WAT zijn jompels en foppies?!

10-11-2009 11:39 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals je een liedje in je hoofd kunt hebben, heb ik ook weleens woorden of namen in m'n hoofd. Heel gek: dan spookt er ineens de naam 'Take Takema' (hockeyer ofzo?) in m'n hoofd of "Priklopil' (die Oostenrijkse ontvoerder). Apart ja, heel apart. Ik heb dat nu met 'Jompels en foppies'. Ik weet dat het van het forum komt en met kinderen te maken heeft, maar WAT in godsnaam zijn jompels en foppies?? Als ik die woorden ineens in m'n hoofd heb, wil ik op z'n minst weten wat ze betekenen!

*Gaat hierna weer verder tot de orde van de dag*
't Is al met al een heel gedoe
Ik durfde dat topic nooit te openen omdat ik door de titels juist dacht dat het een topic was over hubbies en beebs en de vlos.

Krijg spontaan last van ochtendmisselijkheid als ik het lees die titel..
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Euh Mips....eerst lezen dan pas oordelen! Jij zet nu al 3 woorden in 1 zin die wij nog nooit in onze topics hebben genoemd! Dat heet gewoon man, vriend, of partner, sexen of neuken en ongesteld zijn.

*is juist zo trots op ons lekkere nuchtere groepje meiden die niet babydancen, klussen of andere vage terminologie gebruiken (behalve in de titel dan, wat dan juist weer de grap is...maar dat vinden alleen wij zelf blijkbaar )*
anoniem_56093 wijzigde dit bericht op 10-11-2009 11:55
Reden: toevoeginkje
% gewijzigd
ik dacht dat het een soort kindertaal voor 'rompers' en 'fopspenen' was :puke:
Whatever, I do what I want
wow, onze eigen spinn-off!
Hahhahhhaaaaaa, ik heb het topic een keer geopend en werd een beetje iebelig van de woorden die in het eerste overzicht werden gebruikt. Direct gesloten en zojuist weer eens geopend. Ik kreeg hetzelfde jeuk gevoel....

sorry voor de dames onder ons die dit het leukste Viva topic vinden......
Riz, meen je dat? Maar snappen jullie dan niet dat alleen die titel al erger is dan alle andere nare termen bij elkaar?
He?? Dat is dus een topic van de 'slimme nuchtere moeders"? Dan snap ik er inderdaad helemaal niets meer van......De wereld moet wel zwart-wit blijven hoor!
quote:Riz schreef op 10 november 2009 @ 11:53:

Euh Mips....eerst lezen dan pas oordelen! Jij zet nu al 3 woorden in 1 zin die wij nog nooit in onze topics hebben genoemd! Dat heet gewoon man, vriend, of partner, sexen of neuken en ongesteld zijn.

*is juist zo trots op ons lekkere nuchtere groepje meiden die niet babydancen, klussen of andere vage terminologie gebruiken (behalve in de titel dan, wat dan juist weer de grap is...maar dat vinden alleen wij zelf blijkbaar )*Kijk, een insider! Wat is het verband tussen de term 'jompel' en die springende smiley? We begrijpen het niet...
Inderdaad, laten we wel ff gewoon blijven doen.
Okee, het is dus grappig bedoeld...Nee, dan...
quote:Pingu schreef op 10 november 2009 @ 11:57:

Okee, het is dus grappig bedoeld...Nee, dan...

nou idd.

Dat scheelt een hoop

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Slim heb je mij nooit horen zeggen hoor Pingu!

Astarte, ach....dat is dus juist de grap...maar ik geloof dat ie alleen bij ons is geland
quote:BosAap schreef op 10 november 2009 @ 11:55:

[...]

Kijk, een insider! Wat is het verband tussen de term 'jompel' en die springende smiley? We begrijpen het niet...

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven maar het is een dialect gerelateerd verhaal geloof ik...

Moom, waar ben je????
een jompel jompelt
dat is toch niet zo moeillijk?
Whaha, als er één topic is op de horrorpijlert waar geen jeuktermen gehanteerd worden, is het wel die. Tsja, behalve de titel dan.

Durf te wedden dat je in alle delen (zo'n 18.000 posts) nérgens babydancen, klussen, hubbies en ander gezemel vindt.
quote:Riz schreef op 10 november 2009 @ 11:58:

Slim heb je mij nooit horen zeggen hoor Pingu!

Astarte, ach....dat is dus juist de grap...maar ik geloof dat ie alleen bij ons is geland Leg het dan uit aan ons..... wat bedoelde de TO toen hij/zij hiermee begon... wat was de bedoeling, de diepe bedoeling!
Germanwings, gezien jouw naam en zo is dat dus een Duits woord? :-)
Nooit gedacht dat wij zoveel stof op konden doen waaien zeg!

Zou jullie met liefde doorverwijzen naar een aantal topics op de babypijlert waar de haren nog veel meer van overeind zullen gaan staan, maar voor de lieve vrede laten we dat maar even achterwege!
quote:crini schreef op 10 november 2009 @ 11:54:

ik dacht dat het een soort kindertaal voor 'rompers' en 'fopspenen' was :puke:Dat was precies wat ik dacht!
pingu, ik geloof niet dat het duits is (alhoewel ik daarvoor niet de juiste ben omdat te vragen, ik hoor vaak niet wanneer ik nederlands verduits...)

maar een jompel is de smiley met de pompoenen.
quote:Riz schreef op 10 november 2009 @ 11:53:

*is juist zo trots op ons lekkere nuchtere groepje meiden die niet babydancen, klussen of andere vage terminologie gebruiken (behalve in de titel dan, wat dan juist weer de grap is...maar dat vinden alleen wij zelf blijkbaar )*

easy Riz, geen reden om je aangevallen te voelen. Ik schreef al naduidelijk dat ik het topic nooit had geopend. Reageerde btw op een iemand die de term hubbie ( :puke: ) liet vallen.

Anyway, begrijp de grap ook niet haha.. maar doet me goed dat het jompel-foppie verhaal is opgehelderd...
quote:Marriss schreef op 10 november 2009 @ 12:01:

Whaha, als er één topic is op de horrorpijlert waar geen jeuktermen gehanteerd worden, is het wel die. Tsja, behalve de titel dan.

Durf te wedden dat je in alle delen (zo'n 18.000 posts) nérgens babydancen, klussen, hubbies en ander gezemel vindt.

zijn party, yaya, beck, rain en speec geen jeuktermen dan?

wat is in godsvredesnaam speec en beck?
Is dit dus een jompel?

Ik kan de 'foppies' niet vinden. En wat is in godesnaam babydancen?
o nee hoor, ik ben niet boos, teleurgesteld, geirriteerd of wat dan ook. Ik vroeg het me alleen oprecht af wat deze woorden eigenlijk betekende

en nu ik het weet vind ik het jammer dat het zo simpel is. Ik had me in mijn hoofd mooiere dingen bedacht. Want ik ben nu eenmaal een fantasie mens
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven