Werkzaamheden in deze tijd

23-05-2020 13:31 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik hier in februari kwam wonen wist ik al dat er een renovatie aan zat te komen rond de zomer, wat niemand natuurlijk wist is dat (bijna) iedereen thuis kwam te zitten. Nu gaan ze in juni, ruim 7 weken aan dit hele blok beginnen. En ik kan me er nu al druk om maken, wat ze onderandere gaan doen:

Beglazing vervangen van het hele huis in dubbelglas, zonnepanelen aanbrengen, dakbedekking vervangen, spouwinstallatie aanbrengen en niet te vergeten; voegwerkzaamheden. Dit geldt natuurlijk voor het hele blok

Zit je dan ''lekker'' hele dagen thuis.
Gelukkig kan ik met dat voegen naar mijn ouders om te werken, maar ik hoop dan maar dat ze al het voegwerk in 1 keer doen
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-05-2020 13:33
Oh jij bent het. Ik heb bij voorbaat medelijden met de bouwvakkers. Ga je over elk 'overlastje' een topic openen? Dan alvast mijn antwoord op alles: Ja het is heeeeeeel erg en oneerlijk.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
23-05-2020 15:32
Wel bij TO want ze ziet ze met haar verrekijker en dat is irritant.
Ja okee, zwaar leven
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 15:27
Ik was nog een zinnetje vergeten, dus bij deze

Nee, ik denk zeker niet alleen aan mezelf. Half Nederland werkt thuis
En dan moeten zij het zonder inkomsten doen omdat jij geen zin hebt?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
Kind, je bent niet goed joh.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Daarom geven ze ook van te voren aan dat ze gaan renoveren, dan kun je er rekening mee houden. Huur een vakantiehuisje ;)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
23-05-2020 16:01
En dan moeten zij het zonder inkomsten doen omdat jij geen zin hebt?
Prima idee zolang TO maar geen last heeft van de woningverbetering waar ze van profiteert.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
Daar gaan die werklui geen rekening mee houden hoor, dan zijn ze wel gek ook.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen
.
Oh-ooohh... Hier heb je het dan. Je bent nèt dat ene ministapje te ver gegaan. Jammer jammer jammer. Het leek steeds zo geloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar uitstellen !

Die mensen hebben meer te doen,dan alleen jou hut op knappen.
Die hebben vast meerdere klussen te doen bij andere mensen.

Loop niet zo te zeuren,ben bij dat ze het willen doen,en anders zelf gaan klussen,
Misschien ben je ook erg handig o_o
Michella_1991 schreef:
23-05-2020 14:49
Normaal gesproken had ik kunnen vluchten naar kantoor, dus ze hadden het ook een halfjaar uit kunnen stellen

Ja tuurlijk. De hele wereld moet zich aanpassen aan jouw planning.
Logisch.
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 13:39
Jij hebt het echt slecht. Op alle vlakken. Altijd en overal.


Lijkt me heel vervelend voor jezelf als je zo negatief in het leven staat.
Ik zou eens wat therapie proberen en een noisecancellingkoptelefoon voor dit probleem.
Nou echt he?
Ik wist gewoon al gelijk weer van wie dit topic was nog voordat ik begon te lezen......
Alle reacties Link kopieren
Is iemand bekend met het voegwerk van de achtergevel?
Ik bekeek net mijn planning nog even die ik heb gekregen, die planning is echter alleen van toepassing voor mijn woning.
Alle werkzaamheden zijn aangegeven met kleurtjes; week 24 is aangegeven met 1 kleur, met daarachter de huisnummers welke ze moeten doen.

Even kort: hebben ze een week nodig om de achtergevel van 1 huis te doen, of kan dit in 1 dag?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even in mijn glazen bol kijken.
geneet van 't laeve
Dat is dan een week voor alle huisnummers, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
01-06-2020 10:43
Is iemand bekend met het voegwerk van de achtergevel?
Ik bekeek net mijn planning nog even die ik heb gekregen, die planning is echter alleen van toepassing voor mijn woning.
Alle werkzaamheden zijn aangegeven met kleurtjes; week 24 is aangegeven met 1 kleur, met daarachter de huisnummers welke ze moeten doen.

Even kort: hebben ze een week nodig om de achtergevel van 1 huis te doen, of kan dit in 1 dag?
Ze doen het horizontaal. Dus eerst de bovenste voeg, over het hele huizenblok. Dan de een-na-bovenste voeg, enzovoorts. Daarom duurt het minimaal 7 weken.
Maar geeft niet, je werkt toch thuis, dus je kunt het in alle rust volgen.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Hier kwamen ze een maand van tevoren melden dat onze badkamer en toilet vervangen zou worden.
Lees:geen douche, chemisch toilet in de achtertuin, drilboren, halve huis afgezet met plastic, wasmachine in mijn slaapkamer... Ze zijn een maand bezig geweest waarvan ik de laatste week dus ook thuiszat. Leuk is anders maar je hebt het ermee te doen. Zoek alternatieve oplossingen?
Je bent op tijd geïnformeerd.

Wat mij vooral stoorde was dat ze er zo laat mee kwamen.. Kon ook geen vakantiedagen meer opnemen waardoor mijn kinderen (tiener) in hun voorjaarsvakantie elke dag om 07.30 uit bed gedrild werden.
Live long and prosper
Michella_1991 schreef:
01-06-2020 10:43
Is iemand bekend met het voegwerk van de achtergevel?
Ik bekeek net mijn planning nog even die ik heb gekregen, die planning is echter alleen van toepassing voor mijn woning.
Alle werkzaamheden zijn aangegeven met kleurtjes; week 24 is aangegeven met 1 kleur, met daarachter de huisnummers welke ze moeten doen.

Even kort: hebben ze een week nodig om de achtergevel van 1 huis te doen, of kan dit in 1 dag?
Laat.het.los.

En laat die mannen ajb gewoon hun werk doen. Ze doen er echt niet langer over dan noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk hoor, en nu ik de planning heb opgeschreven voor mezelf valt het ook eigenlijk best mee! Een week voegen, dan zorg ik uiteraard dat ik weg ben. Maar de rest van de tijd werk ik gewoon thuis.

Ik vroeg me alleen af wat eventuele ervaringen met voegen waren
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
01-06-2020 12:53
Jullie hebben gelijk hoor, en nu ik de planning heb opgeschreven voor mezelf valt het ook eigenlijk best mee! Een week voegen, dan zorg ik uiteraard dat ik weg ben. Maar de rest van de tijd werk ik gewoon thuis.

Ik vroeg me alleen af wat eventuele ervaringen met voegen waren
Voegen is nu net een werkje dat heel weinig lawaai of overlast geeft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
01-06-2020 12:53
Jullie hebben gelijk hoor, en nu ik de planning heb opgeschreven voor mezelf valt het ook eigenlijk best mee! Een week voegen, dan zorg ik uiteraard dat ik weg ben. Maar de rest van de tijd werk ik gewoon thuis.

Ik vroeg me alleen af wat eventuele ervaringen met voegen waren
Je hebt écht geen idee hè. Dat voegwerk geeft juist de minste overlast lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
01-06-2020 13:11
Voegen is nu net een werkje dat heel weinig lawaai of overlast geeft.
Niet als ze met drilboren gaan werken. Ik dacht ook dat het een ''simpel en geruisloos'' werkje zou zijn, maar toen hoorde ik van mijn pa dat ze dat met drilboren doen of zo. Is ook te zien op youtube.
Het stomme vind ik; ik heb papieren gekregen over alle werkzaamheden wat ze gaan doen en waar ik aan moet denken. Maar niet over het voegen.

https://www.royreinigt.nl/hoe-werkt-gevelrenovatie/
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens het vervangen van het voegwerk.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zullen me vast een zeikerd vinden, maar ik ga toch mijn ongenoegen typen.

De voegwerkzaamheden lopen niet als verwacht..

Ter eerste staat in de planning dat ze van 07.30 tot 16.15 aan het werk zijn. Echter komen ze pas een uur later.
Ten 2'de zijn ze dinsdag en woensdag niet gekomen. Problemen met de levering van het zand. Als je weet dat zo'n klus eraan komt zorg je toch voor voldoende materiaal!?
Gister aan het begin van de middag zijn ze met mijn huis begonnen en omdat ze eerst het oude voegsel wegbikken met elektrische apparaten ben ik weggegaan. Hier is niks mis mee natuurlijk

Ik heb nog gevraagd of ze het in 1 middag doen of dat ze vandaag weer zouden komen. Antwoord dat het niet in 1 middag klaar zou zijn, ik dus gezegd dat ikzelf ook vandaag weg zou zijn maar de tuin open is.

Zit ik dus te wachten tot ze komen en ik weg kan, komen ze GVD niet opdagen!
Had dat dan even gemeld...
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben niet gezegd dat ze vandaag verder gaan. Ze hebben gezegd dat het niet in 1 Middag klaar is
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
12-06-2020 08:59
Ze hebben niet gezegd dat ze vandaag verder gaan. Ze hebben gezegd dat het niet in 1 Middag klaar is
Dan hadden ze moeten zeggen dat ze niet kwamen vandaag.
Het stond voor deze week in de planning (8 t/m 12 juni), dus logisch dat ik het verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven