Wakkere Vivadames.

17-07-2012 20:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel weer waar we kunnen bijkletsen.

Even een onder de riem voor alle zieken, kwakkelaars, of zomaar even nodig kunnen hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=Cnn7rXSHC2Y
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dank je MV

Jij sterkte AnneRoos.

Ik ga zo even een 'eigen' topic openen om over mezelf te lullen. Dan zit ik niet steeds door jullie heen en kan ik zelf ook per dag een beetje teruglezen hoe alles gegaan is. Soms is dat achteraf wel handig.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:AnneRoos74 schreef op 23 juli 2012 @ 22:19:

De privé-dingen hebben geen invloed op mijn werk. Dus nee dank je. En het werk-ding, dat is lastig maar zal wel goedkomen.Dacht dat alles van je werk was. Hou je taai, als je erover wilt praten dan zeg je het he.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Moonlight82 schreef op 23 juli 2012 @ 21:02:

[...]

Veraan lief van je. Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat. Eigenlijk is zo'n hypomanie (dat is het geloof ik) wel lekker maar tegelijk weet je wat er van komt. Namelijk een boel troep en een lege portemonnee.

Maar verder gaat t best. En misschien is t met even rustig aan doen zo over. Ben iig niet depri, dat is veeeeeeeeeeeeeel erger. Bedankt voor de bloemen

Je hebt in ieder geval wel goed door hoe het werkt. Dat je je wel lekker voelt door de (waarschijnlijke) hypomanie, maar dat er uiteindelijk troep van komt (op wat voor manier dan ook).

Je hebt morgen toch een afspraak bij de GGZ, als ik het goed heb begrepen? Lijkt me wel even fijn!
quote:Moonlight82 schreef op 23 juli 2012 @ 22:02:

Soep, ik heb deze kant eigenlijk nooit zo bewust meegemaakt.

De manische kant dus.

Eén keer manisch geweest en dat liep idd wel uit de klauw, ,tot een opname.

Maar daarna alleen depressies dus dit is weer nieuw voor me. Maar ik denk met opgehoogde medicatie en evt afzeggen van een paar activiteiten dat het niet uit de klauw gaat lopen. Heb nu te veel kennis van hoe het niet moet Nah... signalering is de eerste stap op weg naar uitkomst zeg ik altijd maar. Maar doe nou niet stom he, als je al signalerend het idee krijgt dat het toch niet helemaal lekker gaat, trek dan alsjeblieft ergens aan de bel. Aan een lege bankrekening en een compleet geshockeerde (of erger) vriendenkring heb je ook niks.
quote:Moonlight82 schreef op 23 juli 2012 @ 22:46:

Dank je MV

Jij sterkte AnneRoos.

Ik ga zo even een 'eigen' topic openen om over mezelf te lullen. Dan zit ik niet steeds door jullie heen en kan ik zelf ook per dag een beetje teruglezen hoe alles gegaan is. Soms is dat achteraf wel handig.Goed idee. Ik ben van de partij . Al is het alleen maar voor de harten onder de riem en zo,
Klotekut wifi. Heb ik een wifi kaart op camping gekocht voor een week, doet ie het nu al niet meer. Dacht ik lekker te forummen, zit ik nog op mn telefoon te typen. Bijna geen bereik in dit godvergeten durp!

Maar verder gaat het goed hoor.

Fijn dat het geregeld is MV

AR
Hoi allemaal,

Ans lekker dat je op de camping zit met dit weer.

Zo ff lezen, zit nog te kaarten.

ik kom ook weer eens binnen vallen
MV fijn dat er duidelijkheid is over hulp en dat het snel kan starten.

AR, even een voor jou volgens mij kan je die wel gebruiken.

Moon, goed van je eigen topic ik heb gereageerd dus heb je daar gevonden!

Ans, geniet je lekker van het goede weer? Moest aan je denken hoor toen ik buiten zat te picknicken met nichtje gisteren. Lekker weg nu!

Ik ben vanmorgen vrij onverwachts met nichtje naar de bioscoop gegaan. Was erg leuk ze vond het geweldig. Ben verder veel bezig met het weggeeftopic. Morgen moet ik weer naar therapie en ik zou dus al moeten slapen maar niet dus. Nu maar hopen dat ik morgenochtend wel gewoon wakker wordt.
Myvje, kan me voorstellen dat je zoiets hebt van ''eerst zien dan geloven'', maar het zou nu toch wel eens moeten gaan gebeuren, adequate hulp.

Anne , goed dat je door je angst heen gaat.

Moon
M

Edit; kuttelefoon, verstuurt opeens na 1 letter mijn bericht.
Maar wat ik dus daadwerkelijk wilde zeggen: ik zie nu dat mijn bericht aan jou, Moon, over je ouders een beetje achterhaald was. Had een ander berichtje van je over het hoofd gezien.

Jammer dat het zo niet werkt, doe wat wijsheid is. Je kent jezelf misschien niet van deze kant, maar verder weet jij het beter dan wij. En gelukkig is er hulp. Doe rustig aan.

MV, fijn dat alles voor elkaar is bij jou nu!

Ans, geniet van je weekje camping! Het is heerlijk weer in Nederland, zag ik.

Ibi, leuk dat je met je nichtje op pad was! Is ze nog heel jong? Is het een tantezegger?
Iedereen waarschijnlijk al naar bed. Dan maar een voor als jullie weer wakker worden.
Hey thee, hoe gaat het met je?

Voel je je alweer iets beter?

Ik ga zo naar huis, heb honger, is altijd een goede motivatie om te stoppen met werken.
Unch, dank je. Vandaag ben ik de hele dag alleen, op het gesprek na dan.

Dan kan ik bedenken wat ik praktisch nodig heb en dat met ze bespreken. Ben het eens dat ze wel iets moeten weten.... maar ik kan beter niet op een dag dat ik heel emotioneel ben dingen met ze bespreken. Ze kunnen niet goed met mijn emoties omgaan en al helemaal niet als ik huil.

Dan doen ze alles om het te laten stoppen.

Maar wat ik zeggen wilde: Goedemorgen!

Nog geen berichtje van de buurman dus vermoedelijk nog geen internet *zucht*.

Laat ik me er niet druk om maken.

Zal even bijlezen. Denk dat ik nu een 'evenwicht' gevonden heb door als ik veel aan mijn hoofd heb, in mijn eigen topic te schrijven.

En als ik meer ruimte heb voor het reilen en zeilen van anderen, kom ik hier.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik word helemaal nerveus van alle ZH telefoontjes. Eerst gister telefoon, of ik vandaag voor de scopie kon komen. Gezegd dat ik die donderdag jl in LUMC had gehad.

Toen belde internist net zelf, had met LUMC gesproken en ze willen nog een 2e scopie doen, daarvoor hoef ik niet naar LUMC maar dichterbij (niet in woonplaats). Hij belde gelijk weer terug dat ze me gelijk gaan inplannen en ik oproep krijg.

Scopie vorige week was blijkbaar met een camera 'on the top' en ze willen er nu 1 met cameraatje aan de zijkant om beter te kunnen kijken naar maag en vooral naar hoe het zit met overgang uitgang galblaas naar 12 vingerige darm.

Net gelijk weer gebeld. Morgen om 15u al. Meteen vriendin gebeld en ze kan/wil rijden. Zou juist lekker bij haar gaan lunchen, nu mag ik tot 9.30 nog een licht ontbijt en ze heeft altijd van die lekkere lunches

Dat het zo snel kan is enerzijds fijn, anderzijds vind ik het ook een beetje 'eng'....
`Moge`. In de nachten kan ik niet slapen van de pijn en begin van de ochtend val ik in slaap, wat irritant. Vanmiddag maar eens overleggen met mijn zorgmentor wat daaraan gedaan kan worden.

Sterkte Moon, had al geschreven op je eigen topic.

Ieb, gelukt om op tijd op te staan voor therapie?

Thee, kan me voorstellen, enerzijds eng en al zo snel en jammer van de lunch. Anderzijds, dan ben je er maar vanaf. Kan je niet die lunch erna nuttigen of krijg je weer een roesje?
Ja weer een roesje dus zal wel slapen worden als ik weer thuis ben (als ik kijk naar vorige week). Maar ik ben al blij dat ze wil/kan rijden.

Vervelend dat je pas tegen de ochtend in slaap valt. Ik slaap wel goed in maar tussen 4 en 6 beginnen de rare dromen steeds weer en dan is het steeds dommelen.

Ben nu wel opgelucht. Nouja hoe ik me voel wisselt per uur, maar nu is de stemming BLIJ

Ik 'moet' rustig aan doen. Ik wilde dat al wel maar telkens die tegenstrijdige gevoelens dat ik in huis moet klussen of mijn verjaardagsfeest voorbereiden.

Heb heel verhaal geschreven op mijn topic hoor, dit is korte versie.

Thee, wat rot dat je nu nog een keer moet.

MV, ik had afgelopen winter ook zulke slaapproblemen. Misschien moet je toch iets te doen hebben in de ochtend, anders kun je heel lang in verkeerd ritme blijven hangen.
Ik loop wel achter met mail beantwoorden. Ik probeer er 3 of zo per dag te doen maar als je nog mail van me verwacht, het kan dus even duren. Sorry.
Nu de 2e scopie morgen al kan, blijft mijn afspraak voor 01-08 met internist staan. Heb ze net gebeld en ze hadden al afspraaknotitie voor die datum aan mijn dossier geniet.

Ik ga maar weer even slapen.
Hallo!

Kan me voorstellen dat dat dubbel is Thee, je bent blij dat je snel geholpen word, maar zoiets blijft altijd spannend.

Die lunch houd je vast tegoed!

Moon, je eigen topic nog niet gelezen, maar mss wel fijn dat je nu de bevestiging hebt dat je het rustig aan moet doen? Dat je het dan ook echt doet omdat een ander het zegt?
Maroon, volgende week moet ik weer terug voor gesprek bij 'je weet wel', dat is het 4e gesprek en nu met 2 pers., daar werd ik al nerveus van dus dit kwam er even bij.
Maroon, die lunch komt zeker wel goed. Wilde alleen do-za naar ouders maar als roesje morgen net zo (vermoeiend) uitvalt als vorige week gaat dat niet lukken om 4 uur enkele reis te reizen.

Weet je al wanneer Snaak en jij naar de Efteling gaan?

En over dat 'je weet wel' mail ik je nog wel maar zoals je waarschijnlijk al las, mailachterstand.
@Moonlight: Heb je topic gevonden en een reactie achtergelaten. Wat fijn dat je je vandaag blij voelt en het rustiger aan gaat doen.

@fru1t3lla: Hoe was het gisteren met je ouders? Hadden ze nog veel verhalen over hoe goed je zus het allemaal doet of viel het gisteren mee?

@MV: Wat fijn dat je nu eindelijk hulp hebt, maar 3.9 uur in de week. Konden ze daar gewoon niet vier van maken? Hoe gaat het vandaag met je?

@ikbenik: Hoe ging je therapie, heb je het nog vol kunnen houden?

Verder heb ik zelf geen bijzonderheden te vermelden, ik zit heerlijk met mijn laptop en een glas drinken in de zon. Wel even heibel met vriendlief gehad (hij ruimt zijn troep maar niet achter zijn kont op), maar volgens mij is de boodschap nu wel een keer doorgedrongen. Werd tijd, ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven