wakker?
zaterdag 17 maart 2012 om 23:03
Als ik door de stad loop,
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
'k loop de hele dag te zingen en te fluiten
Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd
als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten
Het is gewoon een wonder,
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
en m'n dag kan niet meer stuk,
en m'n dag kan niet meer stuk
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
vraag ik me vaak af
Waarom zijn alle mensen
zo nors en zo kortaf?
Steeds maar sjagerijnig
en nooit 's in hun schik
Waarom zijn er zo weinig
figuren zoals ik?
Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt
en ik zal je eens vertellen hoe dat komt
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Fiets ik langs een file
dan valt het me vaak op:
hoe deftiger de wagen
hoe knorriger de kop
Je ziet nooit iemand blij zijn
je hoort alleen gezeur
Nee, dat zou niks voor mij zijn
zo'n donderwolk humeur
Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet
zing ik opgewekt het allerhoogste lied
Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Ik stap altijd met m'n beste been uit bed
en voor de spiegel doe ik samen een duet
Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg
maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg
Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd
het is gewoon geluk
Wakker met een wijsje,
kinderen voor kinderen op youtube
woensdag 21 maart 2012 om 14:41
Ieb, dikke al heb ik je postings niet gelezen, kan me wel voorstellen waar het om ging/gaat. Weet dus door niet lezen ook niet of er iets was in de therapie gister dat de trigger gaf.
Gelukkig kun je vandaag gewoon 'thuis' zijn.
Moon, nee niet in de zon, is nog niet op mijn balkon en heb de herdenking van Lommel zitten kijken. Erg heftig, maar ook erg mooi georganiseerd.
Leentje, fijn dat je je ouders je zijn komen verrassen op je verjaardag en dat terwijl jullie elkaar binnenkort allemaal met Pasen zien daar. Geniet van het (bliksem?)bezoek.
Zit soms een beetje in spagaat qua ouders. Belde gister mijn moeder en was blij te kunnen zeggen dat ik al 3 dagen 3 x per dag had gegeten (ik kan het me niet herinneren dat ik zo goed at). Was er echt happy mee. En misschien ligt mijn verwachtingspatroon dan verkeerd? Dat ik denk/verwacht dat ze zegt dat ze dat fijn vind voor me en hoopt dat het doorzet of zo. Maar nee, enkel een 'ja, dat zou ook een keer tijd worden...'
Heleen, geen advies of zo voor je qua werkrichting. Geen verstand van studiemogelijkheden, heb nooit gestudeerd of zo. Maar wens je wel succes met uitvogelen van mogelijkheden zowel qua wat je aankunt, wilt en wat daar voor te vinden is.
Hoeveel uur zou je het liefst willen werken?
Gister pan pastasaus gemaakt en die zo eerst maar in porties invriezen.
MV, las het in het topic en pannenkoeken stonden hier al in de planning deze week maar net juist niet op vrijdag.
Gelukkig kun je vandaag gewoon 'thuis' zijn.
Moon, nee niet in de zon, is nog niet op mijn balkon en heb de herdenking van Lommel zitten kijken. Erg heftig, maar ook erg mooi georganiseerd.
Leentje, fijn dat je je ouders je zijn komen verrassen op je verjaardag en dat terwijl jullie elkaar binnenkort allemaal met Pasen zien daar. Geniet van het (bliksem?)bezoek.
Zit soms een beetje in spagaat qua ouders. Belde gister mijn moeder en was blij te kunnen zeggen dat ik al 3 dagen 3 x per dag had gegeten (ik kan het me niet herinneren dat ik zo goed at). Was er echt happy mee. En misschien ligt mijn verwachtingspatroon dan verkeerd? Dat ik denk/verwacht dat ze zegt dat ze dat fijn vind voor me en hoopt dat het doorzet of zo. Maar nee, enkel een 'ja, dat zou ook een keer tijd worden...'
Heleen, geen advies of zo voor je qua werkrichting. Geen verstand van studiemogelijkheden, heb nooit gestudeerd of zo. Maar wens je wel succes met uitvogelen van mogelijkheden zowel qua wat je aankunt, wilt en wat daar voor te vinden is.
Hoeveel uur zou je het liefst willen werken?
Gister pan pastasaus gemaakt en die zo eerst maar in porties invriezen.
MV, las het in het topic en pannenkoeken stonden hier al in de planning deze week maar net juist niet op vrijdag.
woensdag 21 maart 2012 om 14:50
Thee, jammer van je moeder. (hoe verrassend) ik herken t wel een beetje. Ik had dat vorige week toch nog, dat ik uber-enthousiast belde en dat ik haar reactie nogal mat vond.
Maar misschien is dat omgekeerd ook wel zo. Zij was met mijn vader naar een congres en telkens begint ze weer over het congres, vanuit het niets, en dan weet ik eerst niet eens waar het over gaat en verder kan ik ook niet zo delen in het enthousiasme want het zegt me niks.
Toen ik een jaar of 20 was dacht ik wel eens aan om het contact op een heel laag pitje te zetten. In mijn studentenwereld hadden wel meer mensen weinig tot geen contact met de ouders. En ik was de wereld aan t ontdekken en voelde me soms wat geremd doordat mijn ouders niet zo'n brede horizon hebben, op sommige punten.
Anyway, zal ik dan maar ff blij voor je zijn, met eten?
Maar misschien is dat omgekeerd ook wel zo. Zij was met mijn vader naar een congres en telkens begint ze weer over het congres, vanuit het niets, en dan weet ik eerst niet eens waar het over gaat en verder kan ik ook niet zo delen in het enthousiasme want het zegt me niks.
Toen ik een jaar of 20 was dacht ik wel eens aan om het contact op een heel laag pitje te zetten. In mijn studentenwereld hadden wel meer mensen weinig tot geen contact met de ouders. En ik was de wereld aan t ontdekken en voelde me soms wat geremd doordat mijn ouders niet zo'n brede horizon hebben, op sommige punten.
Anyway, zal ik dan maar ff blij voor je zijn, met eten?
woensdag 21 maart 2012 om 14:52
Trouwens net een berichtje van een vroegere vriendin die ik praktisch nooit meer zie of spreek. Dat ik iets maar eens moet regelen.
Zij heeft daar verder helemaal geen belang bij en dat irriteert me dan.
Dan denk ik, vraag liever hoe het gaat of vertel zelf hoe het gaat. Wat maakt dat ene dingetje jou nou uit?
Zij heeft daar verder helemaal geen belang bij en dat irriteert me dan.
Dan denk ik, vraag liever hoe het gaat of vertel zelf hoe het gaat. Wat maakt dat ene dingetje jou nou uit?
woensdag 21 maart 2012 om 14:57
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 21 maart 2012 @ 14:27:
nee ik ben nog steeds erg moe en veel hoofdpijn. Heb wel mijn kamer opgeruimd en schoon gemaakt.
Verder zit ik alleen maar op de bank in te dutten. Ben niet meer gewend zo in paniek te zijn in de nacht dat merk ik vandaag pas.
Misschien even lekker douchen en met natte haren buiten uitwaaien? Gewoon even je hoofd leegmaken?
nee ik ben nog steeds erg moe en veel hoofdpijn. Heb wel mijn kamer opgeruimd en schoon gemaakt.
Verder zit ik alleen maar op de bank in te dutten. Ben niet meer gewend zo in paniek te zijn in de nacht dat merk ik vandaag pas.
Misschien even lekker douchen en met natte haren buiten uitwaaien? Gewoon even je hoofd leegmaken?
woensdag 21 maart 2012 om 15:00
woensdag 21 maart 2012 om 15:59
quote:yasmijn schreef op 21 maart 2012 @ 15:47:
Met dit weer heb ik onmeunig veel zin om veel bier te gaan drinken op het terras.
Een lekker witbiertje zou er wel ingaan ja. Ik drink zelden, maar dat vind ik wel zo heerlijk als het zonnetje schijnt.
Misschien een alcoholvrije scoren, al weet ik niet of dat hetzelfde smaakt.
Met dit weer heb ik onmeunig veel zin om veel bier te gaan drinken op het terras.
Een lekker witbiertje zou er wel ingaan ja. Ik drink zelden, maar dat vind ik wel zo heerlijk als het zonnetje schijnt.
Misschien een alcoholvrije scoren, al weet ik niet of dat hetzelfde smaakt.
woensdag 21 maart 2012 om 16:31
@Thee: Mijn ouders zijn ook hier omdat ik de afgelopen tijd nogal heimwee heb gehad. Leendert weet dat ik weer helemaal bijtrek als mijn ouders er even zijn geweest. Ze blijven nog tot zondag, dan rijden ze weer terug. Op zich is het best wel te doen met de auto, die afstand. Mijn ouders kunnen elkaar ook om de 2 uur ongeveer afwisselen en als je dan om de 4 uur een korte pauze neemt ben je er met zo'n 15 uur wel (beetje afhankelijk van het verkeer).
En morgen over precies 2 weken rijden we rond deze tijd richting Frankrijk.
En morgen over precies 2 weken rijden we rond deze tijd richting Frankrijk.
woensdag 21 maart 2012 om 16:47
quote:helene31 schreef op 21 maart 2012 @ 16:33:
Zo, da's Zuid-Frankrijk dus?
Klopt. VAR/Provence-Alpes-Côte d'Azur (ruim een uur ten Zuidwesten van Nice). Zodra babyleentje studeert gooien we hier alles (mijn bedrijf, ons huis enz..) in de verkoop en gaan we als God en Godin in Frankrijk leven.
Het huis in Frankrijk wacht al op ons. Nu nog 17 jaar geduld hebben...
Zo, da's Zuid-Frankrijk dus?
Klopt. VAR/Provence-Alpes-Côte d'Azur (ruim een uur ten Zuidwesten van Nice). Zodra babyleentje studeert gooien we hier alles (mijn bedrijf, ons huis enz..) in de verkoop en gaan we als God en Godin in Frankrijk leven.
Het huis in Frankrijk wacht al op ons. Nu nog 17 jaar geduld hebben...
woensdag 21 maart 2012 om 16:48
quote:leentjedb schreef op 21 maart 2012 @ 16:47:
[...]
Het huis in Frankrijk wacht al op ons. Nu nog 17 jaar geduld hebben...Kind meenemen is geen optie? Dan daar lekker de middelbare school en studie laten volgen?
[...]
Het huis in Frankrijk wacht al op ons. Nu nog 17 jaar geduld hebben...Kind meenemen is geen optie? Dan daar lekker de middelbare school en studie laten volgen?
woensdag 21 maart 2012 om 16:51
Bedankt voor de felicitaties overigens!
Ik ga nu even de keuken in voor het avondeten. Gezellig met mijn moeder en oudste en dan heel rap Frans kwekkend het eten (af)maken. Ik denk dat we maar in de serre eten, beetje het buiten eten gevoel creëren. Wordt het te koud kunnen we altijd nog de boel dichtgooien.
Voor straks iedereen vast smakelijk eten!
Ik ga nu even de keuken in voor het avondeten. Gezellig met mijn moeder en oudste en dan heel rap Frans kwekkend het eten (af)maken. Ik denk dat we maar in de serre eten, beetje het buiten eten gevoel creëren. Wordt het te koud kunnen we altijd nog de boel dichtgooien.
Voor straks iedereen vast smakelijk eten!
woensdag 21 maart 2012 om 16:52
Thee wat goed dat je weer "gewoon" eet de afgelopen dagen. Hopen dat dat blijft lukken. Jammer van de reactie van je ouders maar ik vrees dat die nooit gaan veranderen in dit soort dingen. Ik vind je een kanjer! (ook als het eten minder gaat overigens!)
Ben hier bezig geweest met in huis vrijwilligerswerk dus ben wat meer wakker. Ga vanavond denk ik even in bad.
Bedankt voor de lieve reacties. Misschien dat ik morgen inbreng dat het niet lekker ging. Even kijken of me dat lukt want gisteren was de aandacht ook al op mij gericht met wellicht de paniek/huil aanval van vannacht als resultaat.
Ben hier bezig geweest met in huis vrijwilligerswerk dus ben wat meer wakker. Ga vanavond denk ik even in bad.
Bedankt voor de lieve reacties. Misschien dat ik morgen inbreng dat het niet lekker ging. Even kijken of me dat lukt want gisteren was de aandacht ook al op mij gericht met wellicht de paniek/huil aanval van vannacht als resultaat.
woensdag 21 maart 2012 om 16:56
quote:helene31 schreef op 21 maart 2012 @ 16:48:
[...]
Kind meenemen is geen optie? Dan daar lekker de middelbare school en studie laten volgen?
Alleen als het niet anders kan en ik hier echt ziek word van de heimwee. Frans onderwijs is gruwelijk ouderwets en traditioneel. Daar zullen die van ons moeilijk aan kunnen wennen met alle vrijheid en modern onderwijs dat ze van hier gewend zijn. En internationaal onderwijs ligt ook nog eens bepaald niet naast de deur bij ons huis in Frankrijk. Daar moeten we iedere dag 5 kwartier enkele reis voor de auto in. Kind(eren) op internaat of bij gastgezin wil ik niet.
En nu ga ik echt de keuken in anders krijg ik alles niet meer klaar voor het avondeten. Kom vanavond weer even buurten.
[...]
Kind meenemen is geen optie? Dan daar lekker de middelbare school en studie laten volgen?
Alleen als het niet anders kan en ik hier echt ziek word van de heimwee. Frans onderwijs is gruwelijk ouderwets en traditioneel. Daar zullen die van ons moeilijk aan kunnen wennen met alle vrijheid en modern onderwijs dat ze van hier gewend zijn. En internationaal onderwijs ligt ook nog eens bepaald niet naast de deur bij ons huis in Frankrijk. Daar moeten we iedere dag 5 kwartier enkele reis voor de auto in. Kind(eren) op internaat of bij gastgezin wil ik niet.
En nu ga ik echt de keuken in anders krijg ik alles niet meer klaar voor het avondeten. Kom vanavond weer even buurten.
woensdag 21 maart 2012 om 17:19
Jammer Thee, van de reactie van je moeder. Zou dat komen omdat ze niet zo goed weet er mee om te gaan?
Leentje, een serre klinkt heerlijk! Idd het buitengevoel maar dan binnen, en dan met ontzettend leuk gezelschap, klink goed hoor.
Ibi, ben het met Moon eens, wees maar eens goed lief voor jezelf, dus vanavond lekker in bad. Wat drinken en lekkers mee, een mooi tijdschrift of een muziekje erbij.
Biertje in de tuin klinkt aanlokkelijk. Heb net koffie gedronken in de tuin, en dat was ook goed te doen haha. Mijn voortuin is klaar voor de lente, nog even vrolijk wat viooltjes in bakken gedaan, komt mijn humeur weer aardig ten goede zo.
Leentje, een serre klinkt heerlijk! Idd het buitengevoel maar dan binnen, en dan met ontzettend leuk gezelschap, klink goed hoor.
Ibi, ben het met Moon eens, wees maar eens goed lief voor jezelf, dus vanavond lekker in bad. Wat drinken en lekkers mee, een mooi tijdschrift of een muziekje erbij.
Biertje in de tuin klinkt aanlokkelijk. Heb net koffie gedronken in de tuin, en dat was ook goed te doen haha. Mijn voortuin is klaar voor de lente, nog even vrolijk wat viooltjes in bakken gedaan, komt mijn humeur weer aardig ten goede zo.