Waarom ? *andijvie*

03-10-2010 14:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft men in schoenen/laarzen winkels altijd de rechterschoen/laars in de rekken staan om te passen , waarom niet de linker ?

En waarom zakken laarzen altijd af als je ze eenmaal een paar keer/dagen aan hebt gehad ?
Omdat het leer zacht wordt van het aantrekken en het buigen van de voet?

Een schoenlepel wil al een beetje helpen, en anders de hele dag stil blijven zitten

En rechts of links, geen idee.
Volgens mij wordt de rechterschoen alleen geplaatst omdat bij de meeste mensen de rechtervoet iets groter is.

En waarom laarzen afzakken? Ligt aan de soepelheid van het leer? Heb je dat bij alle laarzen of alleen bij suede?
Of sportkuiten kweken tegen het afzakken.
quote:Aubrey schreef op 03 oktober 2010 @ 14:33:

Of sportkuiten kweken tegen het afzakken. Of met bretels aan je onderbroek
quote:Fawna schreef op 03 oktober 2010 @ 14:36:

[...]

Of met bretels aan je onderbroek
Inside information schoenen-industrie; als men in winkel A rechts etaleert & in winkel B links, willen de kleine crimineeltjes nog wel eens een dieventochtje langs A en B maken.
Hey Littlemissvixen, natuurlijk, dat is een hele logische!
Wat littlemissvixen zegt dus. Ten eerste, ten tweede is bij de meeste mensen de rechter voet ietsje groter dan de linker.

Dat afzakken kun je deels voorkomen(verminderen iig) door een laars met een rits te kopen. Die zit zowiezo bij de enkels en het onderste deel van je been al ietsje strakker en die wordt ook minder opgerekt bij het aan en uit trekken.
Zespri,

Wat men nog wel eens wil proberen tegen het afzakken van laarzen is het volgende:

Koop bij schoenwinkel of schoenmaker van die siliconen inplak hieltjes. deze aan de bovenzijde van je laars inplakken. Siliconen is vrij stroef en blijft dus min of meer aan je legging/ broek/ panty hangen, ook is de laars wat meer gevuld door de siliconen, kan net dat beetje extra geven.

Verder gewoon laarzen kopen die redelijk strak om de kuit zitten, leer rekt van nature wat en dat zorgt vaak voor zakkende laarzen.

Ik zie ook vaak meiden met hele dunne kuiten die een beenwarmer IN de laars dragen, tegen het afzakken zeggen ze.

En idd wat Ruza zegt, koop laarzen met rits, betere pasvorm!

Hoop dat je er wat aan hebt.

gr. saarchen
quote:littlemissvixen schreef op 03 oktober 2010 @ 14:44:

Inside information schoenen-industrie; als men in winkel A rechts etaleert & in winkel B links, willen de kleine crimineeltjes nog wel eens een dieventochtje langs A en B maken.Kijk, dat wist ik niet. Nooit over nagedacht (rekent alles altijd netjes af...) maar wel logisch ja.
Nee echt?
Ah ja, logisch eigenlijk.
quote:littlemissvixen schreef op 03 oktober 2010 @ 14:44:

Inside information schoenen-industrie; als men in winkel A rechts etaleert & in winkel B links, willen de kleine crimineeltjes nog wel eens een dieventochtje langs A en B maken.Echt? dus dan zou je als dief in zaak A met maat 39 de winkel uitrennen/lopen en dan hop op de fiets naar een andere zaak, van een andere keten die linker schoenen in de winkel heeft staan en dan hopen dat merk x maat 39 daar ook staat. Wat een gedoe.
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2010 @ 17:02:

[...]

Echt? dus dan zou je als dief in zaak A met maat 39 de winkel uitrennen/lopen en dan hop op de fiets naar een andere zaak, van een andere keten die linker schoenen in de winkel heeft staan en dan hopen dat merk x maat 39 daar ook staat. Wat een gedoe.Ja dat snap ik eigenlijk ook niet. Als je een manfield en sascha shoes naast elkaar hebt zitten, en manfield zet alle linkerschoenen in de winkel, en sascha alle rechterschoenen, so what? die hebben toch never nooit dezelfde schoenen?
Zal je nog verbazen septembergirl. Schoenenwinkels hebben nog wel eens dezelfde exemplaren staan, en er zijn ook mensen die het ervoor over hebben ze voet voor voet te stelen. Heck, waar ik werk worden zelfs wel eens rechter schoenen gestolen. Zonder linker dus.
quote:Ruza schreef op 03 oktober 2010 @ 17:27:

Zal je nog verbazen septembergirl. Schoenenwinkels hebben nog wel eens dezelfde exemplaren staan, en er zijn ook mensen die het ervoor over hebben ze voet voor voet te stelen. Heck, waar ik werk worden zelfs wel eens rechter schoenen gestolen. Zonder linker dus.Daar had ik nou nog nooit bij stilgestaan!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hier trouwens meerdere schoenwinkels (zelfde keten dat wel) die linkerschoen neerzetten.. Wat ik echt rete irritant vind aangezien mijn rechtervoet groter is.
quote:chatnoir schreef op 03 oktober 2010 @ 17:46:

Hier trouwens meerdere schoenwinkels (zelfde keten dat wel) die linkerschoen neerzetten.. Wat ik echt rete irritant vind aangezien mijn rechtervoet groter is.Je past toch sowieso beiden voordat je tot aankoop over gaat?, dus ik zie het probleem niet zo.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Volgens mij zakken laarzen vaak af als je kuiten net iets te dik zijn. De laars zoekt dan een smaller punt en dat is meestal iets lager. Net als wanneer je je laars niet dichtkrijgt, dan schuif je hem een stukje omlaag, trekt de rits dicht en dan weer omhoog.

Of zakken ze bij smalle kuiten ook af?

(dat weet ik dan weer niet...)
quote:Ruza schreef op 03 oktober 2010 @ 17:27:

Zal je nog verbazen septembergirl. Schoenenwinkels hebben nog wel eens dezelfde exemplaren staan, en er zijn ook mensen die het ervoor over hebben ze voet voor voet te stelen. Heck, waar ik werk worden zelfs wel eens rechter schoenen gestolen. Zonder linker dus.Echt??!! Wat idioot. Iemand die daar een verklaring voor heeft?
quote:SeptemberGirl schreef op 03 oktober 2010 @ 19:16:

[...]

Echt??!! Wat idioot. Iemand die daar een verklaring voor heeft?

Nou, in de hoop dus dat een andere winkel alleen links etaleert gok ik dan!

Of omdat van het paar pasgekochte schoenen er één al beschadigd is ofzo, of omdat er één voet groter is en dus 2 verschillende maten nodig zijn, of.....
Leuk jullie reacties...

Aha rechter voet is net idd iets groter dan de linker bij mij..

Laarzen zakken allemaal af of t nou leer , suede of nepleer(skai ) is zal denk ik wel iets te dikke kuiten hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven