Warm!!!

31-07-2020 15:18 397 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn dat het vandaag Heel Warm is. En dat is weer even wennen, want in tegenstelling tot voorgaande jaren waarin de zomers zich presenteerden als één lange hittegolf laat de thermometer zich dit jaar overwegend van zijn bescheiden kant zien.

Dit topic is voor iedereen die wil praten over deze eerste tropische dag van het jaar. En alles mag: juichen, mopperen, ja zelfs ruziemaken.

Ikzelf vind het nog best om uit te houden, maar ik heb verder ook geen ruk meer te doen vandaag en we hebben een terras op het noorden, wat met dit weer een zegen is.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-07-2020 15:31
Wordt tijd , we hebben dit jaar amper mooi weer gehad :P
Is dit ironisch? :blond:
cookielover wijzigde dit bericht op 31-07-2020 15:33
3.01% gewijzigd
ñuca schreef:
31-07-2020 15:31
Dit is toch helemaal niet de eerste tropische dag van het jaar?
Hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
31-07-2020 15:30
Pffff. Daarna weer wel hoor. Kijk maar op Buienradar 14 dagen.

Ja, maar dan zit dit topic alweer in de forumkerkers verborgen onder ladingen andere actuele topics en opent iemand anders weer een nieuwe. Op psyche bijvoorbeeld, dat het alwéér zo warm is, binnen 10 dagen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
31-07-2020 15:32
Is dit ironisch? :blond:
De vraag stellen is de vraag beantwoorden :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zit binnen, op kantoor, de tijd een beetje uit te zitten terwijl half Nederland volgens mij aan het strand zit. Nu hebben wij hier een ultrasonic aircooler ding staan van Dyson waar je 400(!!!!) voor betaald en ik zit mij al twee uur lang gniffelend te bedenken dat mijn ventilator van 3 tientjes hetzelfde resultaat levert.

Anyway; ik vind het nog wel te doen. ik kijk er wel tegenop zo meteen naar het station te moeten lopen en een uur te moeten reizen omdat ik een afspraak heb voor mijn wenkbrauwen. En toevallig was mijn vorige afspraak zo'n 5 weken geleden, de laatste warme dag (voor mijn gevoel). Dus waarom ik het zo elke keer weet in te plannen GEEN IDEE.

En ben ik de enige die altijd een schoenendrama heeft want laarzen, gympen, loafers; alles is te warm. Alsof mijn voeten binnen 3 minuten veranderen in kleine houtkacheltjes met een tomatenhoofd en overmatige transpiratie als gevolg O_o En slippers zijn dan weer geen optie want volgens mij zijn mijn voeten daar te plat voor.

Verder paradeer ik vrolijk rond want de zomer is toch wel echt mijn seizoen :flirting:
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2020 15:33
Hier wel.


Eind juni was het ook al een keer zo heet dacht ik. Maar dus niet waar jij woont, had jij geluk :)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-07-2020 15:33
De vraag stellen is de vraag beantwoorden :D

Natuurlijk is dit niet ironisch. We hebben bijna de hele maand juli bewolkt met regen gehad. En een tropische dag krijgen wij vandaag ook nog niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-07-2020 15:33
De vraag stellen is de vraag beantwoorden :D
:-D
Ik hou niet van deze warmte, het wordt hier in NL zo snel benauwd als het op warmt.
Ik vind hier een graad of 21-22 lekker maar warmer hoeft van mij echt niet.
Bij ons binnen is het heerlijk want de airco staat aan, het is binnen 22 graden en prima te houden.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen lekker buiten geweest en nu binnen. Vanavond na 9en weer even naar buiten voor een wandeling... Het is nu nog lekker (24 graden), maar straks gaat ie de 30 graden wel aantikken denk ik. Geen balkon en tuin trouwens, midden in de stad..
Gelukkig wel Haarlem, dus buiten een verfrissend briesje.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:35
Natuurlijk is dit niet ironisch. We hebben bijna de hele maand juli bewolkt met regen gehad. En een tropische dag krijgen wij vandaag ook nog niet.
Het is hier 34 graden, best tropisch toch?
En in het voorjaar was het heel mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:35
Natuurlijk is dit niet ironisch. We hebben bijna de hele maand juli bewolkt met regen gehad. En een tropische dag krijgen wij vandaag ook nog niet.
Jij wil echt ruzie hè :whip:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
31-07-2020 15:36
Het is hier 34 graden, best tropisch toch?
En in het voorjaar was het heel mooi weer.
Mooi voorjaar, natte en koude zomer. Wij hebben het hier nu 29 graden, tropisch is boven de 30. Ik geloof niet dat wij dat al hebben gehad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
31-07-2020 15:37
Jij wil echt ruzie hè :whip:
:rolling:

Ik dacht het topic van LV een beetje van peper te voorzien, voor verhitte discussies. Maar ik ga nu de tuin weer in hoor :bye:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:38
Maar ik ga nu de tuin weer in hoor :bye:
Ik ook.
Met een raketijsje en mijn ereader.
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:35
Natuurlijk is dit niet ironisch. We hebben bijna de hele maand juli bewolkt met regen gehad. En een tropische dag krijgen wij vandaag ook nog niet.
Echt niet. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 15:39
Echt niet. :rofl:

Hier echt wel.
Ik weet dat andere delen van Nederland andere ervaringen heeft, want mijn zus klaagde over droogte, terwijl het bij ons hoosde.
Later is nu
Diediear schreef:
31-07-2020 15:34
..
En ben ik de enige die altijd een schoenendrama heeft want laarzen, gympen, loafers; alles is te warm. Alsof mijn voeten binnen 3 minuten veranderen in kleine houtkacheltjes met een tomatenhoofd en overmatige transpiratie als gevolg O_o En slippers zijn dan weer geen optie want volgens mij zijn mijn voeten daar te plat voor.
..
Jij draagt serieus laarzen met dit weer?
Sandaaltjes, van tuttig tot degelijk, van heel open tot iets minder en van heel platte zool tot hak. Geen optie?
Lekker warm!

Heerlijk :sun:
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:40
Hier echt wel.
Ik weet dat andere delen van Nederland andere ervaringen heeft, want mijn zus klaagde over droogte, terwijl het bij ons hoosde.
Het vast heeft gehoost maar echt niet de hele maand juli.
Heerlijk weer, niet benauwd en bloody hot buiten in de tuin!
Binnen is het 22, alle ramen dicht en op de zonkant de zonwering dicht.

Straks fiets ik nog ff lekker naar het dorp om iets zomers te halen voor het eten.

Ik houd ervan....als ik vrij ben dan.
Op mijn werk is het niet te harden met dit soort temperaturen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier in Brabant in het voorjaar al een aantal tropische dagen gehad. Heerlijk! De thermometer tikt hier nu 41 graden aan (onder de overkapping). Wat ik vooral top vind is dat mijn was na een half uur buiten hangen al droog is. Vanavond slapen wij dan ook heerlijk tussen frisgewassen door de zon gedroogd beddengoed! Dit is echt zo’n klein iets waar ik echt happy van word :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Normaal ga ik lekker naar kantoor, heerlijk bij de airco. Hebben ze net vandaag onderhoud, dus ik zit hier thuis te werken, warm warm warm.

Maar ik las dat het eind volgende week een dikke week 30 graden wordt, dus ik klaag nu nog maar niet.
Diediear schreef:
31-07-2020 15:34

En ben ik de enige die altijd een schoenendrama heeft want laarzen, gympen, loafers; alles is te warm. Alsof mijn voeten binnen 3 minuten veranderen in kleine houtkacheltjes met een tomatenhoofd en overmatige transpiratie als gevolg O_o En slippers zijn dan weer geen optie want volgens mij zijn mijn voeten daar te plat voor.
Te platte voeten voor slippers? Of sandalen? Welke podotherapeut heeft dat aan je gemeld?
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
31-07-2020 15:40
Jij draagt serieus laarzen met dit weer?
Sandaaltjes, van tuttig tot degelijk, van heel open tot iets minder en van heel platte zool tot hak. Geen optie?
Ik heb altijd met sandalen dat ik last krijg, ik vermoed doordat de zolen vaak wat platter zijn. Dus ja, met dit weer draag ik vaak gympen/espadrilles/loafers/of (zomer)laarsjes. Misschien toch maar weer eens een poging wagen, of gewoon thuis blijven en op slippers rond paraderen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven