Wat is jouw guilty kerst pleasure?

29-10-2025 12:33 172 berichten
Dit topic is opgedragen aan Rabarbara.

Vertel; wat is jouw guilty kerst pleasure?
Ragoutbakjes? Foute kersttruien? Een fotoshoot met het hele gezin in kerstpyjama?

Ben benieuwd!
anoniem_6914fe5b4168d wijzigde dit bericht op 29-10-2025 12:37
0.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Azura schreef:
29-10-2025 15:42
Ik gooi ook niks weg, tenzij kapot. Als ik het niet meer leuk vind, gaat het naar de kringloop.
Hier ook! Paar jaar terug alle kerstspullen in kleuren die ik niet meer gebruik naar de kringloop gebracht.
Iemand nog gekke of vreemde kerstgewoontes?

Ik wel! Ik koop elk jaar minimaal een kerstster en probeer die zo lang mogelijk in leven te houden. Record is tot 1 mei.
Si abra la puerta hay lobos.
Mijn meest gekke of vreemde kerstgewoonte is dat de kat ook elk jaar een cadeau onder de Kerstboom heeft. Vorig jaar een krabpaal in de vorm van een Kerstboom die ze met geen poot heeft aangeraakt. Dus dit jaar weer gewoon snoepjes.
Rabarbara schreef:
29-10-2025 13:11
:heart:
En voor mij stiekem ook deze: https://www.youtube.com/watch?v=cmm1gt_2SkQ
Voor mij ook maar alleen niet stiekem.
En altijd met kerst een 1000 stukjes puzzel maken.
Alles gaat voorbij
Mijn traditie is mijn man thuis laten bij het kopen van de kerstboom...hij is fan van flikkerende kerstlichtjes in allerlei kleuren. Het duurde even voor ik het doorhad. Eerst kon ik nog zeggen dat we nog een mooi snoer hadden, maar een paar jaar terug moest het vervangen worden. Hij naar het tuincentrum en hij kwam dus niet met warm licht thuis, maar met dat vreselijke gekleurde snoer incl. flikkerfunctie. Sindsdien sleur ik de boom zelf in de auto.

Verder all you need is love in foute kersttrui, pannenkoeken en 1 dag een chique diner: nu kan ik niet goed koken dus er gaat altijd wel iets mis. We laten het maar gebeuren. Natuurlijk ook wel wat familiebezoek maar niet te formeel.
Ik weet of het guilty pleasure is of gewoon leuk en lekker:

Kerstsokken
Christmas crackers
Garnalencocktail
Kaasfondue
Chocolade hulstblaadjes
Panettone

En als oud en nieuw ook meedoet:
Gevulde eieren
Star⁴ schreef:
29-10-2025 15:33
O en de lichtjesavonden in de Orchideeën Hoeve. Busladingen bejaarden, maar ik vind het kneuterig leuk.
Jaaa is ook zo. Heet nu anders toch? Ik noem het nog steeds Orchideeën Hoeve, stugge Groninger 😁
Alles gaat voorbij
Irregular_Choice schreef:
29-10-2025 16:08
Hier ook! Paar jaar terug alle kerstspullen in kleuren die ik niet meer gebruik naar de kringloop gebracht.
Ik geef het aan de basisschool waar mijn kind werkt.
Alles gaat voorbij
Rabarbara schreef:
29-10-2025 16:11
Iemand nog gekke of vreemde kerstgewoontes?

Ik wel! Ik koop elk jaar minimaal een kerstster en probeer die zo lang mogelijk in leven te houden. Record is tot 1 mei.
Zodra de kerstafdeling in de bijenkorf er is (en die is er al!) ga ik erheen en koop een kerstbal of ornament. :D

Guilty pleasure: gourmetten natuurlijk
Kerstfilms, dan vooral de Hallmark- films. Dun, romantisch, verhaaltje met B- actrices in stadjes die Christmas heten etc. 😁

Rond de kerst vind ik het heel ontspannend om te kijken. Na kerst ben ik er dan wel klaar mee
Gewoonte waar ik mee begonnen ben toen ik nog single was en nog steeds doe. Gedurende het hele jaar koop ik kleine cadeautjes voor mijzelf die ik dan meteen al inpak en apart leg, zodat ik rond Kerst meestal niet meer precies weet wat ik allemaal heb gekocht. Met Kerst gaat alles onder de boom en pak ik het uit, nu ook met cadeautjes voor vriend erbij.
1x is genoeg
timetraveler wijzigde dit bericht op 29-10-2025 17:21
95.08% gewijzigd
1x is genoeg
Gingerbread kersthuisje maken / versieren. Wel een kant en klare van Ikea
Joppie schreef:
29-10-2025 16:46
Jaaa is ook zo. Heet nu anders toch? Ik noem het nog steeds Orchideeën Hoeve, stugge Groninger 😁
Pantropica inderdaad.
Voor mij is kerst, lekker in joggingpak op de bank, top2000 aan, lezen, puzzel maken en we eten vaak ' hapjes'.
Sinds een aantal jaar vieren we Kerst met familie net na kerst i.v.m. een aantal mensen die in de horeca werken. Bevalt mij prima!
- helemaal geen kerstversiering. Eventueel een groene krans met echt groen en zeker geen glitters.

- veel cadeautjes. Perfect ingepakt. Veel boeken.
- Takkie-kerstsokken. Maar die draag ik heel het jaar door.

- de Sound of Music. Als herinnering aan een veel te vroeg overleden vriend.
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Oh, mijn superschattige kerststal is denk ik ook wel quilty. Ik heb zoiets:
Afbeelding
Oh en hier gaat na het avondeten op 2e kerstdag Skyradio uit en radio 2 aan. Is eigenlijk meer een traditie dan een guilty pleasure.
FilippaL schreef:
29-10-2025 17:59
Oh en hier gaat na het avondeten op 2e kerstdag Skyradio uit en radio 2 aan. Is eigenlijk meer een traditie dan een guilty pleasure.
Ja hier ook, top 2000 aan!
De cryptofilippine uit de Volkskrant maken. Kan ik me echt op verheugen.
apppie schreef:
29-10-2025 17:40
Oh, mijn superschattige kerststal is denk ik ook wel quilty. Ik heb zoiets:
Afbeelding
Wij maken de kerstgroep altijd zelf, met klei van DAS, en dan beschilderen we de figuren met inferieure plakkaatverf van Action. Dat is misschien ook wel een rare kerstgewoonte maar ik vind het altijd heel gezellig.
Alles is een lekker hysterisch hier. kerstboom vol heerlijke kitch, tuin en de rest van het huis vol kerstzooi! En als dat allemaal af is een grote bak opgeschuimde chocomel, waarbij ik ik met gemak een heel pak kerstkransjes met van die suikertjes erop leegvreet. (Let op, niet, ik herhaal NIET met amandelschaafsel!)
En een kerststolletje bij het ontbijt met amandelspijs!
Dala schreef:
29-10-2025 19:18
En een kerststolletje bij het ontbijt met amandelspijs!
En een roomboterschaapje.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven