Wat moet ik doen?
woensdag 27 maart 2013 om 18:36
In de buurt waar ik woon is er sprake van een inbraakgolf. De politie waarschuwt hier ook voor en geeft als advies om alert te zijn. Nu stond er net een onbekende auto voor de deur met twee inzittenden. Omdat ze recht voor mijn raam hadden geparkeerd kon ik duidelijk zien dat ze naar binnen aan het kijken waren. Verder gebeurde ér niets. Ze bleven in de auto zit een na ongeveer 10 minuten reden ze weer weg. Het kwam op mij erg vaag over. Ik heb kenteken genoteerd maar moet/kan ik verder nog iets doen? Of stel ik mij aan.
woensdag 27 maart 2013 om 18:45
woensdag 27 maart 2013 om 19:01
woensdag 27 maart 2013 om 19:26
Tuurlijk even bellen als er sprake is van een inbraakgolf. Hier een tijd terug ook gehad, was echt niet normaal. Op een zeker moment heeft de politie zelfs een fuik geplaatst, iedereen die het gebied in kwam werd gecontroleerd. Dat heeft geholpen, dan trekken ze verder want wordt het te heet onder de voeten, maar helaas naar de volgende regio.
woensdag 27 maart 2013 om 20:44
quote:Miss_Marvellous schreef op 27 maart 2013 @ 19:43:
je mag ook 112 bellen als je verdachte zaken ziet in je straat.Van de site van de Rijksoverheid:
Wanneer 112 bellen?
Het alarmnummer 1-1-2 is er voor spoedeisende hulp. Dus wanneer iemands leven in direct gevaar is of wanneer mensen getuigen zijn van een misdrijf. Bijvoorbeeld een inbraak, diefstal, moord of geweld.
Twee mannen die in een auto zitten en ergens naar kijken valt nou niet echt onder spoedeisende hulp he?
je mag ook 112 bellen als je verdachte zaken ziet in je straat.Van de site van de Rijksoverheid:
Wanneer 112 bellen?
Het alarmnummer 1-1-2 is er voor spoedeisende hulp. Dus wanneer iemands leven in direct gevaar is of wanneer mensen getuigen zijn van een misdrijf. Bijvoorbeeld een inbraak, diefstal, moord of geweld.
Twee mannen die in een auto zitten en ergens naar kijken valt nou niet echt onder spoedeisende hulp he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 27 maart 2013 om 21:32
woensdag 27 maart 2013 om 21:50
Pff bah zeg, ik kan me daar ook helemaal gek mee maken
Wij hebben nu voor het eerste een huis gekocht na een paar jaar in een appartement gewoond te hebben op de bovenste verdieping. Daar heb ik me nooit druk gemaakt om eventuele inbraken, maar nu zo op de grond gewoon waar iedereen ook binnen kan kijken.. Pff, ik heb me de eerste paar weken echt gek gemaakt!
Tja.. echte tips, ik lees graag mee!
Even stomme vraag hoor. Maar wat zouden jullie doen als er ineens echt een inbreker in je huis staat? (afgezien van bijna instorten van angst en indien mogelijk de politie belen..)
Tja.. echte tips, ik lees graag mee!
Even stomme vraag hoor. Maar wat zouden jullie doen als er ineens echt een inbreker in je huis staat? (afgezien van bijna instorten van angst en indien mogelijk de politie belen..)
woensdag 27 maart 2013 om 21:54
quote:whatcomesaround schreef op 27 maart 2013 @ 21:50:
Even stomme vraag hoor. Maar wat zouden jullie doen als er ineens echt een inbreker in je huis staat? (afgezien van bijna instorten van angst en indien mogelijk de politie belen..)Eeehhh...waarschijnlijk verstijven van schrik en angst (held die ik ben), maar mocht ik toch nog bij m'n positieven komen, denk ik dat ik hem/ze helemaal stijf vloek (ook weer van schrik )
Even stomme vraag hoor. Maar wat zouden jullie doen als er ineens echt een inbreker in je huis staat? (afgezien van bijna instorten van angst en indien mogelijk de politie belen..)Eeehhh...waarschijnlijk verstijven van schrik en angst (held die ik ben), maar mocht ik toch nog bij m'n positieven komen, denk ik dat ik hem/ze helemaal stijf vloek (ook weer van schrik )
woensdag 27 maart 2013 om 23:10
quote:fashioncolor schreef op 27 maart 2013 @ 19:10:
Ik ben blij dat het niet gek is om de politie te bellen. Dus dat ga ik zo eventjes doen. Ik was bang dat ik te overdreven reageerde door de politie te bellen.Onze wijkagent twittert al maanden lang dat we juist alert moeten zijn op dit soort signalen. Juist door oplettende buurtbewoners kan er snel worden ingegrepen. Ze zullen alleen maar blij met je zijn. Heb je al gebeld?
Ik ben blij dat het niet gek is om de politie te bellen. Dus dat ga ik zo eventjes doen. Ik was bang dat ik te overdreven reageerde door de politie te bellen.Onze wijkagent twittert al maanden lang dat we juist alert moeten zijn op dit soort signalen. Juist door oplettende buurtbewoners kan er snel worden ingegrepen. Ze zullen alleen maar blij met je zijn. Heb je al gebeld?
donderdag 28 maart 2013 om 10:30
donderdag 28 maart 2013 om 17:36
quote:eva69 schreef op 28 maart 2013 @ 10:30:
als iedereen met dit soort info 112 ging bellen, zouden er onnodige slachtoffers vallen onder de mensen die écht in een noodsituatie verkeerden op dat moment. De 112 lijn wordt dan onnodig belast. Gewoon politie bellen en hopen dat ze het ergens noteren en er iets mee doen...
Nou, precies.
Ik zie het al voor me 'U spreekt met 112, wat is het spoedgeval?
Ja, u spreekt met Mevrkimkim. Er staat een auto voor mijn deur. In de parkeerhaven langs de openbare weg. Met 2 mannen er in. Die, als ze recht vooruit/opzij kijken, mijn huis inkijken. De auto staat er al 10 minuten. En die mannen kijken. Kunt u een arrestatieteam sturen? Met spoed?
En ondertussen wordt er 6 huizen verderop ingebroken door mannen die niét in een auto zaten, maar de buurvrouw kan 112 niet bereiken en haar huis wordt leeggehaald..
0900-8844 gaat niet 5 minuten lang over tot er iemand de telefoon op neemt hoor.
als iedereen met dit soort info 112 ging bellen, zouden er onnodige slachtoffers vallen onder de mensen die écht in een noodsituatie verkeerden op dat moment. De 112 lijn wordt dan onnodig belast. Gewoon politie bellen en hopen dat ze het ergens noteren en er iets mee doen...
Nou, precies.
Ik zie het al voor me 'U spreekt met 112, wat is het spoedgeval?
Ja, u spreekt met Mevrkimkim. Er staat een auto voor mijn deur. In de parkeerhaven langs de openbare weg. Met 2 mannen er in. Die, als ze recht vooruit/opzij kijken, mijn huis inkijken. De auto staat er al 10 minuten. En die mannen kijken. Kunt u een arrestatieteam sturen? Met spoed?
En ondertussen wordt er 6 huizen verderop ingebroken door mannen die niét in een auto zaten, maar de buurvrouw kan 112 niet bereiken en haar huis wordt leeggehaald..
0900-8844 gaat niet 5 minuten lang over tot er iemand de telefoon op neemt hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje