Wat is 'zo'?

04-06-2019 18:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat verstaan jullie onder het woordje 'zo'?
Als iemand zegt ik kom er zo aan, binnen hoeveel tijd verwacht je diegene dan?

Hier iemand die me vanmiddag een bericht stuurt met de vraag of ik thuis ben,
om iets op te komen halen. Om half 4 zei hij, ik ben er zo.
Nu is het 18.15 en hij is nog steeds niet geweest...

Bij mij is 'zo' toch echt binnen vrij korte tijd.
Hij woont op 2 minuten lopen van me af, dus daar ligt het niet aan.
Je had hem na een half uurtje deze vraag moeten appen ipv een topic openen :)

'wat versta je onder 'zo'?

Wij weten ook niet waar hij blijft...
Alle reacties Link kopieren
15 min, hooguit half uur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik: binnen 15 a 30 minuten. Mijn pubers: binnen nu en ooit.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem om half 5 al een bericht gestuurd waar hij bleef.
Maar dat bleef op ongelezen.
Om half 7 nogmaals een bericht en toen ie dat direct las, stond hij 2 minuten later ook direct voor de deur..
Hij was het vergeten zei hij. pffffff :wtf:

Ik ben er ook zeker niet voor thuis gebleven en dat was achteraf maar goed ook.
Alle reacties Link kopieren
Zie je, vergeten.
Kan gebeuren. Fijne avond!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Zo betekent voor mij ik ga nu aanstalten maken om naar je toe te komen, de tafel te dekken of het pakje op te halen maar ik moet eerst nog even plassen, koffie op drinken of schoenen aandoen. Kortom, maximaal een paar minuten tot de activiteit aanvangt.

Hoe lang het dan nog duurt is afhankelijk van plaats en tijdstip natuurlijk.

Als mijn kinderen 'zo' zeggen, dan bedoelen ze dat de komende 100 jaar niks zullen aanvangen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook andersom; mijn ex zei altijd "tot straks" en stond dan binnen vijf minuten voor de deur. Moest ik in het begin wel even aan wennen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn man is “ dat doe ik zo” ook anders dan voor mij. Dat zo kan bij hem de hele avond zijn en voor mij moet het dan binnen een kwartier klaar zijn( lees aanrecht poetsen en vaatwasser uitruimen bijvoorbeeld).

Met weggaan ook altijd. Als ik zeg zullen we zo gaan heb ik bij wijze van spreken mijn schoenen en jas al aan en hij moet nog naar de wc, haren doen, schoenen aan, oh ja waar is mijn fietssleutel, waar is mijn leesbril etc terwijl hij ook weet dat we ergens rond een bepaalde tijd verwacht worden.

Maar hij kan ook zeggen “ laatst toen we daar en daar waren” en dan denk ik aan iets van hooguit een paar weken geleden maar dat kan dan iets zijn van 2 jaar geleden.
toedeledokie schreef:
04-06-2019 20:00
Het kan ook andersom; mijn ex zei altijd "tot straks" en stond dan binnen vijf minuten voor de deur. Moest ik in het begin wel even aan wennen.
Haha, mijn vrouw bedoelt met straks ook altijd “meteen”.
Dan vraagt ze: wil jij straks even de container aan straat zetten/de tuin gaan sproeien/brood uitleggen/de schoenen van de kinderen schoonmaken, zulk soort dingetjes, en dan vat ik dat op als: voor ik naar bed ga. Maar zij bedoelt dan: wil je dat nú gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Onder "zo" versta ik gemiddeld een kwartiertje. Kan dus iets langer zijn, maar zeker niet langer dan een half uur. Als iemand nog thuis is en zegt: "Ik kom er zo aan", verwacht ik dat diegene binnen 5 minuten vertrekt plus de reistijd. Dus woont diegene op 2 minuten afstand, dan ga ik er vanuit dat hij er toch echt wel binnen dat kwartier is.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ligt aan het diegene die het tegen me zegt. Mijn man binnen 15 minuten, 1 van mijn broers binnen 3 uur, een vriendin diezelfde dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven