Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-12-2018 21:24

Waarom ben ik niet verbaasd?
;-D
Tjezus, wat vals
JollyRider schreef:
29-12-2018 21:28
Ik ben blij dat ik me oud voel.
Ik hoop dat ik oud mag worden. :proud:
lux- schreef:
29-12-2018 21:18
Tropenmuseum. Japanse tentoonstelling. Was echt heel leuk en interessant, kan het van harte aanraden!
Bedankt voor de tip! Ben er al een tijdje niet meer geweest maar ik zie nu op de website dat het weer de moeite waard is om ernaar toe te gaan met mijn dochter.
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
29-12-2018 21:27
Ik was naar Haarlem een paar weken terug, naar het Teylers en het Frans Hals museum. Er was een enorm grote groep heel erg oude mensen in het Teylers, dat had wat nadelen maar daar kan het museum niks aan doen.
Was interessant, een expositie van tekeningen van da Vinci.

Het Frans Hals museum had een expo over kopiisten en dat was echt verrassend mooi! Aanrader!
Hier ga ik volgende week vrijdag heen met de kinderen. Onze dochter van 10 had er ergens over gelezen.
En mijn andere dochter van 8 wil graag naar het Anne Frank huis want daar hebben ze het in de klas over gehad. Ik twijfelde of ze niet te jong is, maar het past ook niet meer in deze vakantie. Dus dat wordt ergens volgend jaar.

Maar die Da Vinci was dus interessant? Staat alles achter glas of zijn er ook die-dingen?
_Aphia_ schreef:
29-12-2018 20:54

Ben recent naar museum Voorlinden geweest. Niet geldig met museumkaart maar zeker het entree geld waard. Ik snap niets van moderne kunst maar daarom vind ik het wel leuk om de fantasie van andere mensen te bekijken.

Er waren ook twee 'reuzen', vergrootte mensen die zo knap nagemaakt waren dat het bijna niet te geloven was dat ze niet van vlees en bloed zijn. Ik probeerde daarna te kijken of er ergens een expositie van die kunstenaar was, maar kon het niet goed vinden.

Voorlinden ja! Daar ben ik vorige week geweest, maar ik kon niet meer op de naam komen :$
Ik vond het erg mooi, zeker ook de tentoonstelling van Armando.
En die twee 'reuzen' zijn inderdaad geweldig. Ik heb een tijd staan kijken of ze niet stiekem toch adem haalden ;-D

Tijdje terug in het Centraal museum geweest in Utrecht, dat viel tegen. Vond het echt een rommeltje met van alles en nog wat door elkaar.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:37
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
29-12-2018 21:29
Sommige mensen zitten liever in de sauna :wtf:

Hoe vond je MORE?
Mooi. Interessante en onderbelichte stromingen uit de 20e eeuw. Weer heel anders dan wat in het Stedelijk Museum Amsterdam of Kröller Müller te zien is.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Rijksmuseum blijft favoriet bij mjjn 10 jarige dochter dus die al vaak bezocht.
Maar ook:
Openlucht museum
Zuiderzeemuseum
Van Gogh museum
Verzetsmuseum (junior)
Anne Frank huis
Amsterdams museum
Het Weeshuis museum
Nemo
Scheepvaart museum
Naturalis
Beeld en Geluid museum
Maritiem museum
Tropenmuseum
Universiteit museum

En nog een paar waar ik nu niet op kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een museumkaart. Ik ga niet heel vaak, maar vind een voordeel van de kaart ook dat je niet echt voor het bezoek betaald dus je gaat eerder voor eventjes.

Ik ben dit jaar voor het eerst naar het Anne Frank Museum geweest en vond het heel indrukwekkend, moest zelfs een traan laten aan het eind als de vader erachter komt dat zijn gezin er niet meer is.

Vandaag naar Archeon geweest, vond het tegenvallen. In veel huizen zat niemand om iets te demonstreren oid, dan zijn het voornamelijk lege huizen. Gelukkig gratis met museumkaart, maar de 20€ die ze normaal vragen is echt veel te hoog.

Classsic Beauties in de Hermitage (tot 13 januari geloof ik) vond ik ook mooi. Vooral de marmeren beelden en de Griekse mythes die je via de audiotour kon horen. De rest van de audiotour vond ik niet boeiend.

Scheepvaartmuseum is ook zeker een bezoek waard. Erg veel te zien en heel uitlopende dingen: kaarten, schepen, gedeelte over slavernij. En de replica buiten is leuk om te bezoeken.

Zuiderzeemuseum buitengedeelte vond ik ook erg leuk met kinderen, zonder kinderen misschien niet echt een bezoek waard.

Museum van de 20ste eeuw in Hoorn is leuk om te bezoeken voor de herkenning die je ziet in allerlei spullen uit de 80s en zo.
Alle reacties Link kopieren
Het belastingmuseum in Rotterdam vond ik ook leuk, dankzij de museumjaarkaart.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh ja, divers kastelen ook bezocht met museumjaarkaart.
Ook Paleis op de Dam. Was verrassend leuk!
Paleis 't Loo ook!
Alle reacties Link kopieren
In Antwerpen: Museum aan de Stroom.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
O ja, Beeld en Geluid in Hilversum zijn we pas nog geweest met alle kinderen. Was echt voor allemaal (tussen 2,5 en 14 jaar) leuk. De studiotour met het treintje (apart voor betalen) vond ik dan weer zonde van het geld.
Wij waren van de zomer in het Joods Historisch Museum. In het verleden (ca 20 jaar geleden) ben ik een tijd Vriend geweest en toen ging ik regelmatig. Daarna jaren niet geweest. Ik herkende het totaal niet meer! Het is heel erg veranderd maar blijft een mooi museum. De synagoge is fraai. Er is een apart kindermuseum bij tegenwoordig. Omdat het 30 graden was was daar verder niemand behalve een museummedewerker en wij. Dat vind ik altijd wat apart, dan kijk ik wat minder ontspannen rond. De kinderen vonden het wel leuk en interessant.
Alle reacties Link kopieren
Laatste museumbezoek was het Gemeente museum in Den Haag. Ga niet zo vaak; mijn ex-man hield er niet van en tegenwoordig zit ik in een rolstoel. Ik moet zeker weten dat het te doen is. (inclusief invalide toilet).


Half jaar in Parijs gewerkt; veel musea bezocht. Alleen het Louvre is er bij ingeschoten en staat nu hoog op mijn to-do-list..
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
29-12-2018 21:36
Bedankt voor de tip! Ben er al een tijdje niet meer geweest maar ik zie nu op de website dat het weer de moeite waard is om ernaar toe te gaan met mijn dochter.
Ik was er denk ik al 10 jaar niet meer geweest :P Studeerde alleen af en toe in de bieb. Maar dit was echt leuk.
lux- wijzigde dit bericht op 29-12-2018 22:13
3.60% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Bij het Louvre is een prachtige ronde glazen lift dus zeker rolstoel vriendelijk!

Wij hadden de buggy bij ons, (want is al tijdje geleden :)) en werden uit de rij geplukt en naar die lift gedirigeerd en vervolgens mochten we zonder wachtrij naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat die da vinci betreft. Bijna afgelopen, maar als je een VIP kaart van de bankgiroloterij hebt kom je er gratis binnen, (2 personen) wel via internet reserveren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
29-12-2018 22:11
Bij het Louvre is een prachtige ronde glazen lift dus zeker rolstoel vriendelijk!

Wij hadden de buggy bij ons, (want is al tijdje geleden :)) en werden uit de rij geplukt en naar die lift gedirigeerd en vervolgens mochten we zonder wachtrij naar binnen.
Tja.. Het kwam er niet van. Volle werkweek (stage),weinig geld enzo.. Maar hoog op de verlanglijst!
Afgelopen tijd de Fundatie en More.
Ik vind het heerlijk om naar musea te gaan, wil ik wel iedere week.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar bezocht
Gevangenismuseum
Openluchtmuseum
Rijksmuseum
Van Goghmuseum
Micropolis
Het grachtenhuis
Rembrandtmuseum
Corpus
Continium
Nemo

Allemaal samen met zoon van 9, alleen corpus viel tegen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een inspirerend topic! Vriend en ik hebben al vaker overwogen om een museumjaarkaart aan te schaffen, goed voornemen om dat voor komend jaar eens echt te doen.
Dit jaar wel in London naar musea geweest (heerlijk, zo veel te zien en gratis). En pas nog naar het Botero museum in Bogota, Colombia.

Tijd om wat meer aandacht aan de musea in eigen land te gaan besteden! Zo ben ik nog nooit in Rijksmuseum of Prinsenhof geweest, wil ik wel graag!
yajes schreef:
29-12-2018 21:48
Oh ja, divers kastelen ook bezocht met museumjaarkaart.
Ook Paleis op de Dam. Was verrassend leuk!
Paleis 't Loo ook!
Paleis 't Loo is zeker mooi, maar het paleis is gesloten t/m 2021 (voordat er straks iemand voor niets voor de deur staat).
Vond de audiotour bij paleis op de Dam ook erg leuk trouwens.
delicious35 schreef:
29-12-2018 22:21
Dit jaar bezocht
Gevangenismuseum
Openluchtmuseum
Rijksmuseum
Van Goghmuseum
Micropolis
Het grachtenhuis
Rembrandtmuseum
Corpus
Continium
Nemo

Allemaal samen met zoon van 9, alleen corpus viel tegen.
Leuk dat je kinderen ook meeneemt naar het museum.
Bedoel je Micropia in Amsterdam? Die staat nog op mijn lijstje van musea die ik nog wil zien.
Puntpaprika schreef:
30-12-2018 00:37
Wat een inspirerend topic! Vriend en ik hebben al vaker overwogen om een museumjaarkaart aan te schaffen, goed voornemen om dat voor komend jaar eens echt te doen.
Dit jaar wel in London naar musea geweest (heerlijk, zo veel te zien en gratis). En pas nog naar het Botero museum in Bogota, Colombia.

Tijd om wat meer aandacht aan de musea in eigen land te gaan besteden! Zo ben ik nog nooit in Rijksmuseum of Prinsenhof geweest, wil ik wel graag!
Leuk voornemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven