Wesp op kamer

21-04-2019 09:15 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpp!!! Er zit een dikke wesp op mijn kamer! Hij zit pp mijn raam. Ik heb het raam al opengezet maar hij gaar niet weg!! (Ik heb zo'n zolderraam). Wie kan mij helpen??
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
23-04-2019 14:39
Veel gewassen worden bestoven door wespen. Ook daar moet je zuinig op zijn!
Moosey in dit topic vertelt dat wespen niet bestuiven omdat ze geen nectar eten.
Alle reacties Link kopieren
Bijen doodmaken vind ik echt niet oké :(
En het verschil niet zien tussen een wesp en een bij snap ik ook al niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
...
Calamitycat schreef:
23-04-2019 14:45
Bijen doodmaken vind ik echt niet oké :(
En het verschil niet zien tussen een wesp en een bij snap ik ook al niet.
Gewoon niet willen zien.
Zo op een plaatje zie je het verschil makkelijk, maar als je hevig met je armen zwaaiend in paniek door het huis rent (zoals de meeste vrouwen die ik ken) dan is dat wat lastiger. ;)
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 14:47
Gewoon niet willen zien.
Dat denk ik ook.
...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-04-2019 14:48
Zo op een plaatje zie je het verschil makkelijk, maar als je hevig met je armen zwaaiend in paniek door het huis rent (zoals de meeste vrouwen die ik ken) dan is dat wat lastiger. ;)
:proud:
...
RikM schreef:
23-04-2019 14:48
Zo op een plaatje zie je het verschil makkelijk, maar als je hevig met je armen zwaaiend in paniek door het huis rent (zoals de meeste vrouwen die ik ken) dan is dat wat lastiger. ;)
Werkelijk?
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-04-2019 14:42
Moosey in dit topic vertelt dat wespen niet bestuiven omdat ze geen nectar eten.
Verschil een beetje per soort wesp, en hangt vooral van het jaargetijde af. 's Zomers eten wespen geen nectar, maar in de herfst wel, en veel laatbloeiende planten hebben wespen nodig. Maar daarnaast zijn wespen ook nuttig voor het op peil houden van de insektenpopulatie en allerlei opruimtaaken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
heb je een (bijna) lege fles frisdrank in huis?
knip die in tweeën. In de onderste helft doe je wat ranja of water met suiker... of fanta etc. de bovenste helft draai je om met de flesopening naar beneden. Zet die als een trechter op het onderste deel zo dat er tussen de opening en de vloeistof een paar centimeter zitten... voila... een zelfgemaakte wespenvanger
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Moire schreef:
23-04-2019 14:50
Werkelijk?
Ik vrees dat ik schuldig ben aan de door RikM beschreven gedragingen waar het gaat om wespen :whistle:
...
Calamitycat schreef:
23-04-2019 14:57
Ik vrees dat ik schuldig ben aan de door RikM beschreven gedragingen waar het gaat om wespen :whistle:

En spinnen dan. Ik heb wel met vrouwen samengewoond die echt gillend de kamer uit sprintten als ze een spin zagen.

Ik ben er ook niet dol op hoor, maar je kunt ook overdrijven.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-04-2019 15:00
En spinnen dan. Ik heb wel met vrouwen samengewoond die echt gillend de kamer uit sprintten als ze een spin zagen.

Ik ben er ook niet dol op hoor, maar je kunt ook overdrijven.
Met spinnen geen probleem. Zolang ze buiten zitten.
Gillen om een spin binnen zou ik echt nooit doen, een rampenplan in werking stellen vind ik dan nuttiger ;-D
...
RikM schreef:
23-04-2019 15:00
En spinnen dan. Ik heb wel met vrouwen samengewoond die echt gillend de kamer uit sprintten als ze een spin zagen.

Ik ben er ook niet dol op hoor, maar je kunt ook overdrijven.
Ik ben echt intens bang voor spinnen, maar ren zeker niet hysterisch de kamer uit. Alleen al omdat ik hem niet uit het oog wil verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor nachtvlinders. Van die stoffige donkere griezels die uit je schone net binnengehaalde wasgoed komen fladderen.
Maar doodslaan doe ik ze niet. Ik sluit de kamer af waar het beest zit en wacht tot mijn man thuiskomt om hem buiten te zetten.

Vroeger was ik als de dood voor spinnen. Maar sinds in aan de rand van een park woon waar ze 's ochtends vroeg al in mijn gezicht kriebelen vanaf de galerij boven me is dat helemaal over. Ik geef ze zelfs namen en voer ze. We hadden een grote spin op ons dakterras en die noemden we bruintje. We voerden hem dode muggen.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-04-2019 14:45
Bijen doodmaken vind ik echt niet oké :(
En het verschil niet zien tussen een wesp en een bij snap ik ook al niet.
Ik ook niet. Hoe kun je nou het verschil niet zien tussen een wesp en een bij?!
Alle reacties Link kopieren
Ander vliegpatroon ook. Wespen zweven meer van links naar recht (en terug)
Wesp in huis= stofzuiger
mozza wijzigde dit bericht op 23-04-2019 15:31
2.06% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Vlamtosti schreef:
23-04-2019 15:26
Ik ook niet. Hoe kun je nou het verschil niet zien tussen een wesp en een bij?!

Iemand met slechte ogen die te ijdel is om een bril te dragen (ze weet zelf wel wie ik bedoel..... ;-) )


Overigens hoor ik het verschil tussen een wesp en een bij. Een bij brengt een lager en zachter geluid voort dan een wesp. Soms hoor je een bij helemaal niet.
Moire schreef:
23-04-2019 15:13
Ik ben echt intens bang voor spinnen, maar ren zeker niet hysterisch de kamer uit. Alleen al omdat ik hem niet uit het oog wil verliezen.

Niets zo leuk als een dikke zwarte spin in je slaapkamer gezien te hebben en hem daarna niet meer kunnen vinden. :-?
RikM schreef:
23-04-2019 15:42
Niets zo leuk als een dikke zwarte spin in je slaapkamer gezien te hebben en hem daarna niet meer kunnen vinden. :-?
:rofl:
RikM schreef:
23-04-2019 15:42
Niets zo leuk als een dikke zwarte spin in je slaapkamer gezien te hebben en hem daarna niet meer kunnen vinden. :-?
Ik slaap niet voordat ik hem heb.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-04-2019 15:31
Iemand met slechte ogen die te ijdel is om een bril te dragen (ze weet zelf wel wie ik bedoel..... ;-) )


Overigens hoor ik het verschil tussen een wesp en een bij. Een bij brengt een lager en zachter geluid voort dan een wesp. Soms hoor je een bij helemaal niet.
Ik voel me enorm aangesproken, bedoelde je mij? :-D Ik kil geen bijen of wespen hoor..
Vandaag 2 x weer een wesp in de slaapkamer en deze keer geen koningin.. Ik zie weinig plaats voor een nest. Of maken ze die ook in de regenpijp bijv? Ik vind het nu wel erg vaak. Minimaal 2 x per dag.
Moire schreef:
23-04-2019 16:38
Ik slaap niet voordat ik hem heb.

Ik slaap wel op de bank. ;-D
RikM schreef:
23-04-2019 18:26
Ik slaap wel op de bank. ;-D
Spinnen kunnen traplopen. Daar trap ik dus mooi niet in :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven