Warm!!!

31-07-2020 15:18 397 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn dat het vandaag Heel Warm is. En dat is weer even wennen, want in tegenstelling tot voorgaande jaren waarin de zomers zich presenteerden als één lange hittegolf laat de thermometer zich dit jaar overwegend van zijn bescheiden kant zien.

Dit topic is voor iedereen die wil praten over deze eerste tropische dag van het jaar. En alles mag: juichen, mopperen, ja zelfs ruziemaken.

Ikzelf vind het nog best om uit te houden, maar ik heb verder ook geen ruk meer te doen vandaag en we hebben een terras op het noorden, wat met dit weer een zegen is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is heerlijk koel, en als ik uitgeforumd ben, ga ik heerlijk naar de 2e vrije training van de F1 kijken.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
31-07-2020 15:42
Het vast heeft gehoost maar echt niet de hele maand juli.
Het was wél de hele maand juli half tot zwaar bewolkt met zeker om de dag regen. Dit is de eerste dag met veel blauwe lucht, maar nog steeds sluierbewolking.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik loop in de tuin en in huis op slippers, als ik wegga doe ik m'n witte sneakers aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal blij! Ik hoef het echt geen maanden boven de 30 te hebben, maar regelmatig een aantal dagen in de zomer vind ik fijn, en dan verder 25+ het liefste. Hier is het binnen 27 omdat ik daar de airco op ingesteld heb, kouder vind ik te fris. Zit nu ook al met een fleecedeken over mijn schouders.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk dit. Eindelijk weer eens met blote benen lopen. Dat was 27 juni voor laatst, werd dus wel weer eens tijd!

Ik geniet. En vannacht gaat de airco aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heerlijk. Genieten :sun:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:40
Hier echt wel.
Ik weet dat andere delen van Nederland andere ervaringen heeft, want mijn zus klaagde over droogte, terwijl het bij ons hoosde.
Klopt, het verschilde heel erg per regio. Wij hebben ook heel veel bewolking en regen gehad en zonder zon was het ook erg fris. Ik heb wekenlang met een trui aan gelopen.
pamelacourson schreef:
31-07-2020 15:53
Klopt, het verschilde heel erg per regio. Wij hebben ook heel veel bewolking en regen gehad en zonder zon was het ook erg fris. Ik heb wekenlang met een trui aan gelopen.
Ja, jij woont volgens mij echt net verkeerd. Als ik ooit ga verhuizen, dan vraag ik jou eerst waar je nu precies woont, want daar wil ik NIET wonen :lol:
Ik juist wel. En waar Dreamer woont. Ik gok alleen dat allemaal wel meevalt. :roll:
Diediear schreef:
31-07-2020 15:45
Ik heb altijd met sandalen dat ik last krijg, ik vermoed doordat de zolen vaak wat platter zijn. Dus ja, met dit weer draag ik vaak gympen/espadrilles/loafers/of (zomer)laarsjes. Misschien toch maar weer eens een poging wagen, of gewoon thuis blijven en op slippers rond paraderen :)
Toch eens bij wat grotere zaken diverse merken proberen hoor! Scheelt echt heel veel warmte :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit weer echt vreselijk, voor mij 25 graden max. Emigreren naar noordelijke gebieden lijkt me soms wel wat. Ik word altijd zo snel mopperig van hitte, terwijl ik normaliter de ingetogenheid zelve ben :A:
Bovendien 2 kinderen met ontzettend witte huiden die door 3 lagen zonnebrand heen nog binnen 10 minuten verbranden. En hyper worden op dit soort dagen.. Niet altijd geslaagde combi met mijn door hitte geinduceerde temperament. :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier in Brabant is het nu 34 graden volgens mijn thermometer. In huis vind ik het prima te doen. Vanochtend ben ik nog actief geweest met de vakantiewas wegwerken en de laatste spullen opruimen, boodschappen doen, stofzuigen, nog wat andere winkels langs. Maar vanaf 13.00 uur ben ik gaan chillen, toen werd het echt wel serieus warm. Vanavond gaan we uit eten, buiten in de schaduw, heerlijk!
Dreamer schreef:
31-07-2020 15:40
Hier echt wel.
Ik weet dat andere delen van Nederland andere ervaringen heeft, want mijn zus klaagde over droogte, terwijl het bij ons hoosde.
Goed bezig Drammer :love:
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
31-07-2020 15:56
Ja, jij woont volgens mij echt net verkeerd. Als ik ooit ga verhuizen, dan vraag ik jou eerst waar je nu precies woont, want daar wil ik NIET wonen :lol:
Dan kun je de randstad ook skippen want hier was het vaker niet dan wel boven de 20 graden. Limburg en dan het voetje ligt toch wel het gunstigste geloof ik. Jammer alleen dat ze daar zo gek praten. :P

Vans vind ik fijn met dit weer qua dichte schoenen, lekker luchtig.
Alle reacties Link kopieren
Het warmst is het nu in Heerlen denk ik?

Ik zie daar 36 graden staan.
Ik denk dat er een schoenenpijler opgericht moet worden, dan kan mijn topic daar heen.
Lady*Voldemort schreef:
31-07-2020 16:03
Ik denk dat er een schoenenpijler opgericht moet worden, dan kan mijn topic daar heen.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Overigens geniet ik er wel van hoor, ondanks de warmte. Zondag ga ik naar IJsland, waar het 's nachts rond de 0 graden kan zijn.. Zeker de eerste nacht als we kamperen in de sneeuw ;-). Vandaag was er windkracht 11 in de bergen waardoor de wandeltocht was ingekort... Kortom, vandaag maar even genieten van het mooie weer, ondanks dat het warm is in mijn huisje.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
31-07-2020 15:50
Heerlijk dit. Eindelijk weer eens met blote benen lopen. Dat was 27 juni voor laatst, werd dus wel weer eens tijd!

Ik geniet. En vannacht gaat de airco aan.
Ik geniet ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
-Shifty- schreef:
31-07-2020 15:42
Lekker warm!

Heerlijk :sun:
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet.al zit ik niet de hele dag buiten .
Eten kip kerrie .met sperziebonen in het zuur .als salade dus erbij. En ook komkommer er bij.
Jammer genoeg is het morgen niet meer zo warm.anders gehad ik nog n pasta salade gemaakt .van kleine macaroni boogjes.
Maar er komen vast nog wel meer warme dagen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
31-07-2020 16:16
Ik geniet.al zit ik niet de hele dag buiten .
Eten kip kerrie .met sperziebonen in het zuur .als salade dus erbij. En ook komkommer er bij.
Jammer genoeg is het morgen niet meer zo warm.anders gehad ik nog n pasta salade gemaakt .van kleine macaroni boogjes.
Maar er komen vast nog wel meer warme dagen .

Waarom kun je geen pasta salade maken als het minder warm is?
chrisjoh schreef:
31-07-2020 16:16
Ik geniet.al zit ik niet de hele dag buiten .
Eten kip kerrie .met sperziebonen in het zuur .als salade dus erbij. En ook komkommer er bij.
Jammer genoeg is het morgen niet meer zo warm.anders gehad ik nog n pasta salade gemaakt .van kleine macaroni boogjes.
Maar er komen vast nog wel meer warme dagen .
Morgen hier 31 maar wel met voorspelling van regen en onweer, nu 35 graden. Waar ik morgen heenga wordt het 27 zeggen ze. Ook lekker.
Voordat ik kon voelen dat het heet was had ik het al gehoord. Buurvrouw zet haar volume altijd dubbel zo hard als de kleinkinderen er zijn. Normaal praat ze ook al zeer luid.

Stel je een sirene van de brandweerauto voor. Ik hoor de hele dag al;

Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier
Tis warm
Tis heet
Blijf af
Doe niet
Laat los
Kom hier

Zelfs met de deur dicht.
Hier binnen is het wel lekker; er staat een beetje wind dus het waait door. Maar toch hoef ik van mezelf niet te stofzuigen vanwege de warmte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven