Wat je niet hardop wil zeggen deel XI

maandag 5 december 2022 om 19:30
LuciFee2022 schreef: ↑05-12-2022 19:23Een open doosje van 12 bij 8 met een deuk en half beplakt met crepepapier is geen surprise.
En geen gedicht erbij, terwijl een gedicht van minimaal 6 regels 'verplicht' was gemaakt.
En dan wil je voor weekend de surprises hebben om te voorkomen dat er kinderen zonder surprise of gedicht zouden zijn op Sintfeest zelf.
Maar dan gewoon niet checken.. En dus niet die ouders bellen of nog even kind uitleggen dat een open gedeukt doosje zonder gedicht niet de bedoeling is.
En daarna durft te doen dat de 9 jarige ontvanger zich aanstelt als ze teleurgesteld is. En dat wij dan maar naar moeder van dat kind moeten gaan.![]()
Nee, jij had ze allemaal even snel moeten checken en jij had daarna wat moeten doen, contact opnemen of zelf wat maken of kind helpen als ouders het af laten weten.
Doen wat jullie zelf aangeven als reden waarom de surprises eerder ingeleverd moeten worden.
Vervelende afschuifmuts.
Die nomineer in tot het Viva-woord van het jaar!
(En ik ga hem 'lenen' en gebruiken voor een collega en voor een familielid. Dank je wel!

maandag 5 december 2022 om 19:34
LuciFee2022 schreef: ↑05-12-2022 19:23Een open doosje van 12 bij 8 met een deuk en half beplakt met crepepapier is geen surprise.
En geen gedicht erbij, terwijl een gedicht van minimaal 6 regels 'verplicht' was gemaakt.
En dan wil je voor weekend de surprises hebben om te voorkomen dat er kinderen zonder surprise of gedicht zouden zijn op Sintfeest zelf.
Maar dan gewoon niet checken.. En dus niet die ouders bellen of nog even kind uitleggen dat een open gedeukt doosje zonder gedicht niet de bedoeling is.
En daarna durft te doen dat de 9 jarige ontvanger zich aanstelt als ze teleurgesteld is. En dat wij dan maar naar moeder van dat kind moeten gaan.![]()
Nee, jij had ze allemaal even snel moeten checken en jij had daarna wat moeten doen, contact opnemen of zelf wat maken of kind helpen als ouders het af laten weten.
Doen wat jullie zelf aangeven als reden waarom de surprises eerder ingeleverd moeten worden.
Vervelende afschuifmuts.
Wat sneu voor je kind.
Zo gaat dat bij ons op school wel gelukkig. Meeste kinderen weten ook precies wat de bedoeling is. Zelfs de Poolse kinderen maakten al twee jaar mooie dingen, alleen weinig hulp bij de rijm gehad, maar zelf iets googelen is ook nog wel oké.
maandag 5 december 2022 om 19:34
Toch is het nog steeds vals dat Sinterkaas niet bestaat, toen mij moeder mij dat vertelde vroeg ik of de dood dan ook niet bestond.
Je wordt als kind bedonderd waar je bij staat, de dood bestond wel en Sinterklaas niet, leg dat maar eens uit aan een zesjarige.
Je wordt als kind bedonderd waar je bij staat, de dood bestond wel en Sinterklaas niet, leg dat maar eens uit aan een zesjarige.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

maandag 5 december 2022 om 19:42
Ze overleeft het wel, ws is ze van de week al weer vergeten. Tot volgend jaar.

En de gever heeft ouders die helaas niet konden of wilden helpen. Zo heb ik haar dat ook uitgelegd, kindje kan er niets aan doen, eerste keer surprises maken en ze komt van Sint Maarten, 3 jaar geleden pas in NL komen wonen.
Ben vooral boos op deze leerkracht, zelf verzaken en dan een kind een rot gevoel geven omdat ze teleurgesteld is, en dat ook nog netjes bewaart voor einde van de dag om tegen de leerkracht te zeggen.
En leen het woord maar hoor!

dinsdag 6 december 2022 om 18:39

dinsdag 6 december 2022 om 19:26
Wat doen we met pap en mam met Kerst?
Had me zo voorgenomen dat later nooit te zeggen. En nu is het toch zo ver
Ze kunnen niet alleen zijn met eten, want zelfs boerenkool koken is op dit moment een uitdaging. En nu zijn zus en ik wat aan het bekokstoven zonder ze daarin te betrekken, zodat we de 'last' zo handig mogelijk verdelen.
Had me zo voorgenomen dat later nooit te zeggen. En nu is het toch zo ver

Ze kunnen niet alleen zijn met eten, want zelfs boerenkool koken is op dit moment een uitdaging. En nu zijn zus en ik wat aan het bekokstoven zonder ze daarin te betrekken, zodat we de 'last' zo handig mogelijk verdelen.

dinsdag 6 december 2022 om 22:22
God ik ben echt aan het afglijden…
Ik kwam thuis, had de kracht niet meer om op de bank neer te storten en ging dus maar met jas nog aan en werktas om op het tapijt liggen voor het begroetingscomité van kat en hond. Om vervolgens nog een half uur te blijven liggen want de kater lag half op mijn gezicht te spinnen en de hond nestelde zich snel tussen mijn arm en flank en duwde d’r neus in mijn oksel om een dutje te gaan doen.
Sorry buuv dat ik je daardoor liet schrikken.
Ik kwam thuis, had de kracht niet meer om op de bank neer te storten en ging dus maar met jas nog aan en werktas om op het tapijt liggen voor het begroetingscomité van kat en hond. Om vervolgens nog een half uur te blijven liggen want de kater lag half op mijn gezicht te spinnen en de hond nestelde zich snel tussen mijn arm en flank en duwde d’r neus in mijn oksel om een dutje te gaan doen.
dinsdag 6 december 2022 om 22:44
lemoos2 schreef: ↑06-12-2022 22:22God ik ben echt aan het afglijden…

woensdag 7 december 2022 om 08:13
Echt walgelijk. Zou ik vooral ook hardop tegen ze zeggen.Groentespies schreef: ↑06-12-2022 22:50Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Eindelijk zien we jullie ware aard. Een jong huisdier binnen een week vol stress en verwaarloosd terugbrengen naar de opvang omdat het teveel tijd kost.![]()
Cum non tum age
woensdag 7 december 2022 om 09:03

woensdag 7 december 2022 om 16:16
We krijgen een hondje erbij!!! Nou ja, niet ik, maar mijn leenhond krijgt er een maatje bij dus ik in feite ook haha. Zal wel even wennen zijn om er twee uit te laten ipv een maar ik heb er zo'n zin in. Ben al de hele dag een enorm blij ei.
Is ook leuk voor me om te zien hoe een puber hond is in de omgang met mijn huidige hond. En voor mij een mooie proef om te kijken wat ik van jonge honden vind voor als ik er ooit nog een zelf wil.
Ik kan niet wachten tot hij komt. Nog een weekje wachten.
Ik had dat echt even nodig, een positieve boost dankzij al dat ziek zijn.
Is ook leuk voor me om te zien hoe een puber hond is in de omgang met mijn huidige hond. En voor mij een mooie proef om te kijken wat ik van jonge honden vind voor als ik er ooit nog een zelf wil.
Ik kan niet wachten tot hij komt. Nog een weekje wachten.

Ik had dat echt even nodig, een positieve boost dankzij al dat ziek zijn.

woensdag 7 december 2022 om 19:42
Naar versgebakken broodjes

"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"