Waar knap jij op af?

18-01-2018 15:07 816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op welke dingetjes knappen jullie af bij mannen en vrouwen? En dan bedoel ik niet de standaard dingen zoals 'slechte adem' of 'dom' maar de wat meer oppervlakkige dingetjes.
Ik knap bijvoorbeeld af op:
- Gebruik van katoenen zakdoek die daarna weer lekker terug de broekzak in gaat. (hierdoor kwam ik op dit topic. Ik zat vanmiddag in de kantine en er zat een vlotte, leuke man die ik altijd zeer aantrekkelijk vind die z'n neus ging snuiten in een katoenen zakdoek. Moest gelijk aan m'n opa denken)
- Een onderbroek ipv boxershort
- Witte sportsokken in nette schoenen
- Een man die als een oude opa auto rijdt
- Een hemd onder een blouse (sowieso hemden eigenlijk)
1x is erg genoeg
Oververzorgde vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:29
Dus bij horeca houdt de man de deur niet open voor de vrouw, maar gaat er eerst zelf door.

Waar zijn de jaren ‘50 toch gebleven :proud:
Verwarrend hoor.

De jaren 50....toen we nog jong, fris en mooi waren én etiquette kenden.... :love:

:proud:

Alle reacties Link kopieren
Gaf je geen advies dan van papieren zakdoeken?
Al dat snot in die broekzak.
Ja, afknapper zeg.
Stinkkies ook.
Ik ga stuk :biggrin: :biggrin:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
18-01-2018 17:35
Verwarrend hoor.

De jaren 50....toen we nog jong, fris en mooi waren én etiquette kenden.... :love:

:proud:
:) als je de regel snapt is het niet zo verwarrend. Alles draait om de eer van de vrouw. Dus basis is: vrouw gaat voor, zit als eerste, etc.

Op de trap wil je niet dat man met zijn neus tussen billen vrouw zit en dus gaat de man voor trap op.

Bij een café is het niet de bedoeling dat de aanwezige gasten (bij binnenkomst) of voorbijgangers (bij vertrek) kunnen denken dat het een “losse” vrouw is, dus gaat de man voor zodat meteen duidelijk is dat de vrouw niet alleen is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Met stip op 1: Tattoo's
Een man die zijn lijf met zulke ondingen naar de vaantjes helpt, komt er niet in.

Roken

Kleiner dan mij
Tornacense schreef:
18-01-2018 17:41
Met stip op 1: Tattoo's
Een man die zijn lijf met zulke ondingen naar de vaantjes helpt, komt er niet in.

Roken

Kleiner dan mij
Dan ik.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
18-01-2018 17:42
Dan ik.
:proud: dat bedoelt ze juist
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
DEATH schreef:
18-01-2018 17:42
Dan ik.
Taalpuristen.
Ook een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die beenhouwer is van beroep of in een slachthuis werkt, daar knap ik op af!
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:43
:proud: dat bedoelt ze juist
:P
Tornacense schreef:
18-01-2018 17:44
Taalpuristen.
Ook een afknapper.
Ik viel toch al af vanwege tattoo’s.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
18-01-2018 17:42
Dan ik.
Ja, dacht ik ook gelijk.... zo heeft mijn dochter dat mij ook geleerd. :cheer:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Dat soort dingen als welk kleur sokken interesseren mij niet (ik heb Yoda sokken dus ik kan moeilijk wat zeggen van een ander z'n sokken). Ik vind niet mannelijke mannen (<< jaaaaaaa niet gender neutraal foei) een afknapper. Ik ben bi, dus dan kies ik net zo lief een vrouw als een vent verwijfd is.
Eslarealidad schreef:
18-01-2018 17:46
Ja, dacht ik ook gelijk.... zo heeft mijn dochter dat mij ook geleerd. :cheer:
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
18-01-2018 17:33
Oververzorgde vrouwen.
Vrouwen die zonder make-up onherkenbaar zijn? Nephaar, nepbruin, nepnagels, nepwimpers?
Nee heb je, ja kun je krijgen
En ik vind tattoos bij mannen wel gaaf, en bij vrouwen vaak ook best wel. Ligt er aan wat en waar, en wat voor lijf.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:30
Precies. “Ik ben paranoia” is populair maar echt fout. Ik heb last van paranoia, maar ik ben paranoïde
Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde dat het 2 verschillende dingen waren. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen 'ik ben paranoia', maar misschien ken ik niet zoveel paranoïde mensen.

Wat ik ook wel in dat lijstje vind passen "zij/hun". Hoe vaak mensen (op tv) wel niet zeggen "hun vinden dat".
ik jij hij wij jullie zij en hun blijkbaar :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:40
:) als je de regel snapt is het niet zo verwarrend. Alles draait om de eer van de vrouw. Dus basis is: vrouw gaat voor, zit als eerste, etc.

Op de trap wil je niet dat man met zijn neus tussen billen vrouw zit en dus gaat de man voor trap op.

Bij een café is het niet de bedoeling dat de aanwezige gasten (bij binnenkomst) of voorbijgangers (bij vertrek) kunnen denken dat het een “losse” vrouw is, dus gaat de man voor zodat meteen duidelijk is dat de vrouw niet alleen is.
Verrek, nooit over nagedacht maar klinkt wel als goede etiquette.
Weer wat geleerd :yes:

lemoos2 schreef:
18-01-2018 17:49
Vrouwen die zonder make-up onherkenbaar zijn? Nephaar, nepbruin, nepnagels, nepwimpers?
Ja en gestyled haar, vind dat er vaak aso uitzien.
strikjemetstippels schreef:
18-01-2018 17:49
En ik vind tattoos bij mannen wel gaaf, en bij vrouwen vaak ook best wel. Ligt er aan wat en waar, en wat voor lijf.
True.
Van die herkauwers, die steeds maar blijven hangen in wat ze ergens van vinden.

O, en mannelijke vrouwen of vrouwelijke mannen.
En geen mening hebben of durven geven.

En eikels die je negeren omdat ze vinden dat ze gelijk hebben.
anoniem_360568 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 17:58
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
18-01-2018 17:18
Vrouwen die niet weten om te gaan met mannen die een deur open houden, een jas aannemen en aangeven, vrouwen die voorop lopen de trap op, of als eerste een horeca gelegenheid in of uitlopen.
Dat is juist etiquette-technisch helemaal goed. De dame loopt voorop de trap op (man kan haar dan opvangen mocht ze komen te vallen). De trap af gaat de man voorop vanwege dezelfde reden.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
18-01-2018 17:50
Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde dat het 2 verschillende dingen waren. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen 'ik ben paranoia', maar misschien ken ik niet zoveel paranoïde mensen.

Wat ik ook wel in dat lijstje vind passen "zij/hun". Hoe vaak mensen (op tv) wel niet zeggen "hun vinden dat".
ik jij hij wij jullie zij en hun blijkbaar :biggrin:
Ook nooit gehoord 'ik ben para'?
Ja hun :lol: ...of hun wouden.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven