Wakker

21-04-2019 02:59 1443 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er nog iemand wakker hier? Lig weer eens wakker na een paar uur slapen...
Alle reacties Link kopieren
Ook (weer) wakker >:-( Slaap al maanden slecht en ben er wel klaar mee.
Wat doen jullie om de tijd te doden (behalve hier schrijven) en om weer in slaap te komen?
Ik ben net bevriend geraakt met een reep chocolade :P en vermaak me hier. Hoop dat ik over een half uurtje weer in slaap kan vallen.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk slapen jullie weer. Ik ben nu weer wakker.

Hier schrijven is denk ik niet het beste om in slaap te vallen. Schermen uit is beter.
In de tijd dat ik slecht sliep omdat het niet zo goed met me ging heb ik echt vanalles geprobeerd om beter te slapen. Uiteindelijk pas weer goed gaan slapen met medicatie die ik gelukkig vrij vlug af kon bouwen. Zou dat zeker niet als eerste aanraden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een wakkere, ik lig elke nacht ongeveer een uur wakker. Chocola eten midden in de nacht zou ik echt nooit doen, hoe krijg je het weg? :mrgreen:
Ik doe meestal even Candy Crush op mijn telefoon en ga even plassen en zo. Na een tijd doe ik dan een nieuwe poging om te gaan slapen.
Hoi, ook wakker en niet kunnen slapen.
Waarom zou je geen medicatie aanraden die goed werkt? :-)
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
25-05-2019 04:17
Hoi, ook wakker en niet kunnen slapen.
Waarom zou je geen medicatie aanraden die goed werkt? :-)
Omdat ik slaapmedicatie wel een stap vind. Ik sliep er wel mee maar werd niet echt uitgerust wakker. Is toch een ander soort slaap. Bovendien zijn er gezondere manieren om in slaap te komen (slaaptraining enz). Als die werken lijkt me dat beter. Slaapmedicatie is ook nog eens verslavend. Die ik had wel tenminste. Ik was ziek toen en voor mij doorbrak het even de negatieve cirkel waar ik in zat. Wel echt onder begeleiding van een arts gedaan.

Ik weet dat er mensen zijn die altijd medicatie slikken hiervoor en bij wie het anders niet gaat. Dat is natuurlijk ook prima. Ik denk alleen dat wanneer het anders kan dat de voorkeur heeft.
Ja, ik snap wat je bedoelt :)
Maar als je oververmoeid begint te raken en de huisarts ze voorschrijft.. dan zou ik het wel doen.
Trouwens, heb ze weleens langere tijd gebruikt. Best sterk spul ook nog maar raakte niet verslaafd.
Het gekke was dat toen ik eenmaal bijgeslapen was ik ze domweg vergat in te nemen en toch lekker sliep :)
Net of mijn onderbewuste zei: nu slaap je vanzelf wel weer. Maar als je er de hele dag suf van bent (had ik ook niet) is het wel echt een noodoplossing, helemaal mee eens! Beter een kopje thee of warme melk, oefeningen etc.
Zit trouwens met een zonnebril op te lezen zodat het scherm rustiger aan mijn ogen is, dat scheelt ook!
Heb ook nog een nachtlamp op de laptop; al met al een donkeroranje scherm nu, beter!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wakker met flinke migraine.
Maar na een paar uur word liggen wel een beetje saai dus maar ff op viva kijken.

Ondanks zware medicatie trouwens, ben altijd verbaasd als ik wakker ben voor de ochtend :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook weer! Lag pas om 1 uur in bed, want bruiloft. Nu baby gevoed en nu aan het kolven. Productie is dan altijd helemaal in de war, dus dat is best ruk. Hopelijk mag ik zo nog even slapen..
Alle reacties Link kopieren
Om weer in slaap te komen zet ik altijd een luisterboek aan! Werkt niet altijd maar vaak helpt het om niet te veel te gaan nadenken maar gewoon lekker luisteren naar een verhaal.

En qua 'medicatie' heb ik melatonine gebruikt. Is een lichaamseigen stof. Maar ook dat probeer ik niet altijd in te nemen. Alleen als ik een moeilijke/drukke tijd heb.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
25-05-2019 04:46
Zit trouwens met een zonnebril op te lezen zodat het scherm rustiger aan mijn ogen is, dat scheelt ook!
Heb ook nog een nachtlamp op de laptop; al met al een donkeroranje scherm nu, beter!
Goedemorgen!
Dit doe ik in de nacht ook; zonnebril op, scheelt blauw licht.

Ik sta wel op in de nacht, kan ook niet meer liggen als ik wakker word omdat ik teveel pijn heb om te blijven liggen. Nog twee maanden totdat ik daaraan geopereerd word en hoop van harte dat ik daarna z.s.m. gewoon weer lekker kan slapen in de nacht.
Heb ook overwogen om eens met de huisarts te gaan praten om slaapmedicatie te krijgen want ik ben inmiddels zo vermoeid dat ik me ziek moest melden.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoon staat altijd snachts ingesteld op de nachtstand, schijnt dan blauw licht te filteren. Geen idee of het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer wakker. Al vanaf 4.30 of zo. Ik ben ook wel moe, maar kom absoluut niet meer in slaap.
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
25-05-2019 08:50
Goedemorgen!
Dit doe ik in de nacht ook; zonnebril op, scheelt blauw licht.

Ik sta wel op in de nacht, kan ook niet meer liggen als ik wakker word omdat ik teveel pijn heb om te blijven liggen. Nog twee maanden totdat ik daaraan geopereerd word en hoop van harte dat ik daarna z.s.m. gewoon weer lekker kan slapen in de nacht.
Heb ook overwogen om eens met de huisarts te gaan praten om slaapmedicatie te krijgen want ik ben inmiddels zo vermoeid dat ik me ziek moest melden.
Dan lijkt het me een goede stap om eens naar de huisarts te gaan en het te bespreken.

Ik ben niet tegen slaapmedicatie. Ik weet niet of mijn vorige bericht zo overkomt. Het heeft mij ook geholpen toen ik het nodig had. Sterker nog, ik zou die stap nu eerder nemen. Even tijdelijk wat medicatie heeft me toendertijd zo geholpen na maanden afzien en hopen dat het beter zou worden terwijl ik alleen maar verder afgleed.
Het zou alleen niet mijn eerste stap zijn.
Over dat blauwe licht en schermen voor het slapen. Ik doe dat ook hoor. Ik kom hier ook in de nacht als ik wakker lig. Heb dit topic ook geopend. Ik heb wel een blauw licht filter op mijn telefoon. Bij mij kan mijn telefoon me ook wel afleiden van piekergedachtes waardoor ik juist wat beter in slaap kom. Mijn hulpverleners die ik gehad heb, raden het wel allemaal af.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig weer eens wakker. Ik zit mezelf echt in de weg deze keer. Met gedachtes en lichamelijk ook. Kan mijn draai niet vinden, buik ligt ook niet fijn. Bah baal ervan. Over drie uur gaat de wekker. Lig al bijna twee uur wakker
Kort nachtje met wat er morgen allemaal nog op het programma staat.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Duizel. Pieker je ergens over?

Lichamelijk wordt het liggen natuurlijk steeds minder fijn. Slaap je al met een voedingskussen? (Heerlijk vond ik dat, ij slaap er nu nog mee)..
Alle reacties Link kopieren
Hai :hello:
Ik lees al nachten mee, nu ook maar eens een berichtje. Ik ben mijn baby van 7 weken aan 't voeden.
Wat rot dat je je zo voelt Duizel. De zwangerschap helpt ook niet mee hè qua piekergedachtes. En die buik pff... nee die heb ik geen seconde gemist. Hoe ver ben je?
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
27-05-2019 04:18
Vervelend Duizel. Pieker je ergens over?

Lichamelijk wordt het liggen natuurlijk steeds minder fijn. Slaap je al met een voedingskussen? (Heerlijk vond ik dat, ij slaap er nu nog mee)..
Hee.. jij hebt ook n baby he? Hoe oud is ze/hij nu?
Alle reacties Link kopieren
33 weken. Inmiddels ben ik verplaatst naar de bank. Soms wil verandering van plek wel eens helpen. Lig nu lekker tegen de rugleuning. Dat helpt. Draaien van mijn vriend in zijn slaap is ook vervelend. Word daar een beetje misselijk van.
duizel wijzigde dit bericht op 27-05-2019 04:41
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
27-05-2019 04:26
33 weken. Inmiddels ben ik verplaatst naar de bank. Soms wil verandering van plek wel eens helpen. Lig nu lekker tegen de rugleuning. Dat helpt. Draaien van mijn vriend in zijn slaap is ook vervelend. Wordt daar een beetje misselijk van.
Hopelijk lukt het je om nog n paar uurtjes mee te pikken zo. Behh al die ongemakken. Niks aan. Nog een paar weekjes..
Alle reacties Link kopieren
Suze27 schreef:
27-05-2019 04:23
Hee.. jij hebt ook n baby he? Hoe oud is ze/hij nu?
Goedemorgen! Klopt ja, lekker lezen tijdens de nachtvoeding. Weet jij alles van dan. Gaat het goed?

Mijn dochtertje is nu 10 weken. Komt snachts 2 keer en laag er dan keurig 3 uur tussen, terwijl ze overdag soms 4 of zelfs 5 uur tussen de voedingen laat. Hopelijk verandert dat snel, want over 2 weken moet ik weer werken... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
27-05-2019 04:36
Goedemorgen! Klopt ja, lekker lezen tijdens de nachtvoeding. Weet jij alles van dan. Gaat het goed?

Mijn dochtertje is nu 10 weken. Komt snachts 2 keer en laag er dan keurig 3 uur tussen, terwijl ze overdag soms 4 of zelfs 5 uur tussen de voedingen laat. Hopelijk verandert dat snel, want over 2 weken moet ik weer werken... :cry:
Oh ja jij moet alweer bijna.. zie je er tegenop of ook wel weer zin in?
Balen ze kan het beter omdraaien..

Hier een baby van 7 weken. Ze drinkt overdag nog regelmatig en laat er zelden 3 uur tussen. S nachts heb ik dan vanaf dag 2 meestal maar 1 voeding. Ik voed rond 23 uur, ze komt dan rond 4-en en dan pas weer rond 8. Echt ideaal dus.. jammer dat mijn peuter erg onrustig is momenteel 's nachts, maar die heb ik nu nog niet gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Suze27 schreef:
27-05-2019 04:42
Oh ja jij moet alweer bijna.. zie je er tegenop of ook wel weer zin in?
Balen ze kan het beter omdraaien..

Hier een baby van 7 weken. Ze drinkt overdag nog regelmatig en laat er zelden 3 uur tussen. S nachts heb ik dan vanaf dag 2 meestal maar 1 voeding. Ik voed rond 23 uur, ze komt dan rond 4-en en dan pas weer rond 8. Echt ideaal dus.. jammer dat mijn peuter erg onrustig is momenteel 's nachts, maar die heb ik nu nog niet gehoord.
Das ideaal inderdaad.

Aan de ene kant heb ik wel zin om te werken. Even wat anders dan alleen luiers en nagepraat. En aan de andere kant ga ik baby echt missen.. maar goed, hopelijk went dat.
Alle reacties Link kopieren
Een :hello: naar alle nachtbrakers!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer. Hij nog plannen vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven