weer wakker?

02-04-2012 20:21 3007 berichten
Liefste vrouw, mens, word eens wakker. Het is tijd om op te staan. Wnat je ligt al honderd jaar naast mij te slapen.

Maar dat kan niet.

Ja toch wel, de slechte fee heeft dat gedaan. Door haar vloek loopt iedereen hier nu te gapen.

Maar dan heb ik mij veslapen.

Ja, dat is het woord.

En dan heb ik deze morgen dus mijn wekker niet gehoord.

Inderdaad, je hoorde onze wekker niet meer voor een eeuw. En houd eindelijk eens op.. (geeuw) met je gegeeuw.

Word wakker, word wakker.

Want we sliepen met zijn allen honderd jaar.

Word wakker, word wakke.

En maak als de bliksem een ontbijtje klaar.

Sta eens op, kom uit de veren. Kam je haren, ga je scheren. Wij doen ochtendgymnastiek dus doe maar mee.

Word wakker, word wakker. Ook al valt dat na een eeuw niet zo goed mee.

(http://www.songteksten.nl ... ornroosje/word-wakker.htm)

http://www.youtube.com/watch?v=C1sRXyHW6FU
Moet je perse in bed liggen? Kan je niet lekker op je bank liggen? Met een deken, kussen, tafeltje ernaast met je I-pad erop, de afstandsbediening van de tv, mp3-speler met je favoriete muziek, stapeltje verse tijdschriften, boeken, flesje met water of zo'n sportdrankje, wat te snacken zoals droge biskwietjes, pepsels e.d. (steeds kleine beetjes eten i.p.v. grote hoeveelheden) enz...?

Voordeel van op de bank is denk ik ook dat je niet de trap op en af hoeft als je iets te eten of drinken wilt pakken. Voor je lage bloedsuikerspiegel zou ik man op pad sturen voor rolletjes Dextro energy. Zuig je eerst zo'n tabletje op net voor je van de bank/uit bed moet komen. Dat je in ieder geval dan niet duizelig wordt met het risico dat je valt. Daar moet je toch ook niet aan denken als je alleen thuis bent. Doe je wel voorzichtig?

En als je wilt even digitaal wilt kletsen dan kom je hier maar langs hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:leentjedb schreef op 11 april 2012 @ 16:58:

Moet je perse in bed liggen? Kan je niet lekker op je bank liggen? Met een deken, kussen, tafeltje ernaast met je I-pad erop, de afstandsbediening van de tv, mp3-speler met je favoriete muziek, stapeltje verse tijdschriften, boeken, flesje met water of zo'n sportdrankje, wat te snacken zoals droge biskwietjes, pepsels e.d. (steeds kleine beetjes eten i.p.v. grote hoeveelheden) enz...?

Voordeel van op de bank is denk ik ook dat je niet de trap op en af hoeft als je iets te eten of drinken wilt pakken. Voor je lage bloedsuikerspiegel zou ik man op pad sturen voor rolletjes Dextro energy. Zuig je eerst zo'n tabletje op net voor je van de bank/uit bed moet komen. Dat je in ieder geval dan niet duizelig wordt met het risico dat je valt. Daar moet je toch ook niet aan denken als je alleen thuis bent. Doe je wel voorzichtig?

En als je wilt even digitaal wilt kletsen dan kom je hier maar langs hoor.

Geheel met Leentje eens, behalve dat ik alles naast je in bed zou leggen. En hopen dat je wel tv op de slaapkamer hebt en een laptop of mobiel. Dat ligt lekkerder denk ik dan op de bank. Verder de dingen van Leentje erbij pakken.

Stond er verse jus nog bij en feel better chocolate?

Je vitamine pillen niet te vergeten en je med. van vanmiddag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb mijn vader gebeld dat ik niet naar de lezing ga. Hij vond het wel jammer.

Nu baal ik zelf ook wel maar ik voel me echt te gaar om een hele tijd naar zo'n verhaal te gaan luisteren.

Moet maar snel een ander uitstapje bedenken dan.
quote:Moonlight82 schreef op 11 april 2012 @ 17:29:

Heb mijn vader gebeld dat ik niet naar de lezing ga. Hij vond het wel jammer.

Nu baal ik zelf ook wel maar ik voel me echt te gaar om een hele tijd naar zo'n verhaal te gaan luisteren.

Moet maar snel een ander uitstapje bedenken dan.

Er is zoveel leuks te doen nu het eenmaal weer lente wordt.

En bij slecht weer misschien het Spoorwegmuseum? Dat vind ik altijd erg mooi, wij gaan zeker twee keer per jaar.
Dames, bedankt voor alle input trouwens. Ik ga me denk ik wel boven installeren, het bed ligt lekkerder dan de bank.
Ik zou denk ik voor de bank gaan, maar dat komt omdat ik een heerlijke lig bank heb.. Je weet zelf het beste waar je lekker ligt, maar in de woonkamer kan je iig nog eens iets pakken als je iets nodig bent, vanuit bed zal je eerst weer een trap op en af moeten..

Is je man al thuis met de medicijnen?

Kun je niet voorstellen om dan binnenkort iets leuks te gaan doen samen met je vader Moon? Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik eigenlijk nooit iets alleen met mijn vader doe, vroeger gingen we vaak samen racefietsen, maar dat is al jaaaaaaaaren terug. Moet ook maar eens iets plannen samen, vind ie vast leuk!
Zat laatst al te bedenken dat het niet altijd makkelijk is om iets leuks te bedenken om met mijn vader te doen.

t Is niet echt een prater van nature dus bellen hoe het gaat is niet zo'n goede optie en ergens wat eten/drinken om bij te praten ook niet echt, dan wordt het gewoon een zakelijk verhaal.

t Moet meer iets zijn in de trant van vogels kijken of lezingen/musea bezoeken.

Verdorie, als ik wat beter had geslapen had ik gewoon naar die lezing kunnen gaan en dan had ik me nu niet zo vervelend gevoeld
Ah ik had jullie posts nog niet gezelen. Bedankt voor de ideeën.

Vader is niet altijd even makkelijk te motiveren om iets te gaan doen (hij 'moet' altijd thuis nog zo veel, administratie, tuin etc) Maar ik zal het proberen
Moon, houd je vader van lekker eten? Misschien een keer lekker voor hem koken bij jou thuis? Als mijn vader hier is dan krijgt hij Indisch eten. Nasi goreng bijvoorbeeld kun je hem in begraven. Of als je vader het leuk vindt samen koken?
Ook leuke ideeën. Alleen als ik mijn vader voor eten uitnodig, moet ik moeder ook wel vragen. Anders zit die thuis alleen.

En dan spreek ik weer vooral mijn moeder.

Vader zou wel verslag uitbrengen over de lezing, zei hij. Dus dan kan ik in t weekend misschien bewust even tijd in plannen dat hij over de lezing kan vertellen.

(misschien voordat ik naar de dorpsmusical ga)

Er is in mijn woonplaats ook een museumpje waar ik nog wel eens heen zou willen. Daar kan ik mijn vader ook mee naartoe vragen.

Weet niet of (sommigen van) jullie dat herkennen. Dat je tot een bepaalde leeftijd een soort automatisch contact heb met je vader en daarna dingen moet gaan 'bedenken'.

Als we in de weekenden met meerdere kinderen tegelijk over de vroeg zijn is mijn vader ook al snel wat op de achtergrond of stelt hij vragen ipv zelf iets te vertellen. Dingen doen werkt iets beter.
Helene, sterkte meid

Balen dat je je zo beroerd voelt.
Het is dit weekend museumweekend. Misschien beetje te druk...

Niet alleen door jouw musicaluitje maar musea verwachten etra drukte (hoop ik voor ze) en hebben misschien etra grote activiteiten. Weet niet of alle musea meedoen.

Ga museumweekend skippen, misschien weer een museumjaarkaart nemen.
Ja wat je zegt Moon, dat museumpje vragen. Of een boswandeling maken, ook makkelijker om te praten. Of googlen wanneer er weer een lezing is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:watervrouw2 schreef op 11 april 2012 @ 18:21:

Ga museumweekend skippen, misschien weer een museumjaarkaart nemen.Doen! Wij hebben er ook een en het is het geld meer dan waard.
Hier staat de vegetarische lasagna eindelijk in de oven. Salade staat in de koelkast. Tijd even voor forum.
Mijn vader vind het geweldig om een klusje voor me te doen, dan drinken we tussendoor gezellig koffie en als ie klaar is blijft ie ook nog leuk even zitten. Zoiets kan je mss ook doen, dat is mss wat minder beladen dan er op uit met je vader (dat zou voor mij namelijk heel onwennig voelen denk ik, omdat we dat nooit samen doen)
Sterkte Helene!

In plaats van pudding maken had ik de afgelopen nacht beter naar bed kunnen gaan, manlief lag te draaien als een wilde bever, allebei slecht geslapen.

GELUKKIG een hangdag gehad, morgen weer aan de bak.

(Ik ga zo denk ik maar lekker frietjes bakken voor mezelf...hmm)
quote:maroon5 schreef op 11 april 2012 @ 19:14:

Mijn vader vind het geweldig om een klusje voor me te doen, dan drinken we tussendoor gezellig koffie en als ie klaar is blijft ie ook nog leuk even zitten. Zoiets kan je mss ook doen, dat is mss wat minder beladen dan er op uit met je vader (dat zou voor mij namelijk heel onwennig voelen denk ik, omdat we dat nooit samen doen)

Verder dan dat soort praktische dingen komt het contact met mijn vader niet. En hij wil graag mee naar de winkel als ik iets techisch nodig heb.

Leuke tips stonden er tussen van de anderen. Hoop dat je iets kan bedenken.
Moon, fijn dat je mijn posting van eerder vandaag niet naar vond en je er wat aan had. Goed dat je even pas op de plaats maakt en verder gaat kijken om iets leuks met je vader te ondernemen.

Kreeg vanmorgen te horen dat bij nichtje morgen de neusamandelen verwijderd gaan worden. Vandaag waren mijn zus en nichtje in het ziekenhuis bij de KNO arts en morgen kan het dus al plaats vinden. Standaard ingreep maar toch wel spannend hoor!
AnneRoos, zit je inmiddels te eten? Hoop dat het smaakt.

Ieb ik vind jouw postings eigenlijk nooit naar. Ik bedoel, de toon komt op mij nooit vervelend over. Kan het niet zo goed uitleggen maar geloof niet dat ik ooit gedacht heb: Die en die opmerking van Ieb is in het verkeerde keelgat geschoten.

Spannend met je nichtje. Mijn broertje moest laatst zijn amandelen laten knippen (hij is nu 19 dus best oud daarvoor). Maar dat is allemaal goed gegaan. Ze waren behoorlijk ontstoken dus goed dat ze er nu uit zijn.
Zit journaal te kijken. God, die arme mensen in Azië die vandaag allemaal dachten dat er weer een tsunami aan zou komen.
Dat is fijn om te lezen Moon.

Bij mijn nichtje worden ze eruit gehaald omdat ze echt enorm snurkt en hierdoor ook erg vermoeid is. Denk wel dat het goed is voor haar want ze heeft er zelf ook last van. Als haar neefje (zoon van andere zus) bij hun komt slapen wil zij bijvoorbeeld dat hij bij haar slaapt maar dat lukt hem niet ivm. het vreselijke snurken. Ook ik lig er wakker van als ze bij mij is. Ik denk dat er ooit een hele leuke man of vrouw erg blij is dat ze deze stap genomen hebben

Ja triest he leentje kan me wel voorstellen dat ze zich rot schikken.
Is ze ook vaak verkouden Ibi? Je kunt er zo van opknappen, ze doen er vast goed aan om ze te verwijderen!

Heb het nieuws vanmiddag ook goed gevolgd, idd, arme mensen, zouden ze alles weer opnieuw moeten mee maken
Ik kan me de paniek van een moeder in zo'n situatie zo goed voorstellen. Ik zou denk ik ook compleet door het lint grut bij de kladden gegrepen hebben en het op een lopen gezet hebben, weg van het strand. Zal wel een stom moeder ding zijn.
Ik denk het Leentje, ik zou precies hetzelfde doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven