Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

woensdag 8 januari 2020 om 15:00
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!
Daar gaan we weer!
dinsdag 17 maart 2020 om 15:41
Haha Lemoos je weet me steeds weer aan het lachen te krijgenlemoos2 schreef: ↑17-03-2020 15:30Dag twee van het afstandsonderwijs. Vanmorgen betrapte ik mijzelf erop dat ik zelfs eyeliner ging opsmeren. Grootste uitdaging was het weghouden van de honden bij het statief en voorkomen dat zoon als ‘helpend handje’ steeds in beeld probeerde te komen. Deels geslaagd. Opdrachten binnen gekregen, een vraag van een ouder over de RAL kleur op mijn keukenmuur en zoon weet nu wat/wie de ‘popo’ is.
dinsdag 17 maart 2020 om 15:43
Ik voel me in spagaat getrokken. M’n werk goed proberen te blijven doen vanuit huis, m’n kids helpen met schoolwerk en ook nog een leuke moeder proberen te zijn. En ja m’n manager heeft super veel begrip. Waarom kan ik mezelf dan niet wat meer rust geven. Waarom blijf ik voor mezelf die lat dan zo hoog leggen terwijl iedereen roeit met de riemen die ie heeft. Perfectionisme is a bitch.
En juf wat ken je mijn Kind goed als ik het briefje bij zijn thuiswerk lees. Geruststellend, vol vertrouwen in zijn kunnen en vol liefde maar toch met een streng woordje.
En juf wat ken je mijn Kind goed als ik het briefje bij zijn thuiswerk lees. Geruststellend, vol vertrouwen in zijn kunnen en vol liefde maar toch met een streng woordje.

dinsdag 17 maart 2020 om 16:50
Gizz, laat je werk los. Doe wat echt moet en de rest komt wel of lost zichzelf wel op.
Man en ik hebben shifts. Ik werk in de ochtenden. Hij in de middagen. Zo kunnen we kind helpen bij huiswerk en peuter entertainen en óók nog zelf iets doen aan werk. Maar werk is dus maar half van wat we normaal doen. Maar goed, we zijn dan ook opeens zomaar onderwijzer geworden op parttime basis.
En begeleid je kind op een leuke manier, dan bén je al een leuke moeder.
Maar voor nu doet je alles op minder hoog niveau, want het kan gewoon even niet anders. Overmacht. En wennen. We zijn nog maar 2 dagen onderweg.
Niet zo streng voor jezelf!
(en onder perfectionisme zit angst. Ergens voor. Om irrationeel door de mand te vallen? Om niet meer nodig blijken te zijn? Zoek uit wat het is en ga de strijd aan. Heb ik ook gedaan en het is bevrijdend.)
Man en ik hebben shifts. Ik werk in de ochtenden. Hij in de middagen. Zo kunnen we kind helpen bij huiswerk en peuter entertainen en óók nog zelf iets doen aan werk. Maar werk is dus maar half van wat we normaal doen. Maar goed, we zijn dan ook opeens zomaar onderwijzer geworden op parttime basis.
Maar voor nu doet je alles op minder hoog niveau, want het kan gewoon even niet anders. Overmacht. En wennen. We zijn nog maar 2 dagen onderweg.
(en onder perfectionisme zit angst. Ergens voor. Om irrationeel door de mand te vallen? Om niet meer nodig blijken te zijn? Zoek uit wat het is en ga de strijd aan. Heb ik ook gedaan en het is bevrijdend.)

woensdag 18 maart 2020 om 04:24
Jeeej op iedere etage normale WiFi! Nu nog de psychische mindset veranderen van:
we werken op een kluitje op elkaar aan de eettafel en barsten in geschreeuw of huilen uit als iemand naar me kijkt, ademt of 'te hard drinkt' (ja, jij ook lieve man).
Jullie hebben eigen kamers en bureaus, mensen! Maak er gebruik van.
we werken op een kluitje op elkaar aan de eettafel en barsten in geschreeuw of huilen uit als iemand naar me kijkt, ademt of 'te hard drinkt' (ja, jij ook lieve man).
Jullie hebben eigen kamers en bureaus, mensen! Maak er gebruik van.
woensdag 18 maart 2020 om 05:00
Thanks. In diensten werken gaat helaas niet omdat wel gewoon buiten de deur werkt. Maar komt vast goed. Is gewoon flink zoekenDoreia* schreef: ↑17-03-2020 16:50Gizz, laat je werk los. Doe wat echt moet en de rest komt wel of lost zichzelf wel op.

woensdag 18 maart 2020 om 09:19
Van de week was het een technische storing en gisteren avond is er 1 verstuurd en ook niet aangekomen

woensdag 18 maart 2020 om 12:18
Er worden helemaal geen patiënten met coronavirus belachelijk gemaakt in die WA groep. Men plaatst memes over social distancing en quarantaine. En dat is niet ‘hetzelfde’. Ik denk dat ik het antwoord heb gevonden op jouw vraag waarom niemand jou belt, mailt of wil toevoegen in informele WA-groepjes. Jij bent een domme humorloze deugdtrut. En nee, ik wil ook niet met jou FaceTimen.

woensdag 18 maart 2020 om 13:46
Waar blijft die live-blog Lemoos! Er is vraaaag naarrr!! Kun je gewoon leven van de advertentieopbrengsten!lemoos2 schreef: ↑17-03-2020 15:30Dag twee van het afstandsonderwijs. Vanmorgen betrapte ik mijzelf erop dat ik zelfs eyeliner ging opsmeren. Grootste uitdaging was het weghouden van de honden bij het statief en voorkomen dat zoon als ‘helpend handje’ steeds in beeld probeerde te komen. Deels geslaagd. Opdrachten binnen gekregen, een vraag van een ouder over de RAL kleur op mijn keukenmuur en zoon weet nu wat/wie de ‘popo’ is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 18 maart 2020 om 14:19
Lieve man, je bent mijn beste, mooiste, fijnste, coolste, rationeelste die ik ken.
Maar laat het onderwijs, het dagritme en orde handhaving maar aan mij over. Je bent simpelweg te afwachtend. Hij is namelijk 6. Geen 26. Hij gaat niet en blijft niet zelf aan zijn huiswerk. Dat is 5894837373 keer aansporen.
Als jij de peuter nu vermaakt tijdens jouw shifts, dan vermaak ik de peuter in die van mij. En laat mij ondertussen de schooljuf er maar bij uithangen.
Maar laat het onderwijs, het dagritme en orde handhaving maar aan mij over. Je bent simpelweg te afwachtend. Hij is namelijk 6. Geen 26. Hij gaat niet en blijft niet zelf aan zijn huiswerk. Dat is 5894837373 keer aansporen.
Als jij de peuter nu vermaakt tijdens jouw shifts, dan vermaak ik de peuter in die van mij. En laat mij ondertussen de schooljuf er maar bij uithangen.
woensdag 18 maart 2020 om 14:59
woensdag 18 maart 2020 om 15:03