Welk leuk maar niet nuttig talent heb jij?

24-01-2021 16:33 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic...

Iedereen heeft echt wel ergens een talent voor. Sommigen hebben talent voor muziek, anderen zijn waanzinnig creatief en de derde kan goed leren.
Maar veel talenten zijn minder opvallend, want het zijn geen talenten waarmee je geld kunt verdienen of echt beroemd mee kunt worden. Dus het wordt dan toch al niet nuttig gezien.

Wat voor leuk, maar niet echt nuttig talent heb jij?

Ik ben heel goed in het ontwarren van knopen en dergelijken. Veter in de knoop, geen probleem! Stuur maar door!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-01-2021 19:34
Ik herlees of herkijk dingen wel, maar dan moet het echt wel heel goed, grappig of spannend zijn. Ik kan vrij goed meeleven in een goede film of boek. Ook voor de 10e keer.

Maakt het voor jou nog uit wat je leest? Thrillers liggen mij niet, omdat die het van de verrassing/spanning moeten hebben, en vaak zie je het van verre aankomen. De schrijfstijl is vaak voor mij niet geschikt om toch te blijven lezen of ik vind het verhaal zelfs onlogisch in de wereld van het verhaal.
Fantasy/Young adult, romantiek, actie/avontuur moeten het van andere dingen hebben, die liggen mij beter. Minus echte fantasy met 3000 personages. Kan ik niet uit elkaar houden.
Thrillers en detectives lees ik graag, maar ik ben dan weer niet zo goed in het voorspellen van het verhaal. Wel beperkt tot de boeken die 4 of 5 sterren krijgen in de VN thrillergids. Fantasy, vooral die met 3000 personages, lees ik ook graag. En science fiction, young adult, romantiek, dystopieen, literatuur ... Qua fictie maakt het weinig uit.
Non-fictie is een ander verhaal. Dat gaat trager en heb ik meer tijd nodig om te begrijpen wat ik heb gelezen.
Happy__ schreef:
24-01-2021 21:56
‘Met de ene hand naar binnen draaien en tegelijkertijd met de andere naar buiten’

Ik heb dit net een paar keer gedaan, maar wat doe ik fout? Zoals ik het doe kan (vrijwel) iedereen het..
Ik ken het als zwaaien met de ene hand en dan met de andere rondjes draaien alsof je ramen zeemt.
Je gaat meestal al snel zwaaiend ramen zemen of andersom.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat super snelle lezen kan ik ook, maar dat vind ik juist wel heel nuttig :)

Zo blij met m'n ereader, haha, de boeken vielen anders niet mee te sjouwen :D
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
24-01-2021 18:48
Gewoon ;) Je hebt mensen die per letter lezen (dyslectici), mensen die per woord lezen, mensen die een zinsbeeld in één keer zien... ik zie een paar zinnen tegelijk.
Ik "scan" de pagina als het ware. Het lukt alleen niet zo goed als ik eigenlijk niet zo geconcentreerd ben. Dan kan ik zo drie keer over een pagina heen gaan voordat ik weet wat er staat. Maar als ik echt ontspannen ben en/of echt in een boek zit, en zeker als de ontknoping nadert, haha, dan ga ik hárd! :-D
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
24-01-2021 18:07
Je hebt er geen kont aan, want mensen geloven het toch nooit. Dan zeg ik; volgens mij hebben A en B iets met elkaar en dan zegt de rest; nee, joh, ze hebben elkaar de hele avond nog geen blik waardig gekeurd. En als ze dan een maand later uit de kast komen met hun relatie is iedereen al lang vergeten dat ik het gezegd heb :lol:
Nou ik zou jou overal mee naartoe willen nemen hoor! Lijkt me erg leuk.
Ik vergeet echt nooit iets. Alles wat gedaan moet worden, zowel op lange- als korte termijn, of details van bijzondere gebeurtenissen, onthoud ik allemaal. Ik heb een hele agenda in mijn hoofd, wat wanneer gedaan moet worden, welke rekeningen wanneer betaald moeten worden, etc.

Mijn vriend weet ook dat ik veel onthoud, maar eigenlijk onthoud ik nog meer dan hij denkt. Want als ik ergens geen zin in heb om te doen bijvoorbeeld, zeg ik dat ik het vergeten ben (:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan trouwens ook goed zoeken. Waarschijnlijk omdat ik makkelijk dingen vergeet oa waar ik iets gelaten heb.
Ondertussen ben ik ordelijker, maar desalniettemin best handig als je makkelijk dingen terug kunt vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het alfabet boeren.
Ik kan Star Wars van voor tot achter meelullen.
Hetzelfde voor alles van Rammstein, in correct Duits ook nog.

Ik weet van iedereen die ik ken het kenteken van de auto.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
nuteloze feitjes check, weet bijna alles over filmsterren films en andere beroemdheden.
heb een heel goed sterk richtingsgevoel als ik ergens 1x geweest bent onthoud ik het de rest van mijn leven.

kan bijna iedere zangeres nadoen
gezichten onthouden ben ik ook goed in
als vriend iets kwijt is heb ik het binnen 10sec gevonden, terwijl als ik zelf iets kwijt ben ik 100 jaar bezig
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
25-01-2021 20:01
nuteloze feitjes check, weet bijna alles over filmsterren films en andere beroemdheden.
heb een heel goed sterk richtingsgevoel als ik ergens 1x geweest bent onthoud ik het de rest van mijn leven.

kan bijna iedere zangeres nadoen
gezichten onthouden ben ik ook goed in
als vriend iets kwijt is heb ik het binnen 10sec gevonden, terwijl als ik zelf iets kwijt ben ik 100 jaar bezig
Dat ik ook wel weer een talent. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
JonathanStrange schreef:
24-01-2021 16:39
Ik heb een olifantengeheugen en kan erg goed wonden schoonmaken. En ja, daar heb je echt heel vaak wat aan, maar vaker nog helemaal niks ;-)
Ik heb een selectief olifantengeheugen. De meest nutteloze dingen onthoud ik en belangrijkere dingen vergeet ik. Het enige moment waarop dit handig is, is tijdens een potje Trivia :$
bia-pia schreef:
24-01-2021 18:48
Gewoon ;) Je hebt mensen die per letter lezen (dyslectici), mensen die per woord lezen, mensen die een zinsbeeld in één keer zien... ik zie een paar zinnen tegelijk.
Hier een dyslect die woorden raad aan de hand van de eerste en laatste paar letters. Dat gaat niet altijd goed overigens... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
"Ik kan een klaverblad met mijn tong maken."

"Mijn kinderen ook! Moeten ze van mij hebben want ik kan wel andere trucjes maar het klaverblad niet zo goed. De beide vaders kunnen helemaal niets met dat ding."

:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben goed in het onthouden van liedjesteksten. Handig als je kleuterjuf bent of in een kinderopvang werkt, maar voor de rest ...
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven