Wanneer ben je van middelbare leeftijd?

21-07-2026 20:49 253 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerste wat in je opkomt.

Iemand noemde mij een vrouw van middelbare leeftijd. :|
Nu ben ik echt geen 30 meer, en dat zie je natuurlijk aan mij, maar middelbare leeftijd? Ik ben 46.
Ben je dan al middelbaar?
Ik zat meer te denken aan 50- 55.

Wat vinden jullie middelbaar?
Jiske schreef:
24-07-2026 12:37
Dit is natuurlijk wel een beetje een boomer-opmerking. Snotneuzen hebben net zo veel recht van spreken als wij. Waarom zou hun mening minder belangrijk zijn? Ik zie het bij jongere collega's, ik kan soms echt wat van ze leren, ook al zou ik hun moeder kunnen zijn. En zij van mij natuurlijk. :-)
Hence de knipoog
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
24-07-2026 12:59
Hence de knipoog

Check! ;-)
poldervrouw schreef:
24-07-2026 07:40
Nou als je je blijkbaar voelt zoals Memphis omschrijft ?

Geen idee ?

Als ik voor mijzelf spreek , ik voel me sowieso niet perse een leeftijd. Er zijn dagen dat ik huppelend als een tiener bij een concert in de JC arena sta en dagen dat ik verkreukeld uit bed rol ;).

Ik word wel vaak jonger geschat merk ik.

Maar zoals Memphis het omschrijft iig niet ;-)
Maar zijn dat voor jou dan momenten waarop je je jonger of juist ouder voelt?

Het maakt je toch niet meer of minder middelbaar aan de hand van wat je doet en laat, hoe je eruit ziet, of iemand je jonger of ouder schat, of voor jou (gevoelsmatig) wel?

Ik krijg namelijk het gevoel dat veel mensen zich (pas) middelbaar gaan voelen op het moment dat ze kunnen aanvinken dat ze bij wijze van spreken de haren in de krullers zetten en alleen nog brandy's drinken ipv (vul hier een modern drankje in).

Maar het is toch helemaal niet afhankelijk van wat je doet, hoe je eruit ziet en of je 10 jaar jonger dan wel ouder wordt geschat?

Al is dat misschien makkelijk gezegd door iemand die én middelbaar is én aan alle vooroordelen voldoet (behalve chagrijnige mondhoeken zoals ik hier boven las) én ook nog eens 10 jaar ouder wordt geschat.

Ik verwacht dat ik binnen vijf jaar misschien zelfs met een stok moet lopen (ik ben serieus) en vind dat net zo stoer dat ik me niet daarvoor schaam als een Madonna die misschien tot aan haar 90e voor 35 wil kunnen doorgaan.
Wanneer ben je van middelbare leeftijd?

Middelbare leeftijd is een leeftijdscategorie tussen die van jonge volwassene en bejaarde. De exacte minimum- en maximumleeftijd voor de categorie zijn niet gedefinieerd, maar vaak wordt uitgegaan van de periode op driekwart van de gemiddelde levensverwachting van mensen. In westerse landen komt dat neer op een leeftijd tussen de 40 en 60 jaar oud. De Oxford English Dictionary geeft de leeftijd als tussen de 45 en 60.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Middelbare_leeftijd
Jankerd
Mephishardstylez schreef:
23-07-2026 19:48
Ik vind juist dat Madonna géén schijt heeft en wanhopig vasthoudt aan haar jeugd door alle ingrepen die ze laat doen. Daar is niks stoers aan.
Van haar oorspronkelijke gezicht is nauwelijks iets over. Ik vind het verder ook een arrogant en vervelend mens dat bovendien niet kan zingen. Ze kan wel entertainen en ik heb bewondering voor haar fitheid en hoe ze ondanks zeer matig/ slecht zingen zo een ster is geworden. Een groot deel van haar aantrekkingskracht van vroeger school in haar openlijke seksualiteit waar ze mee speelde, sexy en stoer. Maar ze tikt nu bijna de 70 aan en wil nog steeds sexy zijn. Een enkele gerontofiel zal haar sexy vinden, maar het merendeel vindt het een beetje sneu. Net als Mick Jagger ook heus sneu wordt gevonden.
Maar als zij eeuwig jong wil blijven en dat op deze manier op lost dan is dat toch haar keuze? Schijt aan wat de rest van de wereld daarvan vindt..
Ik vind het knap dat zij de weg open houdt voor vrouwen om te doen wat ze willen, zonder ze in een bepaald hokje te duwen, waarin bepaalde dingen niet meer passend zijn bij hun leeftijd.
Groetjes!
poldervrouw schreef:
24-07-2026 07:40
Nou als je je blijkbaar voelt zoals Memphis omschrijft ?

Geen idee ?

Als ik voor mijzelf spreek , ik voel me sowieso niet perse een leeftijd. Er zijn dagen dat ik huppelend als een tiener bij een concert in de JC arena sta en dagen dat ik verkreukeld uit bed rol ;).

Ik word wel vaak jonger geschat merk ik.

Maar zoals Memphis het omschrijft iig niet ;-)
"Ik word wel vaak jonger geschat merk ik".
Mensen schatten iemand standaard jonger in. Om niet te beledigen.
DebbieHerrie schreef:
23-07-2026 14:02
Ik denk dat iedereen dat wel herkent. Het is het verschil tussen je gevoelsleeftijd en je kalenderleeftijd: https://www.psychologie.nl/artikel/vers ... rleeftijd/
Niet herkenbaar en altijd al onzin gevonden, want het gaat puur over wat mensen met een bepaalde leeftijd associëren.

En je zou juist kunnen betogen dat mensen die zich ouder voelen dan ze zijn eigenlijk qua gevoel jong zijn, want het is een jongerending om je ouder te voelen dan je bent. En vice versa dus.
ladadieladieda schreef:
22-07-2026 20:30
Ik ben denk ik ook middelbaar en m’n kinderen zijn pubers en vroege twintigers. Wat echt anders is dan toen mijn ouders middelbaar waren is dat onze kinderen en wij op dezelfde dorpsfeesten op hetzelfde moment staan te dansen. Mijn ouders gaven een feestje op zondagmiddag met taart en koffie en om 6 uur een kopje soep en op ons 25-jarig huwelijk was een deejay en hebben we de hele avond staan dansen met onze vrienden. Dus mijn middelbaar is echt wel anders dan bij mijn ouders.
Mijn moeder zette krullers in heur haar en droeg pumps als ze met mijn vader sjiek ging eten, ik zet mijn mohawk extra aan en draag hippe Adidassen.
Als je dit woord gebruikt ben je al af hoor :mrgreen:
Jiske schreef:
24-07-2026 12:37
Dit is natuurlijk wel een beetje een boomer-opmerking. Snotneuzen hebben net zo veel recht van spreken als wij. Waarom zou hun mening minder belangrijk zijn? Ik zie het bij jongere collega's, ik kan soms echt wat van ze leren, ook al zou ik hun moeder kunnen zijn. En zij van mij natuurlijk. :-)
Als een tiener een mening heeft over Madonna, hecht ik daar wel minder waarde aan als ik de indruk krijg dat deze tiener geen idee heeft wat Madonna heeft betekend in de pop/entertainmentindustrie.

Dit is een goede reactie van Pink https://www.youtube.com/shorts/bd5BfBhiyNk
renske wijzigde dit bericht op 24-07-2026 14:36
0.15% gewijzigd
Dubbel
renske wijzigde dit bericht op 24-07-2026 14:36
98.37% gewijzigd
23-07-2026 16:11
Denk dat het ontkenning is. Een enkeling met ijzersterk gestel zal er niet veel van merken. Het merendeel merkt het heus,maar denkt, net als Madonna, nog sexy en hip te zijn. De rest van de wereld lacht honend achter hun rug...
Die rest moet zich diep schamen. Waarom doe je alsof het slachtoffer van hoon het probleem is?
Nou Cher en dolly Parton trekken ook volle zalen. Ik vind het juist goed. En enige zelfspot is hen gelukkig niet vreemd. Wat een gezeur over madonna zeg.
24-07-2026 13:41
Pfffffft, jij bent niet in je eerste cliché gestikt hè.

Ik word vaak jonger geschat vanwege het simpele feit dat mijn haar nog niet grijs is bijvoorbeeld.
En natuurlijk omdat ik zo jong van geest ben.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Hopelijk is dit niet offtopic maar wbt Madonna vind ik het zo apart dat haar hoofd groter is geworden terwijl normaal gesproken de schedel ( en dus het hoofd ) juist krimpt bij het ouder worden.
.
cognac schreef:
24-07-2026 13:20
Maar zijn dat voor jou dan momenten waarop je je jonger of juist ouder voelt?

Het maakt je toch niet meer of minder middelbaar aan de hand van wat je doet en laat, hoe je eruit ziet, of iemand je jonger of ouder schat, of voor jou (gevoelsmatig) wel?

Ik krijg namelijk het gevoel dat veel mensen zich (pas) middelbaar gaan voelen op het moment dat ze kunnen aanvinken dat ze bij wijze van spreken de haren in de krullers zetten en alleen nog brandy's drinken ipv (vul hier een modern drankje in).

Maar het is toch helemaal niet afhankelijk van wat je doet, hoe je eruit ziet en of je 10 jaar jonger dan wel ouder wordt geschat?

Al is dat misschien makkelijk gezegd door iemand die én middelbaar is én aan alle vooroordelen voldoet (behalve chagrijnige mondhoeken zoals ik hier boven las) én ook nog eens 10 jaar ouder wordt geschat.

Ik verwacht dat ik binnen vijf jaar misschien zelfs met een stok moet lopen (ik ben serieus) en vind dat net zo stoer dat ik me niet daarvoor schaam als een Madonna die misschien tot aan haar 90e voor 35 wil kunnen doorgaan.

Ik voelde me echt een tiener bij Harry styles :). zeker tussen de mensen waar ik stond ha ha.

Ik ben chronisch ziek dus op slechte dagen Voel ik mij oud. En dat voelde ook zo toen ik nog in de 20 was.

Waarom ik jonger geschat wordt weet ik ook niet eigenlijk. Ik denk wel dat hoe je je kleed en gedraagt er aan bijdraagt. Of dat alles is ?

Sommige mensen zijn al oud als ze 25 zijn.
poldervrouw schreef:
24-07-2026 15:46
Ik voelde me echt een tiener bij Harry styles :). zeker tussen de mensen waar ik stond ha ha.

Ik ben chronisch ziek dus op slechte dagen Voel ik mij oud. En dat voelde ook zo toen ik nog in de 20 was.

Waarom ik jonger geschat wordt weet ik ook niet eigenlijk. Ik denk wel dat hoe je je kleed en gedraagt er aan bijdraagt. Of dat alles is ?

Sommige mensen zijn al oud als ze 25 zijn.
Ik denk dat dat inderdaad wel kan meespelen waarom ik zelf ouder wordt geschat.

Maar Harry Styles niet juist in bij tieners en twintigers?
Redhead70* schreef:
24-07-2026 14:48
Nou Cher en dolly Parton trekken ook volle zalen. Ik vind het juist goed. En enige zelfspot is hen gelukkig niet vreemd. Wat een gezeur over madonna zeg.
Cher en Dolly zijn veel leukere vrouwen die inderdaad zelfspot hebben. Dat lijkt bij Madonna te ontbreken.
Renske schreef:
24-07-2026 14:35
Die rest moet zich diep schamen. Waarom doe je alsof het slachtoffer van hoon het probleem is?
Ik vind haar geen probleem. Maar haar vermogen tot zelfoverschatting en haar diva houding vind ik vermakelijk omdat het in feite een oud vrouwtje is dat iets teveel gelooft in het personage dat ze veertig jaar geleden heeft gecreëerd.
24-07-2026 13:41
Ik vaak ouder. Ben 56, maar krijg opmerkelijk vaak de vraag “hoe lang ik nog moet” qua werk.
Nou, nog een jaar of 12-13.

Een tijdje terug was ik met een collega bij een klant die nog 2 jaar te gaan had. Klant waar ik al jaren kom en waar mijn contactpersoon 2 jaar jonger is als ik.
Vroeg de klant of hij de nieuwe auditor was en of ik dan binnenkort met pensioen ging….

Overigens noem ik mezelf al een jaar of 8 van middelbare leeftijd.
Vanaf mijn 48e zo’n beetje. Vond ik toen wel passend.
Ik hou wel van de kwalificatie “heer van middelbare leeftijd”.
24-07-2026 16:07
Cher en Dolly zijn veel leukere vrouwen die inderdaad zelfspot hebben. Dat lijkt bij Madonna te ontbreken.
Ik vind Cher en Dolly ook leukere vrouwen dan Madonna. Maar ik ben nooit een liefhebber geweest van Madonna ook in 1986 niet toen ze (denk ik?) nog wel jong jong en sexy was.

En het klopt dat ze dat inderdaad helemaal zelf moet weten. Ik denk dat misschien voor best veel mensen kan gelden dat het hen een positief gevoel geeft zichzelf te associëren met jeugdigheid of net sexy zijn. En dat als je daar veel waarde aan hecht je daar misschien ook meer nadruk op legt.
Ik denk eigenlijk dat zo iemand als Madonna totaal nooit zin heeft (gehad) in een leven als vrouw van middelbare leeftijd zoals ik me dat voor mijzelf wens of als ideaal voor me zie.
Het lijkt me zo vermoeiend en stressvol om zo star vast te houden aan jeugd. Want je verliest het toch. Niet dat je je volledig zou moeten laten gaan en niks aan jezelf moet doen..maar de laatste jaren heeft Madonna zichzelf zo toegetakeld dat ze er bijna buitenaards uitziet. Maar als dit is wat ze wil doen, prima hoor. Ik was dan wel weer onder de indruk dat ze zonder moeite uit knielende positie kwam tijdens haar Like a prayer optreden op Coachella.
SurferRosa schreef:
24-07-2026 12:15
Het grote voordeel van ouder worden vind ik dat ik inmiddels echt zero fucks geef om oordelende meningen van wat snotneuzen. ;)
Dat is dus echt middelbaar, want het schijnt hormonaal te zijn en samen te hangen met de menopauze dat je minder zorgzaam wordt en je minder aantrekt van anderen hun meningen en behoeften.
24-07-2026 16:37
Het lijkt me zo vermoeiend en stressvol om zo star vast te houden aan jeugd. Want je verliest het toch. Niet dat je je volledig zou moeten laten gaan en niks aan jezelf moet doen..maar de laatste jaren heeft Madonna zichzelf zo toegetakeld dat ze er bijna buitenaards uitziet. Maar als dit is wat ze wil doen, prima hoor. Ik was dan wel weer onder de indruk dat ze zonder moeite uit knielende positie kwam tijdens haar Like a prayer optreden op Coachella.
Maar het benadrukken jouw hoge libido en natte doos heeft niks te maken met vast willen houden aan jeugd?
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
24-07-2026 16:13
Ik vind haar geen probleem. Maar haar vermogen tot zelfoverschatting en haar diva houding vind ik vermakelijk omdat het in feite een oud vrouwtje is dat iets teveel gelooft in het personage dat ze veertig jaar geleden heeft gecreëerd.
Etc. etc. Dat seksime is allesbehalve prima.
Ik weet niet eens of ik haar slachtoffer van deze cultuur zal noemen (want ik ken haar motieven niet), jij bent het m.i. wel (en dader?) gezien jouw uitspraken hier en de obsessie met het uiterlijk van Madonna/een 'oud vrouwtje'.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven