Wat is de moraal van dit verhaal ?

30-10-2010 15:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Rocky Mountains is een mooi bergmeertje. Boven het wateroppervlak vliegt een vlieg. In het meer zwemt een vis. De vis denkt:"Als die vlieg nou ietsjes lager vliegt, spring ik omhoog en heb ik een lekker maaltje..."

Aan de oever staat een bruine beer, die denkt: "Als die vlieg nou ietsjes lager vliegt, springt die vis omhoog om hem te pakken, en dan grijp ik lekker die vis..."

In de bosjes aan de oever zat een jager verstopt, die lekker van een blok kaas aan het genieten is. De jager denkt:

"Als die vlieg nou ietsjes lager vliegt, springt die vis omhoog om hem te pakken, dan grijpt die beer die vis, en dan schiet ik die beer af..."

Vlakbij de jager zat een muisje te wachten...het muisje dacht:

"Als die vlieg nou ietsjes lager vliegt, springt die vis omhoog om hem te pakken, dan grijpt die beer die vis, en dan schiet die jager de beer af en laat de kaas vallen..."

Op een tak in de boom boven de jager en de muis zat een kat te loeren. De kat dacht:

"Als die vlieg nou ietsjes lager vliegt, springt die vis omhoog om hem te pakken, dan grijpt die beer die vis, dan schiet die jager de beer af en laat de kaas vallen, en dan kan ik op die muis springen die de kaas begint te eten..."

En zo gebeurde het. De vlieg ging lager vliegen, de vis sprong uit het water om hem te vangen, de beer greep naar de vis, en de jager schoot op de beer.

Daarbij liet hij de kaas vallen die de muis begon op te peuzelen. De kat sprong uit de boom... en landde pardoes in het water.

Nu is de vraag: "Wat is de moraal van dit verhaal?"
Hoe groter de begeerte hoe natter de poes
***Nu is de vraag: "Wat is de moraal van dit verhaal?"***

Eeeh, steek als kameel nooit achterstevoren een zebrapad over?
Dat je in het hier en nu moet leven, omdat 'als...dan' heel anders kan uitpakken dan je gehoopt/gedacht had.

Maar goed, hij staat bij de seks-pijler, dus ik kan nog een onderliggende boodschap gemist hebben.
Geen moraal, de kat heeft pech, en de andere dieren helemaal omdat die het met de dood moeten bekopen en de muis heeft geluk omdat de kat pech had.
Gewist.

Het modereerbeleidivan Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2010 @ 15:53:

Bijna goed. Het is: geen groter gemak, dan knip en plak.

http://m.moppen.nl/item.aspx?id=30623
quote:w00t schreef op 30 oktober 2010 @ 16:07:

[...]

Bijna goed. Het is: geen groter gemak, dan knip en plak.

http://m.moppen.nl/item.aspx?id=30623

Beter goed gejat dan slecht verzonnen!
haha elninjoo!

Hulde
Wie zijn billen brandt moet blij zijn dat hij niet andersom stond?
Hoeveel onzinnige topics ga je vandaag nog openen? Dit is de zoveelste.
Gewist.

Het modereerbeleidivan Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2010 @ 15:53:

World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven