Wakker

21-04-2019 02:59 1443 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er nog iemand wakker hier? Lig weer eens wakker na een paar uur slapen...
Duizel wat naar.
Balen ook dat je niet eerder bij de huisarts terecht kunt.
Kun je er met je partner over praten?
En je mag voor zulke zaken ook de verloskundige bellen als die bij je bevalling betrokken was of de nacontroles heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Verloskundige is op de hoogte
Heeft ook wel wat geregeld voor me.
Ben in het ziekenhuis bevallen. Ik ben voorbij de tien dagen dat de verloskundige komt. Daarom nu ook de afspraak met de huisarts. Verloskundige heeft haar ook gebeld als overdracht.
Ik kon eerder nog wel slapen. Nu kan ik het gepieker niet stoppen.
duizel wijzigde dit bericht op 19-07-2019 10:27
23.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dochter gaat hier volledig door t lint
En ik zit er ook doorheen...
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
duizel schreef:
19-07-2019 02:32
Ik kon eerder nog wel slapen. Nu kan ik het gepieker niet stoppen.
:hug:
Zorg goed voor jezelf en laat ook goed voor je zorgen,
Over traumatische bevallingen wil de omgeving vaak niets horen maar ze doen zoveel met je.
Sterkte!
lientje69 schreef:
19-07-2019 02:37
Dochter gaat hier volledig door t lint
En ik zit er ook doorheen...
Wat afschuwelijk Lientje.
Alle reacties Link kopieren
Ja 50 uur niet slapen doet wat met je
En van de slaapmiddelen gaat ze vreselijk hallucineren.
Schijnt héél abnormaal te zijn.
Fijn hoor maar dochter begint zelfmoordneigingen te krijgen
Waarom doen ze niks hier???
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ach meiden, wat een nare verhalen allemaal😢

Lientje, pffff gekmakend dit allemaal! Ik hoop dat ze je dochter gauw kunnen helpen om wél te rusten en te slapen. Arm meisje, arme jij!
Wat akelig dat ze dit allemaal moet doorstaan vanwege haar schisis. Ik gun jullie beter!

Student, piekeren is kut! En het kan je net zo wakker houden als lichamelijke klachten. Dus neem jezelf wel serieus. Praat met je moeder over haar plannen, maar denk ook zelf na. Je kunt nl niet alleen op je moeder leunen, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
Hoe zit het met vrienden in de stad waar je woont?
En 20 min lijkt het einde van de wereld, maar dat is het echt niet! Mijn ouders wonen verder weg😉

Duizel, goed dat je aan de bel hebt getrokken. Een vervelend verlopen bevalling is niet fijn en kan idd traumatisch zijn. Het is rot dat je nog moet wachten om het in het zkh te bespreken. Is er trouwens in het zkh niet iemand, een psycholoog oid, bij wie je ook nog terecht kunt om dit te bespreken? Veel sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare verhalen allemaal. Ik gun het iedereen zo om even lekker te slapen.

@Duizel, begrijp ik nou goed dat je bevallen bent? Gefeliciteerd. Gaat alles goed, los van de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Check-in, weer wakker hier. Teveel gedaan en kan niet op of af door de pijn. Pijnstillers helpen niet voldoende
Hoop van harte dat jullie allemaal heerlijk liggen te slapen!

Lientje: Hoe is het nu? Las in het pijn topic dat jullie overdag een goede dag hebben gehad in het ziekenhuis?

Student: wat ik tussen de regels door meen te lezen dat het misschien niet zozeer om de afstand gaat van je moeder maar nog meer om het onthechten. Vind het rot voor je dat je je zo voelt en vraag me af of het niet fijn zou zijn om hierover met een professional te gaan praten?

Roffa: fijn dat je nu adequate pijnstilling krijgt!

Duizel: wat naar voor je dat je je zo voelt en wat ontzettend goed dat je zo snel hulp zoekt. Eventueel kan je je verhaal ook kwijt bij de jeugdverpleegkundige. Zij/hij kan ook samen met je bekijken wat er nodig is om je trauma te verwerken. Sterkte :hug:

Zo, ik ga het weer ff proberen om te slapen. Ben moe genoeg in elk geval.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Hier een nachtwerker.

Lientje; het klinkt vreselijk; de pijn van je dochter en jullie slapeloosheid. Ik hoop echt dat het alleen nog maar bergopwaarts gaat met jullie.

Duizel; hopelijk gaat het vannacht wat beter met het gepieker. Goed dat je aan de bel hebt getrokken, maar as maandag kan ook heel ver weg voelen als het zo in je hoofd zit. Misschien helpt het om je gedachtes op te schrijven?

Student; kan me goed voorstellen dat de verhuizing van je moeder veel met je doet. Een stabiele factor die veranderd. Ik sluit me aan bij de eerdere adviezen die gegeven zijn. Maar ook; kijk het even aan. Probeer eerst te wennen aan de verhuizing van je moeder en het verder van elkaar verwijderd zijn. Misschien valt het in de praktijk uiteindelijk wel mee. Ga geen overhaaste besluiten nemen in ieder geval.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Yeah, ze heeft geslapen van 12 uur vannacht tot kwart over 6
Dus ik denk dat we vandaag wel naar huis kunnen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En jij? Heb jij ook geslapen?
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Lientje! En idd, heb jij zelf ook geslapen?
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
20-07-2019 06:36
En jij? Heb jij ook geslapen?
Ik ben om half 11 als een blok in slaap gevallen en heb niet eens meegekregen dat dochter extra pijnstilling heeft gekregen :$
Nu haar net gedoucht en even lekker ontbijten
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
20-07-2019 07:57
Ik ben om half 11 als een blok in slaap gevallen en heb niet eens meegekregen dat dochter extra pijnstilling heeft gekregen :$
Nu haar net gedoucht en even lekker ontbijten
Wat heerlijk Lientje! Slaap kan zoveel goedmaken. Doe het rustig aan vandaag!
duizel schreef:
19-07-2019 02:32
Verloskundige is op de hoogte
Heeft ook wel wat geregeld voor me.
Ben in het ziekenhuis bevallen. Ik ben voorbij de tien dagen dat de verloskundige komt. Daarom nu ook de afspraak met de huisarts. Verloskundige heeft haar ook gebeld als overdracht.
Ik kon eerder nog wel slapen. Nu kan ik het gepieker niet stoppen.

Duizel, ik las er eerder overheen, maar je bent toch nog niet meer dan zes weken geleden bevallen? Dan val je nl gewoon nog onder de verloskundige zorg of via de gyn. Dus prima dat er een overdracht is geweest, maar is die niet te vroeg? Je hebt ook nog recht op je nacontrole met zes weken.
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze je goed gaan helpen. Veel sterkte!!
Ik heb vannacht toch weer minder geslapen😢. Mijn hoest is weer terug. Ik was ook al gewaarschuwd dat het tot mijn bevalling zou kunnen duren voor ik van mijn kinkhoest af ben (of zelfs daarna). Mijn ribben vinden dit verre van fijn, dus niet zo lekker geslapen ondanks mijn pijnstilling.😔
Alle reacties Link kopieren
Roffatientje schreef:
20-07-2019 10:57
Duizel, ik las er eerder overheen, maar je bent toch nog niet meer dan zes weken geleden bevallen? Dan val je nl gewoon nog onder de verloskundige zorg of via de gyn. Dus prima dat er een overdracht is geweest, maar is die niet te vroeg? Je hebt ook nog recht op je nacontrole met zes weken.
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze je goed gaan helpen. Veel sterkte!!
Nacontrole staat nog gepland in het ziekenhuis idd. Ik mag de verloskundige ook nog bellen. Maar in principe is het wel zo dat wanneer ik of baby ziek wordt ik de huisarts moet bellen (na die 10 dagen). Wanneer ik meer hulp wil ivm de bevalling heb ik toch een verwijzing nodig van de huisarts. Vriend vindt het ook fin als de huisarts op de hoogte is. Zij heeft me ook geholpen bij mijn depressie de vorige keer (om goede hulp te krijgen, ze heeft niet zelf voor psycholoog gespeeld).
duizel schreef:
20-07-2019 12:34
Nacontrole staat nog gepland in het ziekenhuis idd. Ik mag de verloskundige ook nog bellen. Maar in principe is het wel zo dat wanneer ik of baby ziek wordt ik de huisarts moet bellen (na die 10 dagen). Wanneer ik meer hulp wil ivm de bevalling heb ik toch een verwijzing nodig van de huisarts. Vriend vindt het ook fin als de huisarts op de hoogte is. Zij heeft me ook geholpen bij mijn depressie de vorige keer (om goede hulp te krijgen, ze heeft niet zelf voor psycholoog gespeeld).
Ah ok, dat wist ik niet. Ik had hier toch echt het idee dat ik straks de eerste zes weken de gyn/vk nog moet bellen bij gerelateerde klachten. Ik zal het nog eens navragen.
Verder is het ook fijn dat je HA op de hoogte is. Ik ervaar de steun van mijn huisartsen ook echt als heel waardevol! Dus als zij je de vorige keer zo goed heeft kunnen helpen en doorverwijzen ed, dan zou ik daar zeker gebruik van maken. Sterkte Meis!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, op vakantie met de kinderen...

Baby heeft het koud dus wakker. Peuter wordt wakker van baby. Ook brullen want het is zo donker.

Nu dus lampje aan in de tent, baby tegen me aan. Kinderen slapen, ik wakker.

En dit is pas nacht 1. Hopelijk komende nachten wat warmer.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Giraffe.
Gelukkig voor jou komt er (hier in NL in ieder geval) as week een hittegolf. Dus dan zal het toch wel warm genoeg moeten zijn hoop ik.

Slaap ze.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
Lientje; wat geweldig dat het nu wat beter gaat! Hoop van harte dat jullie nu lekker liggen te slapen.

Roffa; grrr, dat is balen dat de medicatie niet de klachten helemaal wegneemt maar misschien krijg je nu toch wat meer rust dan zonder?

Giraffe; oei, ja, dat is vervelend dat de een de ander wakker maakt. Hoop dat je kunt genieten van je baby lekker dicht tegen je aan en dat je zo nog lekker in slaap valt.

Duizel: :hug:

Hier tot nu toe een goede nacht, lag heerlijk diep te slapen de eerste uren. Nu ff wakker maar ga het zo weer proberen. Ff nwe pijnstilling erin en gaaaaan :P
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Oh, vergeet ik nog jou Ingelke, sorry! Hoeveel nachten moet je achter elkaar werken? Zijn het drukke diensten of valt het mee?
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Heb even kunnen slapen. Tot peuter weer wakker werd want ze was uit slaapzak... die er weer in geholpen. Toen begon baby weer. En daar zit ik nu weer mee.
Op zich heel fijn hoor. Dat ontspannen, warme lijfje tegen mij aan. Maar thuis kan ik het me dan comfortabel maken in schommelstoel of bed. Hier is dat toch lastiger want ik moet wel enigzins rechtop blijven. Maar hier kan ik nergens tegenaan leunen.

Zijn wel in Nederland dus inderdaad rest van de week hittegolf! Maar of het 's nachts dan warm genoeg blijft... we gaan het zien!

Fijn dat je goede nacht hebt wiriehorn! Hopelijk nu met nieuwe pijnstilling weer verder kunnen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe: Ja, ik ben nu net wakker en heb voor mijn doen een goede nacht gehad. Heb jij nog wat kunnen slapen?
Your ego is not your amigo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven