Wakkere Vivadames.

17-07-2012 20:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel weer waar we kunnen bijkletsen.

Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
komt wel goed schatje

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Heb geen naaimachine en geen geduld. Wel een lading t-shirts die ik niet meer draag en niemand anders interesse in zal hebben. Katoenen shirts in verschillende kleuren.
dus je wil een deken van lapjes van die shirts?
Dat soort lapjes is sowieso lastiger te naaien qua stof WV, volgens mij moet je om trekkende naden te voorkomen wel een lockmachine gebruiken.

Na jullie berichten gelijk weer zin in patatje oorlog maar wil de deur niet uit. Heb op zich wel trek en wel wat opties in huis. Zo maar eens beslissen. Varierend van broodje knakworst, broodje gebakken ei/spek, pasta koken en saus uit de vriezer halen, mie koken en bami'rest' uit de vriezer halen. Of snelle aardappeltjes (zo'n blikje kriel van Bonduelle, handig om achter de hand te hebben) + groente warm maken en hachee ontdooien.

Best veel opties dus. Waarom dan altijd zin in wat anders dan je in huis hebt ?

Ans, leuke poppen en lijkt me leuk om te doen. Mocht je nog x naar mij komen kan ik je wat van mijn maaksels laten zien.
Je mag mijn porties altijd hebben, bah, pindasaus, bah bah bah. De rest die je voorstelt klinkt goed hoor Thee, maak gewoon alles. :D
Denk dat die lapjes op een ondergrond genaaid moeten worden Thee, dan gaat het niet trekken
Ik moest me hier melden van fru1t3lla en groentsoep2, dus bij deze: Haii, ik ben ook nog wakker!
'lo!
hoi Wordtel
Kan een gewoon laken of dekbedovertrek als ondergrond?
Je kan de lappen handmatig omzomen om rafelen te voorkomen, gaat wel enorm veel tijd in steken tenzij je erg handig bent met spelden en zo omgeplooid in te naaien.

Elke ondergrond kan, maar je moet rekening houden met wat je ermee wil doen. Is het voor de sier dan kan je een dunne stof nemen, maar wil je hem daadwerkelijk gebruiken dan zou ik voor een stevige stof gaan. (Ik heb zelfs lappen op pantykousen genaaid . Jaja, fruitje heeft nogal wat afgenaaid op de kunstschool. Nee, niet die vieze manier )
het moet iig iets zijn wat niet rekt
Eerlijk gezegd, ik vind het mooier als het gaat rafelen, dat geeft dan iets authentieks, vind ik. Heb het zo met mijn eigen naaiwerken gedaan en ze worden met de tijd alleen maar mooier.
Gewoon laken kan hoor WV. Wil je hem dan gewatteerd hebben? Denk wel dat tricot niet zo mooi wordt voor een lappendeken.

Ik heb de man en z'n kleding geknipt. Wat zou jij doen thee? Met de hand of machien?

Ik heb de toplaag van mn eerste quilt klaar. Met de hand, echt monnikenwerk. Zal zo even plaatje plakken. Thee waarom maak je geen foto van je maaksels?
Wij willen foto's. Foto's!

*knoopt zakdoek*

- checken wat voor stof de t-shirts zijn

-checken of laken/dekbedhoes niet van rekbare stof is

- bedenken of quilt sierdeken wordt of 's zomers soms dekbed vervangt (zou een wandkleed grappig zijn?)

Graceland staat weer op om het af te leren.

Andere muzikale held is jarig vandaag: http://www.youtube.com/watch?v=JEX7zFIqZXQ
Peendtje!!!

dubbel ondanks foutmelding
quote:fru1t3lla schreef op 19 juli 2012 @ 21:26:

Wij willen foto's. Foto's!

Jeetje, is echt prachtig Ans, heel mooi gemaakt!
Zoiets als die bovenste was lang populair bij ons, geen idee waar het gebleven is..

Mooi monnikenwerk
Ans, wat koel!!
Jeuzes Ans, wat gooooeeeedddd! Ik word al doodmoe bij het idee dat ik die quilts aan de lijn moet hangen!

Maar het lijkt me toch wel leuk, ergens. Vooral voor mijn dochter, die is nogal van de fraaie handwerken. Kun je ook ergens kleine beginnersquiltjes vinden? Van negen hokjes of zo, voor de poppen?
Thanks ladies.

Sja als je ouder wordt ga je dit soort dingen doen. Quilten wilde ik al heel lang, nu eindelijk de tijd ervoor. Mijn lerares is van het traditionele, alles met de hand. Beter ook, anders heb ik zo'n lap binnen een week af. Deze is nog lang niet af, en ben al een half jaar bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven