Wat is jouw guilty kerst pleasure?

29-10-2025 12:33 144 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is opgedragen aan Rabarbara.

Vertel; wat is jouw guilty kerst pleasure?
Ragoutbakjes? Foute kersttruien? Een fotoshoot met het hele gezin in kerstpyjama?

Ben benieuwd!
star⁴ wijzigde dit bericht op 29-10-2025 12:37
0.56% gewijzigd
Meer wijn dan dat ik normaliter van mezelf mag, om die ellendige kerstdagen door te komen.
Dit jaar in een frisse combi met Tramadol, kijk er nu al naar uit :-P)
Ik doe niet aan kerstmeuk.

Jaarlijks komt wereldwijd zo’n 8 miljoen ton plastic in de oceanen terecht.

Daar breekt het niet af, maar verbrokkelt tot microplastics die in dieren, drinkwater en zelfs de lucht worden teruggevonden.

Ik ben een partypooper nu zeker. 🎄
Geen bijzonderheden
Vanaf 1 november een abonnement voor 2 maanden op de streamingdienst "WithLove". En maar kerstfilms kijken, sommige al voor de zoveelste keer. Naast alle kerstfilms op alle andere streamers die ik het hele jaar al heb.
Thuiskomen van feest 2 of 3, de keuken induiken, een groot glas wijn inschenken en neerploffen op de bank. En daar van tevoren al zwaar naar uitkijken.

De gourmet is meestal voor Oudjaar.

Als ik één van de feestjes thuis organiseer is de helft van de tijd mijn voorgerecht een oer-ouderwetse garnalen- of scampi-cocktail.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
*Bladoor* schreef:
29-10-2025 13:42
Ik heb een matchende kerstpyjama voor hond en mezelf aangeschaft :flirting: .

https://www.sparkpaws.eu/collections/ch ... as-onesies
Ok bedankt, dit moet ik nu ook :rofl:
Garnalen, met een cocktailsausje van mayonaise en tomatenketchup
*Bladoor* schreef:
29-10-2025 13:42
Ik heb een matchende kerstpyjama voor hond en mezelf aangeschaft :flirting: .

https://www.sparkpaws.eu/collections/ch ... as-onesies
Deze link mogen mijn tienerdochters dus echt nooit zien.
yasmijn schreef:
29-10-2025 13:45

Daar breekt het niet af, maar verbrokkelt tot microplastics die in dieren, drinkwater en zelfs de lucht worden teruggevonden.

Je begrijpt sowieso het topic niet :P
Star⁴ schreef:
29-10-2025 13:51
Je begrijpt sowieso het topic niet :P
Story of my life 🫣
Geen bijzonderheden
Glitterkleding
Ragout in bladerdeegbakjes
Soms op Kerstavond de Kribkestocht (als we geen bezoek hebben)
Veel kerstmeuk kopen, want zo leuk!
Cadeautjes
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Star⁴ schreef:
29-10-2025 13:48

Tip gebruik deze code voor korting
https://www.sparkpaws.com/KIRSTEN37253
yasmijn schreef:

He ja, gezellig dit :wtf: (ook al heb je gelijk)
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Star⁴ schreef:
29-10-2025 13:48
Ik heb gezegd dat ik mijn hond nooit maar dan ook nóóit kleding aan zou trekken. En toen vond ik deze website. Hij heeft nu ook een kersthoodie.
*bladoor* wijzigde dit bericht op 29-10-2025 14:04
0.39% gewijzigd
Melamine kerstborden van action die ik ooit eens kocht toen de kinderen klein waren en die ze nu 12+ jaar verder nog steeds willen hebben als we ontbijten met Kerst.

Op 24 december aan het einde van de middag naar de supermarkt gaan om te kopen wat er enorm afgeprijsd is, want niets is zo lekker als iets met een kortingssticker. Sowieso nog weken na Kerst kerstspullen kopen en eten, omdat iemand dat toch moet doen.

En een ijstaart. Vroeger kregen we er weleens eentje van de snackbar (dat was een enorm bijzondere gebeurtenis), nu haal ik zo'n lekker grote stam van Aldi ofzo.
Si abra la puerta hay lobos.
*Bladoor* schreef:
29-10-2025 13:59
Ik heb gezrgd dat ik mijn hond nooit maar dan ook nóóit kleding aan zou trekken. En toen vond ik deze website. Hij heeft nu ook een kersthoodie.

Jaa de kwaliteit is top.. heb hier boven een kortingscode geplaatst.. is op alles geldig
Rabarbara schreef:
29-10-2025 14:00
Melamine kerstborden van action die ik ooit eens kocht toen de kinderen klein waren en die ze nu 12+ jaar verder nog steeds willen hebben als we ontbijten met Kerst.

:heart:
Stulpje schreef:
29-10-2025 14:00
Jaa de kwaliteit is top.. heb hier boven een kortingscode geplaatst.. is op alles geldig
:heart:
Vianetta
*Bladoor* schreef:
29-10-2025 13:59
Ik heb gezegd dat ik mijn hond nooit maar dan ook nóóit kleding aan zou trekken. En toen vond ik deze website. Hij heeft nu ook een kersthoodie.
Ik moet die groene met het peperkoekmannetje.
yasmijn schreef:

Daarom koop ik alleen eetbare meuk. Ik doe het werk van de Heer!
Si abra la puerta hay lobos.
Taskmaster schreef:
29-10-2025 13:01
Zeker zin om in de kerstvakantie een quilt te maken.

En verder ben ik (zo ongeveer als enige van de familie) dol op gourmetten. En ga ik ook graag naar de nachtmis, maar dat is heel schijnheilig van mij want ik geloof niks van wat ze daar verkondigen. Maar je kunt wel lekker meezingen.
Ik ook. Het voelt toch kerstiger als ik mij 2 heb zitten vervelen. :facepalm: Oké, dat is omdat we daarna altijd nog een broodmaaltijd (yeah, wit brood!) hadden met het goede/feestelijke servies. :heart: En dat kerstmis voor mijn gevoel 3 dagen duurt. Tegenwoordig doen we vaak cadeutjes op de 24e. Heel naar, want dan heb ik voor mijn gevoel nog altijd 3 dagen kerstmis. :cheer2:

Ik ben niet van een fancy kerstmaaltijd. We hebben een paar jaar iets van vakenshaas met snijbonen, erwten, salade, nieuwe aardappelen gehad. En ijs toe. Lekker en makkelijk klaar te maken.

Veel Hallmark kerstfilms. :popcorn:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Irregular_Choice schreef:
29-10-2025 13:25
Skyradio is toch The Christmas station?

Ik ben echt gek op kersttruien. Heb een hele collectie! Heb er inmiddels een stuk of 10 :mrgreen: kom kerstdagen te kort dus eigenlijk! Hier een greep uit de collectie :

[...]

Afbeelding
:heart: :heart: :heart: :heart:
Ik heb niet veel met kerstige kleding, maar die zou ik dragen zolang als het weer het toelaat! Al is het maar om iedereen te laten: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :P
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben dol op gourmetten. :heart: En dan met lekker veel Duyvis dipsaus (nu van Lays, maar het blijft voor altijd Duyvis dipsaus).

Ik heb een hele collectie kerttruien die ik al draag vanaf oktober en ik ga (vanwege de traditie) graag naar de nachtmis terwijl ik verder nooit naar de kerk ga.
zakjes dipsaus-poeder dat je met mayonaise en water tot een sausje maakt, mmm
Dit jaar de guiltiest pleasure of all: wij gaan gewoon een week op vakantie naar de zon 🤩

Normaliter:
- kaasfondue
- lampjes
- tweede kerstdag luxe hapjes kopen met korting en dan met het gezin een soort tapasbuffetje 😍 Deed ik al toen ik alleen was, maar dit is nog leuker!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven