Wat neem ik mee naar mijn bruiloft??

29-08-2012 15:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over iets meer dan een week stap ik in het huwelijksbootje. Nu vind ik op internet overal prachtige check-listen over wat we allemaal moeten doen, regelen en kopen, maar ik vind maar heel weinig over de dag zelf. Wat mag ik echt niet vergeten mee te nemen tijdens deze prachtige dag (behalve natuurlijk de ringen, blaarpleisters en goede zin)??
Je verloofde.
quote:isa26 schreef op 29 augustus 2012 @ 15:10:

Je verloofde.Ik denk dat die daar zelf wel heen gaat.
Maar serieus:

- verfrissingsdoekjes en/of deodorant

- make-up

- naaisetje

- flesje water

- paraplu
quote:isa26 schreef op 29 augustus 2012 @ 15:10:

Je verloofde.Och, ik wist dat ik iets vergeten was... Die zal ik nog even gaan zoeken!
Je CM moet een tasje bij zich houden met pleisters, paracetamol, veiligheidsspelden, haarlak, lippenstift, wattenstaafjes, zakdoekjes, mueslibars, flesje water, telefoon en nog best wel wat meer.

Zijn diverse lijsten van op internet hoor!! Google is your friend.
blaarpleisters?

ik zou zorgen voor schoenen waar je geen blaren van krijgt, neem niet aan dat je van plan bent er 'n paar km op te gaan lopen?

zou zorgen voor ibu's tegen eventuele koppijn en iets tegen brandend maagzuur
Ik had geen speciale dingen bij me op mijn trouwdag.

Ringen had mijn aanstaande bij zich.

Maar het hangt natuurlijk ook van je programma af. Wij begonnen pas 's middags met lunch bij ons thuis (alleen naaste familie), daarna foto's maken. De overige gasten verzamleden zich toen pas bij het stadhuis. Aansluitend met z'n allen naar de feestlocatie voor receptie. Daarna diner en toen naar huis.

Ik zou niet ween wat ik allemaal mee had moeten nemen en ik heb ook niks gemist.
Ik had eigenlijk alleen een haarborstel en lipgloss bij me. Ik heb het overleefd!
Extra panty, of nagellak voor als je een ladder krijgt.
Extra panty, zakdoekjes.
een extra panty of kousen kan handig zijn.

Evt een extra paar schoenen. Toen ik trouwde was het erg warm (lees 30 graden) en mijn voeten zwollen daardoor op. Wat was ik blij dat ik nog een paar elegante maar lekker zittende schoenen bij me had en dat ik niet de hele dag op mijn pumps verder hoefde...
Als je een panty draagt: een reserve

Mascara, poedertje, lipgloss

Haarlak

Klein busje deo en parfum

Mondspray voor een frisse adem de hele dag

Zakdoekjes of verfrissingsdoekjes
Blaarpleisters wel doen. De meeste bruiden dragen witte schoenen en die worden niet mooier van uitgebreid inlopen. En je weet het maar nooit, blaren waardoor je niet de dansvloer op kunt is ook zonde. Bij een vriendin van mij kwamen haar balijnen door de jurk en dat deed heel zeer. Toen hebben we blaarpleisters onder haar oksels geplakt

Wat contant geld meenemen is ook handig, pepermuntjes oid voor frisse adem, deo. Of je gebruikt deo van Odorex die je met een watje op doet waardoor je helemaal niet meer zweet. Had ik ook erg handig.

En tissues voor als je moet huilen en waar ze al niet meer goed voor zijn.
Slippers!!!

Ik was mijn bruidspumps destijds zo zat dat ik mijn vriendin bij de Etos een paar teenslippers (wet witte) heb laten kopen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
In het boek "trouwen voor dummies" staat ook nog eventueel een reservepanty (maar die zal je niet nodig hebben, zo midden in de zomer) en een naaisetje voor als er iets met je jurk gebeurd.

een telefoon zou ik echt niet meenemen hoor. Mensen moeten maar even accepteren dat ik niet telefonisch bereikbaar ben op mn eigen bruiloft, daar heb ik een cm voor.
tampons (daar zat ik in een ieniemienie wc met de jurk over mijn hoofd. gelukkig was ik al een paar dagen daarvoor ongesteld geworden).

lippenstift en een zakdoekje of wat tissues.

de rest had mijn zusje voor me bij zich (incl een horloge om te zeggen dat ik weer hoognodig naar de wc moest)
quote:mikado123 schreef op 29 augustus 2012 @ 15:29:

tampons (daar zat ik in een ieniemienie wc met de jurk over mijn hoofd. gelukkig was ik al een paar dagen daarvoor ongesteld geworden).

lippenstift en een zakdoekje of wat tissues.

de rest had mijn zusje voor me bij zich (incl een horloge om te zeggen dat ik weer hoognodig naar de wc moest)

Wat erg! Kon je niet voorkomen dat je ongesteld zou worden?

Daar zou ik toch echt niet op zitten te wachten op mn bruiloft. Meestal heb ik de eerste dagen van mn menstruatie een "laat me alleen met mijn chocola-bui" en dat is toch niet zo gezellig op je eigen bruiloft
zorgen dat je niet ongesteld kunt worden door de pil gewoon door te gaan slikken; moet je toch niet aan denken dat die dure dag verziekt wordt door buikkrampen en angst voor bloed op je witte outfit?
Aspirines.

En pepermuntjes.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
nee niet te voorkomen, niet aan de pil gedacht en het kwam eerder (of later of zo, is alweer ruim 10 jaar geleden). 's ochtends 1 ibu genomen en verder nergens last van gehad (behalve dat ik dus braaf elke 3 uur of zo naar de wc ging met mijn zus).
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2012 @ 15:32:

moet je toch niet aan denken dat die dure dag verziekt wordt door buikkrampen en angst voor bloed op je witte outfit?Met "die dure dag" bedoel je natuurlijk die mooie, liefdevolle onvergetelijke dag EN?
Sluitspelden! Bij mij kwamen ze goed van pas.
Paracetamol. Niets zo vervelend als hoofdpijn op die dag. Sta je ook fronsend op de foto.
Nagelschaartje/vijltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven