Wanneer ben je van middelbare leeftijd?
dinsdag 21 juli 2026 om 20:49
vrijdag 24 juli 2026 om 17:04
Renske schreef: ↑24-07-2026 16:56Etc. etc. Dat seksime is allesbehalve prima.
Ik weet niet eens of ik haar slachtoffer van deze cultuur zal noemen (want ik ken haar motieven niet), jij bent het m.i. wel (en dader?) gezien jouw uitspraken hier en de obsessie met het uiterlijk van Madonna/een 'oud vrouwtje'.
vrijdag 24 juli 2026 om 17:12
Gut mens. De grootste dader is wat mij betreft Madonna zelf. Zogenaamd stoer, maar in feite wanhopig proberen de " male gaze" nog te bevallen op je 67 ste. Moet ze zelf weten hoor. Ik vind 't alleen niet iets om te bewonderen.Renske schreef: ↑24-07-2026 16:56Etc. etc. Dat seksime is allesbehalve prima.
Ik weet niet eens of ik haar slachtoffer van deze cultuur zal noemen (want ik ken haar motieven niet), jij bent het m.i. wel (en dader?) gezien jouw uitspraken hier en de obsessie met het uiterlijk van Madonna/een 'oud vrouwtje'.
vrijdag 24 juli 2026 om 17:23
Oké.Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 13:41"Ik word wel vaak jonger geschat merk ik".
Mensen schatten iemand standaard jonger in. Om niet te beledigen.
vrijdag 24 juli 2026 om 17:27
Memphis is gewoon Memphis denk ik
vrijdag 24 juli 2026 om 17:31
Als iemand mij vraagt om zijn of haar leeftijd te schatten, ga ik voor de veiligheid zo'n 7 jaar onder wat ik werkelijk denk. Heel veel mensen doen dat. En als iemand zegt hoe oud ze zijn, veins ik verbazing dat ik dacht dat ze jonger waren. Gewoon om iemand een goed gevoel te geven.
vrijdag 24 juli 2026 om 17:33
Ja, ik vraag dus nooit aan mensen mijn leeftijd in te schatten, ik vertel het ze gewoon en dan zijn ze meestal verbaasd en zeggen ze dat ze dachten dat ik jonger was. Kan natuurlijk dat ik al jaren omringd ben door acteurs die allemaal hun roeping zijn misgelopen.Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 17:31Als iemand mij vraagt om zijn of haar leeftijd te schatten, ga ik voor de veiligheid zo'n 7 jaar onder wat ik werkelijk denk. Heel veel mensen doen dat. En als iemand zegt hoe oud ze zijn, veins ik verbazing dat ik dacht dat ze jonger waren. Gewoon om iemand een goed gevoel te geven.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
vrijdag 24 juli 2026 om 17:50
Ah omdat je schreef, "Ik voelde me echt een tiener bij Harry styles
Maar je voelde jezelf juist jong omdat je door jongeren was omringd. Begrijp ik dat zo goed?
Ik voel me bij een concert of schouwburgbezoek (heel) soms ook jong maar dat is dan omdat iedereen om heen ouder is. Bij de Mattheus Passion enzo.
vrijdag 24 juli 2026 om 17:54
Nee, de meeste mensen schat ik vaak ook daadwerkelijk jonger dan ze zijn maar boven de 60 begin ik dat wel lastiger te vinden om in te schatten. Maar het is al heel vaak voorgekomen dat ik verbaasd was dat iemand van 54 of 55 die leeftijd had en ik er van overtuigd was dat diegene jonger was dan ik. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Haren? Voller in gezicht? De kleding, make up?AnnaNiem schreef: ↑24-07-2026 17:33Ja, ik vraag dus nooit aan mensen mijn leeftijd in te schatten, ik vertel het ze gewoon en dan zijn ze meestal verbaasd en zeggen ze dat ze dachten dat ik jonger was. Kan natuurlijk dat ik al jaren omringd ben door acteurs die allemaal hun roeping zijn misgelopen.
vrijdag 24 juli 2026 om 18:07
Een voller gezicht lijkt wel jonger. En mensen beweren dat grijs haar oud maakt, maar ik vind geverfd haar, zeker als mensen het zelf doen met goedkope verf van het kruidvat ofzo, vaak heel hard en oud staan. Vooral bij donker geverfd haar. Denk tante Cor van Gooise vrouwen. Soms lijkt iemand ouder of jonger door beweging. Yoga mensen bewegen heel soepel. Andere bewegen wat strammer of lopen krom..dan lijk je ook wat ouder.cognac schreef: ↑24-07-2026 17:54Nee, de meeste mensen schat ik vaak ook daadwerkelijk jonger dan ze zijn maar boven de 60 begin ik dat wel lastiger te vinden om in te schatten. Maar het is al heel vaak voorgekomen dat ik verbaasd was dat iemand van 54 of 55 die leeftijd had en ik er van overtuigd was dat diegene jonger was dan ik. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Haren? Voller in gezicht? De kleding, make up?
vrijdag 24 juli 2026 om 18:17
Ja, ik heb wat dat betreft denk ik alles "tegen" (als het een nadeel is dan, dat je ouder wordt geschat). Misschien is of voelt het ook positiever omdat jong(er) geschat worden vaak ook wordt geassocieerd met een goede gezondheid, vitaal zijn. Soms zit daar wel een samenhang tussen, soms ook niet. Ik denk dat de mensen die me ouder schatten misschien ook onbewust mijn zwakke gestel waarnemen. Maar deels past het ook gewoon wel bij me. De stoffige jasjes, muzieksmaak en kersenbonbons hebben namelijk weer niks met mijn ziekte te maken.Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 18:07Een voller gezicht lijkt wel jonger. En mensen beweren dat grijs haar oud maakt, maar ik vind geverfd haar, zeker als mensen het zelf doen met goedkope verf van het kruidvat ofzo, vaak heel hard en oud staan. Vooral bij donker geverfd haar. Denk tante Cor van Gooise vrouwen. Soms lijkt iemand ouder of jonger door beweging. Yoga mensen bewegen heel soepel. Andere bewegen wat strammer of lopen krom..dan lijk je ook wat ouder.
vrijdag 24 juli 2026 om 18:19
Maar wat vind je dan van Mick Jagger? Dezelfde kwalificaties? Dat hij op zijn 80e nog wanhopig probeert om in beeld te blijven bij jonge vrouwen?Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 17:12Gut mens. De grootste dader is wat mij betreft Madonna zelf. Zogenaamd stoer, maar in feite wanhopig proberen de " male gaze" nog te bevallen op je 67 ste. Moet ze zelf weten hoor. Ik vind 't alleen niet iets om te bewonderen.
vrijdag 24 juli 2026 om 18:45
Altijd zo grappig dat mensen dat denken als je zegt dat je jonger (of ouder) wordt geschat. Alsof je de hele tijd het spel 'raad mijn leeftijd' speelt.AnnaNiem schreef: ↑24-07-2026 17:33Ja, ik vraag dus nooit aan mensen mijn leeftijd in te schatten, ik vertel het ze gewoon en dan zijn ze meestal verbaasd en zeggen ze dat ze dachten dat ik jonger was. Kan natuurlijk dat ik al jaren omringd ben door acteurs die allemaal hun roeping zijn misgelopen.
Het komt bijvoorbeeld ter sprake als je het over een band hebt uit de jaren '80, of je nog een kind wil of als het over leeftijd kinderen/ouders gaat, jaar waarin je examen/rijlessen of weet ik veel wat had. Indirect dus.
vrijdag 24 juli 2026 om 18:51
Hij heeft in ieder geval niet z'n smoel egaal recht laten trekken en springt niet rond in een string ofzo. Vroeger vond ik hem geweldig en heel aantrekkelijk. Nu niet meer, al is het een verder wel een leuke vent. Maar hij vertelt zichzelf waarschijnlijk ook een verhaaltje dat hij nog jonge god is, gezien z'n relatie met een 37 jarige.ladadieladieda schreef: ↑24-07-2026 18:19Maar wat vind je dan van Mick Jagger? Dezelfde kwalificaties? Dat hij op zijn 80e nog wanhopig probeert om in beeld te blijven bij jonge vrouwen?
vrijdag 24 juli 2026 om 18:53
En nog even voor mijn nieuwsgierigheid, omdat veel mensen de gaze van de andere sekse proberen te bevallen, vanaf welke leeftijd is dat wanhopig? Tot welke leeftijd kan dat zonder hoon en spot?Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 17:12Gut mens. De grootste dader is wat mij betreft Madonna zelf. Zogenaamd stoer, maar in feite wanhopig proberen de " male gaze" nog te bevallen op je 67 ste. Moet ze zelf weten hoor. Ik vind 't alleen niet iets om te bewonderen.
vrijdag 24 juli 2026 om 18:58
Sjit, wilde ik posten.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 24 juli 2026 om 19:07
Hoon en spot zullen ieder ten dele vallen die de indruk wekken iets heel heel hard te proberen en dat het niet lukt. Dat kan dus ook al als je een tiener bent. "Al draagt een aap een gouden ring etc."
In het geval van Madonna: "Al draagt het lijk een strak korset, het is en blijft een oude slet".
vrijdag 24 juli 2026 om 19:14
Nou, dan ben ik toch liever hysterisch. Ik zie het steeds meer als een compliment.Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 19:07Hoon en spot zullen ieder ten dele vallen die de indruk wekken iets heel heel hard te proberen en dat het niet lukt. Dat kan dus ook al als je een tiener bent. "Al draagt een aap een gouden ring etc."
In het geval van Madonna: "Al draagt het lijk een strak korset, het is en blijft een oude slet".
Hoe zit dat dan trouwens, lukt het haar nou niet of wel? Hoe is ze een oude slet als het haar niet lukt? En als het haar wel lukt, wat maakt haar eigenlijk een slet?
Zoveel vragen, daar heb je vast een heel origineel antwoord op!
vrijdag 24 juli 2026 om 19:22
Nee geen zin meer in. Je hebt me in jouw hysterisch hoofd al geframed als gevaarlijke seksist dader en ik vind het best dat je dat denkt. Madonna is wat mij betreft niet interessant genoeg om pagina's lang over door te zeiken.Renske schreef: ↑24-07-2026 19:14Nou, dan ben ik toch liever hysterisch. Ik zie het steeds meer als een compliment.
Hoe zit dat dan trouwens, lukt het haar nou niet of wel? Hoe is ze een oude slet als het haar niet lukt? En als het haar wel lukt, wat maakt haar eigenlijk een slet?
Zoveel vragen, daar heb je vast een heel origineel antwoord op!
vrijdag 24 juli 2026 om 19:24
Dat is op elke leeftijd een pick me, maar omdat we nu eenmaal in het patriarchaat leven is op elke leeftijd mildheid geboden. Waardeoordelen spelen het patriarchaat juist in de kaart.
vrijdag 24 juli 2026 om 19:31
Nu opeens niet interessant genoeg? Geloof je het zelf?Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 19:22Nee geen zin meer in. Je hebt me in jouw hysterisch hoofd al geframed als gevaarlijke seksist dader en ik vind het best dat je dat denkt. Madonna is wat mij betreft niet interessant genoeg om pagina's lang over door te zeiken.
Maar goed, mijn hoofd heb je jammer genoeg niet nodig voor dat framen, je zet het toch allemaal helemaal zelf neer, hoeft niets aan geframed te worden vrees ik.
vrijdag 24 juli 2026 om 20:36
Ik vraag er nooit om. Soms komt het ter sprake. Ik hoef geen goed gevoel te krijgen van een ander.Mephishardstylez schreef: ↑24-07-2026 17:31Als iemand mij vraagt om zijn of haar leeftijd te schatten, ga ik voor de veiligheid zo'n 7 jaar onder wat ik werkelijk denk. Heel veel mensen doen dat. En als iemand zegt hoe oud ze zijn, veins ik verbazing dat ik dacht dat ze jonger waren. Gewoon om iemand een goed gevoel te geven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in