Welke digitale piano?

25-03-2020 22:12 10 berichten
Hoi,

Ik wil graag mijn oude keyboard vervangen voor een digitale piano. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Ik ben een echte beginner en wil deze oude hobby alsnog oppakken. Ik weet dat ik 88 toetsen wil en dat de toetsen gewogen moeten zijn.

Verder heb ik geen idee. 2e hands? nieuw? merk? Heeft iemand tips?

Mijn dank is groot!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Yamaha. Heb wel gekozen voor een hoge piane en geen stage piano. Zo heeft hij toch een beetje het uiterlijk van een echte piano, en voor mijn gevoel is de stage piano minder stabiel voor als je hem, zoals ik, alleen thuis gebruikt.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Roland (RP401-R) en dat is een prima piano met veel opties en een mooi geluid. Ondertussen is er al wel een nieuwer model uit. Let er ook op dat er (3) pedalen bijzitten, want dat is wel zo handig. De aanslag kun je regelen en dus is er qua spelen geen verschil met een normale piano. Hiervoor had ik een gewone piano, maar de digitale vind ik veel fijner. Je kunt met een koptelefoon spelen en er zitten zoveel mogelijkheden op, zoals allerlei mogelijkheden voor begeleiding e.d.
Ik heb een Yamaha Arius. Ook eentje die er 'echt' uitziet, met alles erop en eraan, zelfs met houtmotief. Ik hoopte dat dat me meer motivatie zou geven dan zo'n veredeld keyboard op een kruis.
En dat heeft ook wel gewerkt, ik speel met veel plezier en ben nog steeds erg blij met m;n investering.
Eigenlijk zou ik je willen aanraden eens naar een grote muziekwinkel te gaan en daar te zien/voelen wat je fijn vindt. Maar in deze tijd misschien niet zo'n goed idee.
Alle reacties Link kopieren
De Roland ziet er ook uit als een gewone piano en dat vind ik wel zo mooi staan in mijn huiskamer.
Dankjewel voor de reacties tot nu toe, fijn!