Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Van de week naar https://remastered.nl/ geweest in Rotterdam. Een soort bewegende graphic design versie van schilderijen. Leuk!

Niet met je museumkaart toegankelijk en dan wel aan de prijs voor een uur, maar ik vind het wel de moeite waard.

Zuinigerd als ik was had ik wel gegoogled voor korting, maar niets kunnen vinden. Wel geboekt via de anwb site, en toen kregen we gratis koffie :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
14-12-2020 08:23
Ik wil zo graag naar Naturalis in de kerstvakantie, maar ik denk niet dat dit door kan gaan.
Die kerstvakantie niet meer geweest, maar wel in mei 2 keer. Zo'n gaaf museum.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
14-12-2020 20:52
Wij zijn 3 weken terug naar geofort geweest, dat was wel leuk!

Nu ga ik mijn abonnement voor Park de Hoge Veluwe maar verlengen denk ik. Het is duur, maar we komen er wel echt tot rust.

Ik had daar echt hoge verwachtingen van maar mijn kinderen vonden het echt heel saai daar. Behalve de zandbak waar je vulkanen kon maken, daar was onze jongste wel even zoet mee.

Fijn dat die van jou het wel leuk vonden :)

Wij zijn laatste naar kasteel Hoensbroek geweest. Dat vond wederom vooral de jongste erg leuk :)

Ik twijfel nu dus ook of ik de kaarten van mijn tieners zal verlengen.

Het volgende museum zal 't van Gogh museum zijn omdat ze daar nu thema op school over hebben. Groep 8 heeft de sterrenacht nagemaakt en groep 4 het gele huis. En toen vroeg mijn zoon uit groep 4 dus uit zichzelf of daar geen museum van was.

Heb al wel gezien dat specifieke schilderij er niet is want ergens in Amerika ofzo maar ach, ik vind het zo leuk dat hij uit zichzelf daarmee komt. Dochter wil dan ook wel mee om die sterrennacht in het echt te zien. En de laatste keer dat ik er was is al jaren geleden :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag naar De vergeten prinsessen van Thorn geweest in het Limburgs museum.
Het was interessant maar druk en heel heel veel ( te veel eigenlijk) informatie tijdens de audiotour.
Alle reacties Link kopieren
tvp
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag naar eye museum in Amsterdam geweest, Guido van der Werve. Heel bijzonder, de moeite waard wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
hoor net op de radio dat er een tenetooonstelling "Ice Age Flevoland: Van nijlpaard tot Neanderthaler" is in Batavialand
Lijkt me leuk voor kinderen....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Het thermen museum in Heerlen. Een groot Romeins badhuis met interessante audio toer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic las ik dat de Unzipped tentoonstelling van de Rolling Stones in Groningen in 2023 terug komt. Hij werd eerder voortijdig afgebroken vanwege de coronamaatregelen en strenge lockdown.

Misschien dat ik er tzt wel een weekendje Groningen van maak.

https://dvhn.nl/cultuur/Rolling-Stones- ... 46056.html
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-03-2022 22:08
Wij zijn vandaag naar De vergeten prinsessen van Thorn geweest in het Limburgs museum.
Het was interessant maar druk en heel heel veel ( te veel eigenlijk) informatie tijdens de audiotour.
Die tentoonstelling loopt storm (en terecht, wij zijn er ook geweest) maar is er nog maar tot 3 april. De rest van het museum is ook de moeite waard maar na die prinsessen zit je hoofd vol. Ik heb het boek gekocht dus lees nog wat stukjes na en ga binnenkort een stadswandeling door Thorn maken met mijn nieuwe kennis. Het Gemeentemuseum van Thorn, de rondleiding door de kerk etc. heb ik ook al eens bezocht. Ik ben op de een of andere manier gefascineerd door dat vrouwenbolwerk.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
20-03-2022 10:13
Die tentoonstelling loopt storm (en terecht, wij zijn er ook geweest) maar is er nog maar tot 3 april. De rest van het museum is ook de moeite waard maar na die prinsessen zit je hoofd vol. Ik heb het boek gekocht dus lees nog wat stukjes na en ga binnenkort een stadswandeling door Thorn maken met mijn nieuwe kennis. Het Gemeentemuseum van Thorn, de rondleiding door de kerk etc. heb ik ook al eens bezocht. Ik ben op de een of andere manier gefascineerd door dat vrouwenbolwerk.
Ik wil inderdaad ook eens naar Thorn. En eens mijn hoofd was na de prinsessen echt te vol voor de rest van het museum.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
20-03-2022 10:03
In een ander topic las ik dat de Unzipped tentoonstelling van de Rolling Stones in Groningen in 2023 terug komt. Hij werd eerder voortijdig afgebroken vanwege de coronamaatregelen en strenge lockdown.

Misschien dat ik er tzt wel een weekendje Groningen van maak.

https://dvhn.nl/cultuur/Rolling-Stones- ... 46056.html
Ja leuk ik las het ook en wil er nu ook heen.
Alle reacties Link kopieren
Laatst in Appingedam in de Groningse zilverkamer geweest. Mooi om te zien, maar vooral leuk dat we helemaal alleen waren en een privé rondleiding kregen.

Vanmorgen naar he Singer in Laren proberen te gaan. Bleek dat je nog een tijdslot nodig had en er geen plek vrij was. Helaas alleen een wandelingetje in de omgeving gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
novina schreef:
02-03-2020 22:18
Afgelopen weekend naar de Eros tentoonstelling geweest in Centraal museum Utrecht.
Ik kon aan het eind geen tiet meer zien 👀
🤣 :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf laatst in het Drents museum geweest. Tentoonstelling Frida Kahlo
Ook zeer de moeite waard. En indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag naar museum nxt in Amsterdam geweest, tjemig wat een belevenis! Echt iets om met tieners naar toe te gaan denk ik, ik vond het een beetje veel prikkels. Maar zeer spectaculair! Bijvoorbeeld het ontstaan van een zwart gat meemaken in een volledig spiegelende ruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven