Welk leuk maar niet nuttig talent heb jij?

24-01-2021 16:33 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic...

Iedereen heeft echt wel ergens een talent voor. Sommigen hebben talent voor muziek, anderen zijn waanzinnig creatief en de derde kan goed leren.
Maar veel talenten zijn minder opvallend, want het zijn geen talenten waarmee je geld kunt verdienen of echt beroemd mee kunt worden. Dus het wordt dan toch al niet nuttig gezien.

Wat voor leuk, maar niet echt nuttig talent heb jij?

Ik ben heel goed in het ontwarren van knopen en dergelijken. Veter in de knoop, geen probleem! Stuur maar door!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik kan mijn duim uit de kom laten schieten en terugzetten (vrijwel pijnloos). Totaal onnuttig, maar vroeger was het weleens verleidelijk om mensen te laten schrikken, of onder een rotklusje uit te komen.

Ik ben heel goed in getallenreeksen. Behalve dat het me steevast een hoge IQ score oplevert, is het compleet nutteloos.
Ik heb een fantastische sociale radar voor derden, wat gek is, want zodra het op mezelf betrekking heeft ben ik volkomen oblivious, maar zet me in een groep met vreemden en ik voorspel je foutloos wie er een geheime relatie hebben, wie er met ruzie naar huis gaan, wie er stiekem hunkert naar wie, etc
cowandchicken schreef:
24-01-2021 17:13
Ik weet meestal precies hoe laat het is. Ook als ik 's nachts wakker wordt, zit ik er hooguit 5 minuten naast.
Dit kon ik ook ooit. Nu ik niet meer op de klok werk ben ik het kwijt
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
24-01-2021 17:13
Ik weet meestal precies hoe laat het is. Ook als ik 's nachts wakker wordt, zit ik er hooguit 5 minuten naast.
Hey, dit heb ik ook :)

Verder heb ik ook een raar geheugen voor gezichten (zelfs voor gezichten die mijn gezicht niet (her)kennen), al dan niet nutteloze feitjes, kleine ruimtes zo optimaal inruimen (kasten, kofferbakken enz) en kan ik allebei m'n benen in m'n nek leggen :-D
Alle reacties Link kopieren
Een goed geheugen voor nutteloze details.

En ik ben ook goed in cijferreeksen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel goed in topografie. Dreun zo alle staten van Amerika op. Ken ook bijna alle landen. En hoofdsteden. Nuttig?? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-01-2021 17:26
Hey, dit heb ik ook :)

Verder heb ik ook een raar geheugen voor gezichten (zelfs voor gezichten die mijn gezicht niet (her)kennen), al dan niet nutteloze feitjes, kleine ruimtes zo optimaal inruimen (kasten, kofferbakken enz) en kan ik allebei m'n benen in m'n nek leggen :-D

Dat lukt me bij 1 been ook, de ander net niet :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Een ongemakkelijke sfeer veroorzaken
Alle reacties Link kopieren
cerulli schreef:
24-01-2021 17:08
Ik kan goed boeken kaften en cadeaus inpakken. Best nuttig maar rijk zal ik er nooit van worden.

Ik ook! Heb op de middelbare mezelf nog wel verhuurd voor een paar gulden om boeken te kaften van klasgenoten. :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
24-01-2021 17:22
Ik kan mijn duim uit de kom laten schieten en terugzetten (vrijwel pijnloos). Totaal onnuttig, maar vroeger was het weleens verleidelijk om mensen te laten schrikken, of onder een rotklusje uit te komen.

Ik ben heel goed in getallenreeksen. Behalve dat het me steevast een hoge IQ score oplevert, is het compleet nutteloos.
Haha, dit kan ik ook! En ik vond het vroeger ook leuk om mensen daarmee te laten schrikken. Ik heb wel eens met de oppas bij de huisarts gezeten vanwege die duim. :proud:
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
24-01-2021 16:56
Ik kan heel goed uitslapen. Menig persoon in mijn omgeving is er jaloers op, maar echt handig is het ook niet als je in het weekend altijd een gat in de dag slaapt.
Ja ik kan sowieso heel goed slapen.
Altijd ook.
Het is dat ik het zonde van mijn tijd vind, maar ik kan op elk willekeurig moment gaan liggen en slapen.
Maar alleen in bed, niet zoals een vriend van me vroeger in een drukke club ofzo.
Ik vind het ook zo fijn om in te slapen dat ik mezelf ooit heb aangeleerd om rond 4 of half 5 even wakker te worden, en dan weer in te slapen met het zalige vooruitzicht dat ik nog een paar uur kan slapen.
Heel leuk behalve met slecht slapende kinderen.....

Verder kan ik ook heel goed dingen of mensen vinden, maar alleen als ik er een bepaald 'gevoel' bij heb.
Dat heeft meer te maken met combineren van zaken en een raar geheugen, ik ben heel slecht in namen maar onthou random zaken.
Ik denk op bepaalde plekken dan ook: oh hier woont *kennis van tig jaar geleden zijn tante* of *die mevrouw waar ik via marktplaats iets heb gekocht*.
Verder heb ik met spullen dat ik me dan soort van inleef hoe iemand denkt. Zo heb ik de beugel van kind op een druk winkelcentrum gevonden door me 'in te leven' in hoe zij daar rondloopt. Lag precies waar ik van de fiets stapte.
Ook laatst van collega zijn portemonnee gevonden.
cowandchicken schreef:
24-01-2021 17:13
Ik weet meestal precies hoe laat het is. Ook als ik 's nachts wakker wordt, zit ik er hooguit 5 minuten naast.
Oh dat heb ik ook :rofl:

Ooit is die vaardigheid zelfs wel eens nuttig geweest, toen we met een rugzak (en zonder mobiel want die waren er nog niet) rondzwierven in Schotland. Dan wilde mijn vriend weten hoe laat het was en dan zei ik iets van 'nah, kwart voor drie denk ik', en dan werd de opwindbare reiswekker uit de rugzak gegraven en dan bleek het dertien minuten voor drie :proud:

Dus na een paar dagen besloten we de reiswekker maar in de tas te laten zitten want mijn interne klokje werkte net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mensen goed ken, familie, vrienden of collega's, herken ik hun handschriften ook altijd meteen. Kaart op de mat? Ik weet al van wie. Maar dat hebben wel meer mensen denk ik?
In geschreven tekst zie ik heel snel schrijffouten staan.
Ik ben heel snel qua met een grap of grol reageren, of ergens op rijmen.
Je hebt er niks aan maar het is wel leuk.

Ohja, en de tijd weten zonder klok te kijken heb ik ook!
justagirly wijzigde dit bericht op 24-01-2021 17:58
16.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onthouden wat iemand aanhad op een feestje. De 25-jarige trouwdag van tante Annie en oom Jan in 1990? Ik vertel je wat de gasten droegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet altijd alle antwoorden bij quizzen op tv, echt heel bizar hoe goed ik thuis op de bank kan presteren onder tijdsdruk.

Bijv bij de postcodeloterij, als ik ooit in de studio word uitgenodigd, dan loop ik daar de deur uit als miljonair, want ik weet altijd alle antwoorden op de vragen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed puzzelen.

En inparkeren.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
freekenkaat schreef:
24-01-2021 17:42
Onthouden wat iemand aanhad op een feestje. De 25-jarige trouwdag van tante Annie en oom Jan in 1990? Ik vertel je wat de gasten droegen.
Zulke dingen herinner ik me vaak ook. Net als welke jurk/pak mijn klasgenoten droegen tijdens hun communie.
Alle reacties Link kopieren
Goed sociaal geheugen, weet nog super veel van mijn jeugd, herinner me bijna woordelijk gesprekken van 3 jaar geleden enz... Vraag me alleen niet een telefoonnummer te onthouden of de vervoeging van etre en avoir...
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic!

Dat talent van Tijd voor Taart lijkt me waanzinnig, want ik ben altijd mega geïntrigeerd door relaties tussen mensen, of ik ze nu ken of niet.
Ik ken heel veel songteksten, maar dan ook echt heel veel. Vrij nutteloos en ik vind het heel irritant als mensen een liedje verkeerd meezingen :facepalm:
Fiorah schreef:
24-01-2021 17:55
Wat een leuk topic!

Dat talent van Tijd voor Taart lijkt me waanzinnig, want ik ben altijd mega geïntrigeerd door relaties tussen mensen, of ik ze nu ken of niet.
Je hebt er geen kont aan, want mensen geloven het toch nooit. Dan zeg ik; volgens mij hebben A en B iets met elkaar en dan zegt de rest; nee, joh, ze hebben elkaar de hele avond nog geen blik waardig gekeurd. En als ze dan een maand later uit de kast komen met hun relatie is iedereen al lang vergeten dat ik het gezegd heb :lol:

Vriendin van me weet altijd wanneer iemand zwanger is, vrijwel direct. Die subtiele veranderingen die je de eerste weken ondergaat pikt ze onbewust op, denk ik. Dat lijkt me ook een leuk talent
Alle reacties Link kopieren
Tij inschatten: check. Cijferreeksen: check. Nutteloze feiten onthouden : check. Die feiten zijn wel handig voor pubquizen en zo.

En nog niet langs gekomen : goed in kunnen schatten hoe zwaar iets is. Dus bv weten hoeveel rijst ik nodig heb. Wat ik meestal alsnog weeg om zeker te weten dat ik goed zit. 😁
Alle reacties Link kopieren
Tjee... wat veel leuke talenten. :cheer2:

Ik heb ook een talent voor nutteloze feitjes, ideaal bij het kijken van een quiz, alleen ik ben er daardoor ook na 10 minuten wel klaar mee, omdat ik dan denk, hoe kun je dát niet weten. o_o :facepalm:

Nuttig talent, ik kan aan een paar regels al zien of ik een boek gelezen heb of niet. Zelfs bij inwisselbare verhalen als een Bouquetreeksverhaal. Oké dan heb ik iets meer regels dan normaal nodig maar dat is het.

En het onnuttige talent om in een serie/film te vertellen wie het gedaan heeft of wie er dood gaat.

Maar ook onthoud ik goed wat er in een film is gebeurd. Dus bij een tweede keer, weet ik echt nog veel qua verhaallijn en soms qua dialoog. Maar een echt leuke film of serie, kijk ik rustig nog een keer. :popcorn:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Songteksten, check. Ik mag altijd tellen met darten. Met de ene hand naar binnen draaien en tegelijkertijd met de andere naar buiten.
Vroeger kon ik acteurs en actrices of zangers en zangeressen zo benoemen, tegenwoordig veel meer moeite mee...
die ik wilde bestaat al...
Ik kan van 'gewone' (fictie-)boeken 200 pagina's per uur lezen. Dus op vakantie lees ik 3 thrillers per dag. Een 's ochtends tot een uur of 11, de volgende na de lunch en de derde 's avonds.
Je hebt er verder weinig aan, maar het maakt wel heel veel dingen makkelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven