Wat is jouw guilty kerst pleasure?

29-10-2025 12:33 172 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is opgedragen aan Rabarbara.

Vertel; wat is jouw guilty kerst pleasure?
Ragoutbakjes? Foute kersttruien? Een fotoshoot met het hele gezin in kerstpyjama?

Ben benieuwd!
star⁴ wijzigde dit bericht op 29-10-2025 12:37
0.56% gewijzigd
Ik hou ook niet zo van frutsels ( of kerst) want heb al beetje chaos in mijn bovenkamer en in woonkamer maar ik heb wel allerlei huisjes met lichtjes en kerstlampjes overal. Nog allemaal kerstdorpen erbij wordt helemaal chaos en stoffig.

Maar de grote kinderen vinden het wel echt heel leuk, dus sinds zij er zijn hebben we wel een boom. En zij hebben op hun kamers ook hun eigen miniboompjes en extra lichtsnoeren.
En we hebben een kerstboom met de meest rare ballen. Want handig is want de laatste paar jaar is dat ineens ook veel meer te koop.

Dus boom is voller dan ooit ;-)
Sowieso de All You Need is Love kerstspecial (met of zonder het traditionele 'daar is niks meer aan tegenwoordig' van mijn schoonmoeder).

Verder is het heel erg afhankelijk van of ik zin heb in Kerst hoe uitgebreid ik versier, maar een boom is hier in elk geval nooit in één kleur of gestileerd. Wat mij betreft is een versierde boom hoe dan ook kitsch en daar kun je je dus maar beter volledig aan overgeven.
We hebben een Dolly piek, een Kate Bush sneeuwbol, votiefkaarsen met beroemdheden uit de jaren 80, een Snoop on a Stoop – en dan vergeet ik vast nog van alles.

Ga dit jaar denk ik wel ook weer eens de Peruaanse kerststal afstoffen die wél serieus mooi is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
30-10-2025 09:26
Sowieso de All You Need is Love kerstspecial (met of zonder het traditionele 'daar is niks meer aan tegenwoordig' van mijn schoonmoeder).

Verder is het heel erg afhankelijk van of ik zin heb in Kerst hoe uitgebreid ik versier, maar een boom is hier in elk geval nooit in één kleur of gestileerd. Wat mij betreft is een versierde boom hoe dan ook kitsch en daar kun je je dus maar beter volledig aan overgeven.
We hebben een Dolly piek, een Kate Bush sneeuwbol, votiefkaarsen met beroemdheden uit de jaren 80, een Snoop on a Stoop – en dan vergeet ik vast nog van alles.

Ga dit jaar denk ik wel ook weer eens de Peruaanse kerststal afstoffen die wél serieus mooi is.
Eh wat? Die wil ik.
MissNuada schreef:
30-10-2025 09:33
Eh wat? Die wil ik.
Zelf laten maken: fotocadeau waar je een foto van je kleinkind of hond in zou moeten doen, maar op de website een foto van een dansende Kate Bush geüpload.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Haha, dat is een goed idee en dat kan met alles en iedereen natuurlijk, ga serieus een over nadenken wat voor sneeuwbol ik dan zou willen.
Have fun!
Mousse28 schreef:
30-10-2025 08:42
Eurofleur in Leusden (naast Amersfoort) is ook echt een aanrader. Geen idee of dat ver voor je is hoor. Het is heel ruim opgezet en heel mooi! Ze hebben zelf een huisje waar de kerstman woont.
Dank voor de tip, dat is ook goed te doen!
MissNuada schreef:
29-10-2025 23:31
Ik lust er eentje en dan ben ik wel klaar voor het jaar. ;-) Hou ook helemaal niet van chocolade eigenlijk.

Wat ik wel heel lekker vind maar amper te koop is en als ik het al vind, is lebkuchen.
En dan niet die geheel in chocolade, die zijn ook weer te zoet: Afbeelding
Deze haalde ik vorig jaar bij Lidl, gewone en met jamvulling. Ik heb me er helemaal misselijk aan gegeten.
Ik heb het kerststalletje van mijn opa en oma, uit de jaren 40 van de vorige eeuw denk ik. Het jezuskindje heeft het gezicht van een volwassene en de schaapjes vallen telkens om omdat ze een of meerdere pootjes missen (al heeft mijn opa geprobeerd dat te fixen met lucifers). Mijn moeder heeft er als kind twee engeltjes bij gekleid van verschillende kleuren klei. Het is een lelijk zootje, maar ik word elk jaar zo blij als ik de poppetjes uit het vergeelde vloeipapier haal.
molly wijzigde dit bericht op 30-10-2025 09:52
10.67% gewijzigd
apppie schreef:
30-10-2025 09:44
Deze haalde ik vorig jaar bij Lidl, gewone en met jamvulling. Ik heb me er helemaal misselijk aan gegeten.
Nee dat lust ik dan weer helemaal niet. Dus minimaal of geen chocolade er op en zeker geen gekke vullingen. 8-)

Mijn moeder apte gisteren (want ik ben gaan vragen bij hen door dit topic) en ze wonen redelijk dicht bij de Duitse grens en daar liggen ze bij de Appie voor 4,99 per zakje. Dus zij gaat ze morgen voor me halen. 4 zakken graag. :lol:
Allemaal gekke kerst ornamenten.
De film; National Lampoons Christmas vacation. Was mijn vaders favoriete kerst film.
En veel lampjes in de tuin. Dat je niet hoeft te vragen waar ik woon zeg maar, dat huis met al die lampjes in de tuin.
Gewoon _melon met login problemen
foute kerstfilms kijken op Netflix.

Normaal hou ik helemaal niet van dit soort films, maar sinds 2 jaar, in de weken voor Kerst is het echt mijn guilty pleasure.
DG2015 schreef:
30-10-2025 09:39
Zelf laten maken: fotocadeau waar je een foto van je kleinkind of hond in zou moeten doen, maar op de website een foto van een dansende Kate Bush geüpload.
Haha goed idee! Maar dan van zoon en hond. Zoon wordt gek :rofl:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Star⁴ schreef:
30-10-2025 08:28
Graag gedaan :biggrin:
:proud: Dacht ik al.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Liefie schreef:
30-10-2025 08:38
Mijn kerst guilty pleasure zijn villeroy en Boch kerst spullen. Heerlijke kitsch! Ik vervang mijn rustige witte servies voor alles in groen en rood servies. In de woonkamer staat normaal nauwelijks frummels, maar vanaf half november staat er in de woonkamer en keuken allemaal huisjes en versiering waarin kaarsjes aan gaan ‘s avonds. Heerlijk die sfeer!

Overigens alles wel voor de helft van de prijs (vlak na kerst), tweedehands of bij de outlet gekocht, anders is het niet te betalen 🫣
Dat heb ik ook! Hele collectie borden, schalen, beeldjes, muziekdozen, sneeuwbollen en zelfs een adventskalender 🥰 ik heb ook veel in Mettlach gekocht bij de outlet.
Irregular_Choice schreef:
30-10-2025 13:00
Dat heb ik ook! Hele collectie borden, schalen, beeldjes, muziekdozen, sneeuwbollen en zelfs een adventskalender 🥰 ik heb ook veel in Mettlach gekocht bij de outlet.
Heb ik nog wel een leuke site voor jullie :proud:

https://www.alltheluckintheworld.nl/en/ ... ce62b9835d
Hele huis vol kerstversiering / rommel decoreren. 🙈
Carpe Diem!
De all you need is love kerst aflevering en van kerstavond tot en met 2e kerstdag beneden in de huiskamer onder de lichtjes van de kerstboom slapen en films 'uit bed' kijken. En een boek kado onder de boom.
* zoetsappige en compleet voorspelbare Hallmark kerstfilms kijken (op Net 5 worden er in december twee per avond uitgezonden volgens mij)

* naar Skyradio the Christmas Station luisteren

* bij het optuigen van de boom altijd het album "Once Upon a Christmas" luisteren van Kenny Rogers & Dolly Parton

* mokka schuimkransjes van de bakker (die van binnen nog een beetje kleverig zijn)

* All you need is Love kijken op kerstavond

* Nieuw op de lijst sinds 2024: de kaneelsterren van Bolletje in de warme chocolademelk met slagroom dopen, hemels!
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
Ieder jaar een kerstbal/ornament voor in de boom erbij die iets voor ons betekent. Voorbeeldje: we zijn dol op stroopwafels, dus een ornamentje in de vorm van een stapeltje stroopwafels.
Star⁴ schreef:
30-10-2025 13:10
Heb ik nog wel een leuke site voor jullie :proud:

https://www.alltheluckintheworld.nl/en/ ... ce62b9835d
Oew, hele leuke site!! Nadeel bij dit soort items is dat je eigenlijk echt zo’n hele tafel vol wil hebben.
Ik was vandaag (alweer) bij de plaatselijke Intratuin. En natuurlijk bleef er weer iets aan mijn handen plakken. En van het weekend nog even gauw een pakketje daar afhalen :proud:
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven