Welk leuk maar niet nuttig talent heb jij?

24-01-2021 16:33 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic...

Iedereen heeft echt wel ergens een talent voor. Sommigen hebben talent voor muziek, anderen zijn waanzinnig creatief en de derde kan goed leren.
Maar veel talenten zijn minder opvallend, want het zijn geen talenten waarmee je geld kunt verdienen of echt beroemd mee kunt worden. Dus het wordt dan toch al niet nuttig gezien.

Wat voor leuk, maar niet echt nuttig talent heb jij?

Ik ben heel goed in het ontwarren van knopen en dergelijken. Veter in de knoop, geen probleem! Stuur maar door!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Opruimen/ordenen. (helaas is man tegenovergesteld)
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
24-01-2021 16:56
Ik kan heel goed uitslapen. Menig persoon in mijn omgeving is er jaloers op, maar echt handig is het ook niet als je in het weekend altijd een gat in de dag slaapt.
+1, ook niet handig als je kinderen hebt (en ik hou zo van uitslapen)
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
24-01-2021 18:42
Songteksten, check. Ik mag altijd tellen met darten. Met de ene hand naar binnen draaien en tegelijkertijd met de andere naar buiten.
Vroeger kon ik acteurs en actrices of zangers en zangeressen zo benoemen, tegenwoordig veel meer moeite mee...
Ik ben vooral heel goed in het herkennen van B(ijrol)-acteurs. Vaak kan ik zo zeggen in welke films ze nog meer zaten.
Daarentegen ben ik heel slecht in het herkennen van de hoofdrolspelers. Soms herken ik ze wel van gezicht, maar wie het is... Oudere acteurs (Brad Pitt-generatie) gaat vaak nog wel, maar die jonkies, die lijken allemaal op elkaar. Vooral die vrouwen. Vandaar dat ik die B-acteurs wel herken, die hebben een veel opvallender uiterlijk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
24-01-2021 18:44
Ik kan van 'gewone' (fictie-)boeken 200 pagina's per uur lezen. Dus op vakantie lees ik 3 thrillers per dag. Een 's ochtends tot een uur of 11, de volgende na de lunch en de derde 's avonds.
Je hebt er verder weinig aan, maar het maakt wel heel veel dingen makkelijker.
Hoe dan??
Alle reacties Link kopieren
Nutteloze feiten en details onthouden.

Ik kan je bijvoorbeeld zo de verjaardag oplepelen van iemand waar ik 25 jaar geleden mee op school heb gezeten.

Ik kan je ook zo een miniem detail uit een vergadering van 3 jaar geleden vertellen.


Volgens mijn collega's schrijf ik ook vrolijke mails en teksten.

Ik wil vooral dat die ondingen niet zo ubersaai en droog zijn dat ze niet gelezen en straal genegeerd worden.

Ik vind het zelf overigens niet echt nuttig, want nu draai ik zo'n beetje voor elke tekst en nieuwsbrief op die vanuit de administratie verstuurd wordt.
wissewis wijzigde dit bericht op 24-01-2021 18:49
15.65% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Daveotion schreef:
24-01-2021 18:47
Hoe dan??
Gewoon ;) Je hebt mensen die per letter lezen (dyslectici), mensen die per woord lezen, mensen die een zinsbeeld in één keer zien... ik zie een paar zinnen tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel goed data/afspraken onthouden, had vroeger zelfs nooit een agenda. Lijkt nuttig, maar niet als je de hele agenda van je gezin in je hoofd hebt en niet meer weet van wie de afspraak is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een talent maar ik kan mijn arm 360+ graden om zijn as draaien. Doet het altijd goed op feestjes :proud:

En verder ben ik heel goed in nutteloze feitjes onthouden, is alleen nuttig met pubquizzes.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt met iedereen prima een gesprekje voeren. Ook in het buitenland, zet me ergen sneer en ik red me wel. En ik kan van allerlei restjes /ingrediënten een prima maaltijd maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tic met het onthouden van gebeurtenissen op data. Dus bij een datum weet ik vaak wat er op die dag in een ander jaar is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
24-01-2021 18:48
Gewoon ;) Je hebt mensen die per letter lezen (dyslectici), mensen die per woord lezen, mensen die een zinsbeeld in één keer zien... ik zie een paar zinnen tegelijk.
Met fictie kom ik ook ver, niet zover als jij (100-120 pagina's), maar sneller dan de meesten in mijn omgeving. Ik noem mijzelf een getrainde lezer. Hoor jij ook vaak dat je het dan nooit echt gelezen kunt hebben en je ze dan kunt verbazen door het plot op te lepelen. Is ook een talent.

Non-fictie gaat steeds iets langzamer navenant de tekst ingewikkelder wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
makreel schreef:
24-01-2021 17:02
En sokken breien kan ik goed. Maar ja, sokken kosten tegenwoordig bijna niks dus het is een totaal nutteloos talent.

Geitenwollensokken heb ik me laten vertellen. Die zijn populair en hier zou je mee kunnen verdienen. Een paar jaar geleden tenminste wel.

En ik zit hard na te denken welk talent ik heb, maar ik kan het niet verzinnen. Ik vind hier dan ook weinig herkenning. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele goede neus .

Zelfs buiten als iemand voorbij rent kan ik nog het wasmiddel ruiken.
Als ik langs een huis loop ruik ik de stank binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog de verjaardagen van de kinderen uit mijn klas van de basisschool

Verder herken ik bij het eerste accoord meestal al een muzieknummer. Ik weet ook te melden via de zanger van de band is, met wie hij was getrouwd enzovoort.
Mijn man kijkt me altijd verbaast aan als ik dit soort info deel...
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
24-01-2021 19:11
Geitenwollensokken heb ik me laten vertellen. Die zijn populair en hier zou je mee kunnen verdienen. Een paar jaar geleden tenminste wel.

En ik zit hard na te denken welk talent ik heb, maar ik kan het niet verzinnen. Ik vind hier dan ook weinig herkenning. :nooo:
Bedenk eens of er dingen zijn die voor jou heel soepel gaan. Kan best zijn dat het een talent is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
pearle schreef:
24-01-2021 19:15
Ik weet nog de verjaardagen van de kinderen uit mijn klas van de basisschool

Verder herken ik bij het eerste accoord meestal al een muzieknummer. Ik weet ook te melden via de zanger van de band is, met wie hij was getrouwd enzovoort.
Mijn man kijkt me altijd verbaast aan als ik dit soort info deel...
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 19:32
30.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat juist vaak met mensen die ik net ken

Op een buurtbbq, toen ik hier net woonde, tijd met een overbuurvrouw staan praten

Paar weken later op de fiets kwam ik een vrouw tegen die enthousiast groette. Ik vraag mijn man: wie is dat dan??
Ja de overbuurvrouw waarmee je een uur hebt staan praten :-$
Alle reacties Link kopieren
Als ik op de fiets zit of in de auto zit, dan herken ik zelfs mijn eigen moeder niet. Te druk met fietsen/rijden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
pearle schreef:
24-01-2021 19:25
Ik heb dat juist vaak met mensen die ik net ken

Op een buurtbbq, toen ik hier net woonde, tijd met een overbuurvrouw staan praten

Paar weken later op de fiets kwam ik een vrouw tegen die enthousiast groette. Ik vraag mijn man: wie is dat dan??
Ja de overbuurvrouw waarmee je een uur hebt staan praten :-$

:HA:
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-01-2021 19:07
Met fictie kom ik ook ver, niet zover als jij (100-120 pagina's), maar sneller dan de meesten in mijn omgeving. Ik noem mijzelf een getrainde lezer. Hoor jij ook vaak dat je het dan nooit echt gelezen kunt hebben en je ze dan kunt verbazen door het plot op te lepelen. Is ook een talent.

Non-fictie gaat steeds iets langzamer navenant de tekst ingewikkelder wordt.
O ja, dat kan ik ook. Richting de 100 pagina's per uur bij fictie, als er maar niet te veel feiten in staan maar het een verhaal is. Overigens zorgt snel kunnen lezen en op kunnen nemen van het verhaal weer niet voor een goed taalgevoel of schrijftalent. Echt, ik snap het allemaal maar als ik het zelf moet doen, kan ik niet op de woorden komen.
En ik weet decennia later ook nog waar het verhaal over ging en wat het plot was. Idem vor films en series. Dat is vooral irritant, ik trek het heel slecht om nogmaals iets te kijken of lezen als ik het al heb gedaan. En dus als iemand een film wil zien die ik al heb gezien, wil ik het niet nog een keer kijken. Mijn vriend wil dingen juist vaker kijken als iets indruk heeft gemaakt.
327 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 19:32
10.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
24-01-2021 18:58
Ik kan echt met iedereen prima een gesprekje voeren. Ook in het buitenland, zet me ergen sneer en ik red me wel.
Dat vind ik niet nutteloos, zou het graag kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan goed stemmetjes na doen. Maar ook daar heb je niets aan :-D
Alle reacties Link kopieren
327 schreef:
24-01-2021 19:27
O ja, dat kan ik ook. Richting de 100 pagina's per uur bij fictie, als er maar niet te veel feiten in staan maar het een verhaal is.
En ik weet decennia later ook nog waar het verhaal over ging en wat het plot was. Idem vor films en series. Dat is vooral irritant, ik trek het heel slecht om nogmaals iets te kijken of lezen als ik het al heb gedaan. En dus als iemand een film wil zien die ik al heb gezien, wil ik het niet nog een keer kijken. Mijn vriend wil dingen juist vaker kijken als iets indruk heeft gemaakt.
Ik herlees of herkijk dingen wel, maar dan moet het echt wel heel goed, grappig of spannend zijn. Ik kan vrij goed meeleven in een goede film of boek. Ook voor de 10e keer.

Maakt het voor jou nog uit wat je leest? Thrillers liggen mij niet, omdat die het van de verrassing/spanning moeten hebben, en vaak zie je het van verre aankomen. De schrijfstijl is vaak voor mij niet geschikt om toch te blijven lezen of ik vind het verhaal zelfs onlogisch in de wereld van het verhaal.
Fantasy/Young adult, romantiek, actie/avontuur moeten het van andere dingen hebben, die liggen mij beter. Minus echte fantasy met 3000 personages. Kan ik niet uit elkaar houden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
24-01-2021 19:30
Ik kan goed stemmetjes na doen. Maar ook daar heb je niets aan :-D
Alleen als je gaat voorlezen of zo? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-01-2021 19:35
Alleen als je gaat voorlezen of zo? :biggrin:
Neehoor ook gewoon tegen de kinderen of de hond en katten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven