Wakkere Vivadames.
dinsdag 17 juli 2012 om 20:16
Deeltje zoveel weer waar we kunnen bijkletsen.
Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 19 juli 2012 om 21:43
quote:groentsoep2 schreef op 19 juli 2012 @ 21:39:
Jeuzes Ans, wat gooooeeeedddd! Ik word al doodmoe bij het idee dat ik die quilts aan de lijn moet hangen!
Maar het lijkt me toch wel leuk, ergens. Vooral voor mijn dochter, die is nogal van de fraaie handwerken. Kun je ook ergens kleine beginnersquiltjes vinden? Van negen hokjes of zo, voor de poppen?
Tuurlijk zijn er kleintjes.
Dit is een sampler met de meest voorkomende patronen.
Jeuzes Ans, wat gooooeeeedddd! Ik word al doodmoe bij het idee dat ik die quilts aan de lijn moet hangen!
Maar het lijkt me toch wel leuk, ergens. Vooral voor mijn dochter, die is nogal van de fraaie handwerken. Kun je ook ergens kleine beginnersquiltjes vinden? Van negen hokjes of zo, voor de poppen?
Tuurlijk zijn er kleintjes.
Dit is een sampler met de meest voorkomende patronen.

donderdag 19 juli 2012 om 21:43
Tuurlijk doe je dat met de hand, dat snap ik dan wel weer. Ik kan trouwens verschrikkelijk netjes naaien met de hand, als ik een beetje mijn best doe zie je het verschil niet met een machine. Heb ik ooit geleerd van een antieke handwerkjuf, ik kan zelfs sokken stoppen. Maar ik heb niet al te veel geduld, dat is het probleem.
donderdag 19 juli 2012 om 21:44
Watervrouw, ik denk dat het wel kan hoor, ook als de stof iets rekt. Mijn gewone naaimachine heeft een overlocksteek, daarmee gaat strechstof prima. Met de hand naaien ik niet nodig hoor, je kan ook met een zigzagsteek omzomen, of dus met een overlock steek.
Kan je niet ff een schetsje maken van hoe je het wilt?
Als het geen haast heeft, kan ik het wel doen, dan moet je het naar mijn ouders brengen/opsturen, maar dat lukt pas na oktober.
Als het geen haast heeft, kan ik het wel doen, dan moet je het naar mijn ouders brengen/opsturen, maar dat lukt pas na oktober.

donderdag 19 juli 2012 om 21:47
quote:andersnogiets schreef op 19 juli 2012 @ 21:44:
[...]
Kan ik niet. Nou ja kan het wel, maar wordt lilluk. Ik haak.Oh. dat kan ik dan weer niet. Ik heb één keer een pannenlap geprobeerd, maar dat werd op de een of andere wonderbaarlijke wijze een eiermutsje. Waarschijnlijk iets misgegaan met meerderen. Ik heb er maar een pompoentje op gemaakt, dat kan ik dan weer wel.
[...]
Kan ik niet. Nou ja kan het wel, maar wordt lilluk. Ik haak.Oh. dat kan ik dan weer niet. Ik heb één keer een pannenlap geprobeerd, maar dat werd op de een of andere wonderbaarlijke wijze een eiermutsje. Waarschijnlijk iets misgegaan met meerderen. Ik heb er maar een pompoentje op gemaakt, dat kan ik dan weer wel.
donderdag 19 juli 2012 om 21:48

donderdag 19 juli 2012 om 21:55
donderdag 19 juli 2012 om 21:55
das met heel veel kleine bolletjes of niet Pom?
Ik heb trouwens een geweldige website gevonden voor patronen, het enige nadeel is dat ze veel patronen hebben waarbij ze gebruik maken van een rondbreinaald en rondbreinaald en ik zijn geen vriendjes
Ik heb trouwens een geweldige website gevonden voor patronen, het enige nadeel is dat ze veel patronen hebben waarbij ze gebruik maken van een rondbreinaald en rondbreinaald en ik zijn geen vriendjes
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

donderdag 19 juli 2012 om 21:57
quote:fru1t3lla schreef op 19 juli 2012 @ 21:49:
Echt leuk! Het enige wat ik kan is een recht stuk breien met 2 breinaalden. .
Dan kan je meer dan ik.......
In groep 4 ofzo werd mijn breisel uiteindelijk een driehoekige kabouter. In groep 7 moesten we een kat maken, maar de juf was zo druk met mijn steken herstellen (liet ze vallen of toverde er meer bij) dat ik een muis mocht maken. Vervolgens commentaar dat ik roze oren en een roze staart maakte......
Echt leuk! Het enige wat ik kan is een recht stuk breien met 2 breinaalden. .
Dan kan je meer dan ik.......
In groep 4 ofzo werd mijn breisel uiteindelijk een driehoekige kabouter. In groep 7 moesten we een kat maken, maar de juf was zo druk met mijn steken herstellen (liet ze vallen of toverde er meer bij) dat ik een muis mocht maken. Vervolgens commentaar dat ik roze oren en een roze staart maakte......

donderdag 19 juli 2012 om 21:59
quote:pompedom schreef op 19 juli 2012 @ 21:44:
Watervrouw, ik denk dat het wel kan hoor, ook als de stof iets rekt. Mijn gewone naaimachine heeft een overlocksteek, daarmee gaat strechstof prima. Met de hand naaien ik niet nodig hoor, je kan ook met een zigzagsteek omzomen, of dus met een overlock steek.
Wat lief!!
Ben nog bij oppaskatten dus weet momenteel niet welke kleuren ik zoal heb.
Wonen ouders nog in het noorden?
Wat lief!!
Ben nog bij oppaskatten dus weet momenteel niet welke kleuren ik zoal heb.
Wonen ouders nog in het noorden?