Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
23-02-2020 07:57
Stadsarchief was erg leuk,

Daarna naar FOAM, was ook erg tof. De Adorned-tentoonstelling was heel bijzonder, wel erg veel verschillende artiesten, ik had liever iets meer werk van een kleiner aantal artiesten gezien. Maar zaten heel mooie dingen bij. De Morris Wright was fantastisch, ik wil zijn boeken hebben :love: maar ik ben ook wel echt een sucker voor dingen met t Amerikaanse platteland begin vorige eeuw. F
Leuk dat je geweest bent!

Ik ben ook zo'n sucker, voor alle real life foto's uit de VS eigenlijk, dus ik wil nu ook weer naar Foam :)
En naar het Stedelijk, voor dit :
https://www.stedelijk.nl/nl/tentoonstel ... -lixenberg.
DANA LIXENBERG, IMPERIAL COURTS

Ik heb de foto's en videofragmenten van dit project eerder gezien in Foam. Dat was erg indrukwekkend, nu wil ik de rest ook zien.
impala wijzigde dit bericht op 23-02-2020 08:42
10.57% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Over die BankGiro Loterij gesproken...
Ik vind die mensen die daarvoor staan te werven bij de ingang van veel musea wel echt vervelend worden. Het wordt steeds erger!

Ze staan tegenwoordig vaak pal voor de ingang, je loopt hoe dan ook hun fuik in. Ze zijn niet heel duidelijk herkenbaar als BankGiro mensen, pas als je (te) dichtbij staat zie je een embleempje op hun normale jassen. Ik zie dan regelmatig mensen die misschien niet zo vaak naar een museum gaan hun kaartje alvast pakken, want die zien het aan voor ticketcontrole of kaartverkoop ofzo (denk ik?). Nouja, die wervers raken met ze in gesprek en dan ben je al half lid van hun club.

Gisteren in het Groninger Museum stonden ze dírect na de schuifdeur. Ik moest verdorie vragen of ik er langs mocht!

Tot zover mijn zondagochtend irritatiemomentje. Ik hou niet van die bijna agressieve vorm van marketing.
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden bij de Suriname-tentoonstelling in de Grote Kerk ook. Ze deden nog net niet pootje halen..

Terwijl heel veel mensen al lid zijn van die club, want met hun pasje? Gewonnen kaarten? Naar binnen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh die mensen zijn mij, buiten gisteren dan, eigenlijk nooit zo opgevallen.
De mevrouw aan de kassa van het museum vond het idioot dat het net dit weekend was omdat het al druk is vanwege de vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Natuurmuseum was leuk. Waren er gelukkig redelijk op tijd want het werd er ook druk.
Daarna na de lunch even het keramiekmuseum Princessehof binnen gelopen. Heb er niet zoveel mee maar toch even leuk om te zien. Stond een vrij nietszeggend schaaltje in een vitrine en er stond bij dat een vergelijkbaar schaaltje op een veiling $27 miljoen opgebracht had, dat vind ik dat wel grappig.
Dit:
https://www.princessehof.nl/collectie/t ... /ru-bakje/
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand naar de Australische kunsttentoonstelling geweest in Museum Volkenkunde? Ik ben dinsdag in Leiden en het lijkt me wel leuk om even binnen te lopen.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dat keramiekmuseum lijkt me leuk! Maar wel héul erg uit de richting hier vandaan helaas.
Tjezus, wat vals
Ik was vorige week bij Boerhaavemuseum (ook in Leiden, maar sorry mevrouwJack, nog niet bij de tentoonstelling geweest die jij noemt) met vijfjarige dochter en een vriendinnetje. We hebben de tentoonstelling over de kosmos bezocht en daarna geknutseld in het atelier. Erg leuk museum, fijne sfeer en voor verschillende leeftijden kinderen zijn er dingen te doen.

Zondag ben ik zelf even naar de Portugese synagoge geweest in Amsterdam. Was er niet eerder, zeker wel dingen geleerd over de rituelen in het jodendom en de komst van de Portugese en Spaanse joden in de 17e eeuw. Het had diepgravender gemogen wel, meer uitleg over de joodse rituelen bijvoorbeeld, ik weet daar namelijk weinig van. Er staan geen bordjes met teksten, je mag een gratis audioguide meenemen. Ik had alleen geen tijd meer voor de schatkamer dus ik ga nog een keertje terug.
MevrouwJack schreef:
24-02-2020 01:10
Dat keramiekmuseum lijkt me leuk! Maar wel héul erg uit de richting hier vandaan helaas.
kom je bij mij een bakje doen :D
Alle reacties Link kopieren
Het was voor ons ook wel een eindje rijden, vandaar 2 overnachtingen :P
Alle reacties Link kopieren
Textiel museum Tilburg. Kind wilde er heen ivm schoolopdracht. Twee uurtjes was wel genoeg, niet verkeerd hoor gewoon niet zo mijn ding.
Naar het Stedelijk Museum. Was lang geleden. Indrukwekkend wel weer. Aangrijpende, rauwe fotoreportage nu.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
02-03-2020 21:58
Textiel museum Tilburg. Kind wilde er heen ivm schoolopdracht. Twee uurtjes was wel genoeg, niet verkeerd hoor gewoon niet zo mijn ding.
Vind 2 uur nog lang daar..
dolfje schreef:
02-03-2020 21:50
Het was voor ons ook wel een eindje rijden, vandaar 2 overnachtingen :P
volgende keer dan ook een bakje doen :D
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend naar de Eros tentoonstelling geweest in Centraal museum Utrecht.
Ik kon aan het eind geen tiet meer zien 👀
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
02-03-2020 21:38
kom je bij mij een bakje doen :D
haha idee!
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Het tassenmuseum in Amsterdam gaat Definitief sluiten na de Corona, ze hebben het niet gered.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8781098 ... -meer-open
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik zo zonde he , vrees dat er nog velen zullen volgen :-(
Alle reacties Link kopieren
Zeker zonde!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat naar.. Het is zo'n ontzettend leuk museumpje...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
himalaya schreef:
29-04-2020 22:21
Het tassenmuseum in Amsterdam gaat Definitief sluiten na de Corona, ze hebben het niet gered.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8781098 ... -meer-open
Ik las 't. Maar dan denk ik gelijk, waarom in godsnaam in het tering dure Amsterdam gaan zitten? Pak je tassen op en verkas naar Groningen. Krijg je wel minder bezoekers maar je toko is betaalbaar.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 14:27
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-04-2020 09:01
Ik las 't. Maar dan denk ik gelijk, waarom in godsnaam in het tering dure Amsterdam gaan zitten? Pak je tassen op en verkas naar Groningen. Krijg je wel minder bezoekers maar je toko is betaalbaar.

Volgens mij hebben ze jaren geleden in Amstelveen gezeten, en zij toen naar een dure centrumlocatie verhuisd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hanne_Solo schreef:
30-04-2020 15:57
Ik kreeg mail van Museumkaart dat de periode dat de musea gesloten zijn aan het einde van de looptijd geplakt wordt. Tijd voor tijd zeg maar.
Maar stel: het ov is tegen die tijd enkel nog voor toegankelijk voor zorgmedewerkers, mantelzorgers, vakkenvullers en andere mensen voor wie reizen met het ov echt noodzakelijk. Dan zijn er musea open en dan geraak ik er niet eenvoudig.

Hebben jullie een gift gemaakt van de tijd dat je de kaart niet kan gebruiken (zoals ook een optie was in de mail)?

Spijtig trouwens van het tassenmuseum: ik kwam daar graag. Mooi pand en lekker rustig.
Ik heb geen gift gemaakt. Ik hoop wel dat je dan ook weer met het openbaarvervoer mag.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al plannen voor een eerste museumbezoek nu het straks weer langzaam mag?

Ik wil een kaartje reserveren voor een bezoek aan het plaatselijke stadsmuseum, ergens midden volgende week. Het is niet een heel spannend of indrukwekkend museum, maar in het kader van 'support local', vind ik dat dit mijn 'eerste' museum moet worden.

Met de trein ergens naartoe is sowieso geen optie straks, dus ik ga de komende tijd gewoon alle musea af die ik op de fiets kan bereiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven