vinkjes en al.

Zeg dan gewoon "Nee daar heb ik geen zin in, ik laat het hierbij". Maar dat ineens iemand negeren, daar kan ik gewoon zo slecht tegen. Een beetje fatsoen vind ik wel prettig en volwassen ook.
Ook zo een afknapper. Blauwe vinkjes zeurders :proud:
nimue_iparis schreef:
18-01-2018 17:59
Huh? Leg eens uit.
Valt weinig aan uit te leggen. Sommige mensen hebben blijkbaar een niet in te dammen drang om van alles met hun voeten te bezoedelen. Ik ken twee zulke mensen. Zo vies.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen hebben 'gewoon' altijd alleen maar rokken of jurken aan ;-) daar kun je als man onder kijken als je achter haar de trap op loopt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
18-01-2018 18:10
Ok ik heb wel een kleding gerelateerde: roze broek bij een man. Zeker in combinatie met een V-hals shirtje.

Een overhemd met korte mouwen.

Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:40

Bij een café is het niet de bedoeling dat de aanwezige gasten (bij binnenkomst) of voorbijgangers (bij vertrek) kunnen denken dat het een “losse” vrouw is, dus gaat de man voor zodat meteen duidelijk is dat de vrouw niet alleen is.
Ik ga liever eerst een café/gelegenheid binnen anders denkt iedereen dat mijn man een "losse" man is/alleen is en dat is zielig.
-Mannen met een hoge stem
-Mannen die alles scheren
-(Zware) shag rokers (zeker vrouwen)
-Veel te strak aangetrokken en gestrikte schoenveters (m.n. bij sneakers een heel knullig gezicht)

Best kortzichtig en oppervlakkig, maar voor mij echt heuse afknappers.
Nouschi schreef:
18-01-2018 15:25
Slecht spellen.
Dit. Het hoeft echt niet altijd foutloos maar als het echt zooo gruwelijk fout is gaan mijn ogen rollen en mijn nekhaar staat meteen overeind.
Mannen die met de benen over elkaar zitten.
Mannen met lange nagels.
Alle reacties Link kopieren
Dik.
Slechte tanden.
Niet lief voor dieren.
Ballenknijper.

Nog wel dingen maar dit zijn de echte ‘komt nooit meer goed’ toppers :nope:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven