Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies. En iedereen gaat er ook vanuit dat je helemaal bij bent meteen.

Beterschap nog, Leo, wat duurt dat lang zeg!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik ook...dacht ik weer beter te zijn heb (na 5 dagen) heb ik weer koorts.....word er helemaal depresief van.

ik ben heeeeeel zielug.
Aaaaaaaaaaaaaaaaah Ladylion

ik dacht gisteren ook dat ik klaar was maar helaas, het hoesten houdt gewoon aan en ik heb er nu ook nog buikloop bij (al heeft dat er vast niks mee te maken, met mijn longen).

Sterkte!
Ja maar, ik heb helemaal geen koorts! Ben alleen erg beroerd en tussendoor gaat het dan weer redelijk. Een ietsiepietsie verhoging alleen. Maar dan heb ik toch nog steeds griep, toch...?

En een hoofd alsof er een keizware steen inzit en superbleek. Blegh.
Hier alleen nog een snotkop en heel erg moe, maar wel opgeknapt vergeleken met vorige week.

Voor de nog-zieken een dikke knuffel!!!

Stressed is just desserts spelled backwards
En het lijkt wel alsof het nergens warm is! Zo raar. Ik dacht eerst dat de thermostaat niet klopte.
Male....wat ben jij toch een lief mens.

Als er iemand is waarbij de avatar niet klopt met het karakter dan ben jij het wel. Jij bent echt een van de allerliefste forummers die we hebben.

Je avatar zou deze moeten zijn:

Ik meld me ook. Koorts is weg , maar hoest is verdriedubbeld

Na een heleboel slapeloze nachten op een rij, waarvan vannacht de klapper was (denk dat ik ruim schat als ik 2 uur geslapen heb), ben ik vanochtend vroeg als een zombie opgestaan om de huisarts te bellen. Tot zover prima. Assistente deed lief en zou het overleggen, Erwtje belt 's middags terug en hoort dat ze ná 17.00 uur codeïne bij de apotheek mag ophalen. Erwtje dagdroomt de hele dag over slapen, mooie dromen, haar lekkere zachte bed, overweegt zelfs om -ondanks zweetaanvallen en slapheid- haar bed te verschonen om nóg lekkerder te slapen (maar doet dat natuurlijk niet, wat: zweetaanvallen en slapheid).

Anyway. Erwt verzamelt laatste krachten om met de auto naar de apotheek te gaan (in naburig dorpje). En daar.... zegt de apotheekmevrouw: 'recept? Mevrouw Erwt, er ligt hier geen recept voor u'.

Erwt:

Afijn, daar ben iik dus nog nét niet in janken uitgebarsten, maar scheelde niet veel . Recept bleek er niet te zijn, huisartsenbalie al gesloten, zat ook niet bij recepten van morgen, apotheker geeft het niet zomaar mee, conclusie: Erwt heeft géén codeïne gekregen

M'n 'favoriete' hoestdrank bleek ook op, dus heb nu iets van VSM, en tot overmaat van ramp wilde ik dan de weegschaal maar even terugbrengen, die vriend paar dagen eerder had gekocht maar die onbegrijpelijk ingewikkeld was (en als je ziek bent wil je toch al helemáál niets weten over vetpercentages enzo?!) Blokker is vlakbij apotheek, dus stond ik daar met weegschaal en een bonnetje. Van een kaasschaaf. Kut.
Peas on earth!
Oh, en bij thuiskomst heb ik dus écht gejankt. En nóg een beetje harder toen vriend juiste bonnetje van weegschaal pakte en zei 'maar lief Erwtje, die had ik toch híer gelegd?'.
Peas on earth!
Dat kriebelende/jeukende gevoel aan je hals, op je borst en op je rug... hebben jullie dat nou ook? Voor alle duidelijkheid: het zit dus van binnen en niet op de huid...

Wat zou dit nou zijn?
Ja, heb ik ook, maar dan af en toe tussen mijn schouderbladen, dacht dat het van het hoesten kwame eigenlijk. Zit nu met een sjaal om achter de pc. Weet iemand eigenlijk wanneer je antibiotica voorgeschreven krijgt? Het hoesten was een paar dagen weg en begint nu weer...
Cha, je krijgt antibiotica als er reden is om te denken dat het een bacteriële infectie is. Als het viraal is helpt het namelijk niet.
quote:eleonora schreef op 26 januari 2009 @ 17:21:

Male....wat ben jij toch een lief mens.

Als er iemand is waarbij de avatar niet klopt met het karakter dan ben jij het wel. Jij bent echt een van de allerliefste forummers die we hebben.

Je avatar zou deze moeten zijn:

[afbeelding]ach wat lief van je ! en nu heb je bijna mijn naam geraden trouwens. Daarom ben ik juist dat duiveltje omdat dat het tegenovergestelde is van mijn naam.
Voor alle zeikerds ziekerds (grapje!) heb ik nu weer een fijn dienbladje om de dag mee door te komen

wie wil wat, dan kom ik het even naar je bed brengen

ah, d'r is dus tich een griep-topic!

ik ben ook een slachtoffer sinds zaterdag... daarvoor al een paar weken rondgelopen met dichte oren en mezelf net niet zielig genoeg vinden om me ziek te melden...

heb geen thermometer, maar volgens mij is dit mijn eerste koortsvrije dag... voel me een stuk beter en heb nog geen eens paracetamolletjes, fluimicil en echinaforce gehad vandaag

het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat mijn longen zo ongelofelijk pijn doen bij het hoesten... en dat ik steeds vlekken voor mn ogen heb... nouja zal wel weer over gan...

en moe ben ik ook nog steeds... net een uurtje wakker en zou zo weer mn bed in kunnen duiken... maar echt slapen wil ook niet echt... steeds van die hazeslaapjes, zal vast komen omdat ik overdag de hele dag niks anders doe dan bankhangen..

even een praktisch vraagje... ik woon alleen, gisteren heeft mams wat boodschapjes gebracht... maar ik ben wat dingen vergeten en ff frisse lucht lijkt me ook niet verkeerd... dus ik denk dat ik straks zelf ff wat ga halen als ik t redt... kan je daar problemen mee krijgen mocht je toevallige arbo-controle krijgen en je bent niet thuis?
quote:Maleficent schreef op 27 januari 2009 @ 09:54:

ach wat lief van je ! en nu heb je bijna mijn naam geraden trouwens. Daarom ben ik juist dat duiveltje omdat dat het tegenovergestelde is van mijn naam.

Heeft P. Koelewijn er niet een liedje aan gewijd?

Hier alles aan 90%, beetje artistiek gekleurd gesnotter maar verder weer gezond.

Beterschap voor alle zieken, vooral voor zij die zich op een kaasschaaf proberen te wegen en dat te ingewikkeld vinden.
quote:geve schreef op 27 januari 2009 @ 10:17:

[...]

Heeft P. Koelewijn er niet een liedje aan gewijd?

Hier alles aan 90%, beetje artistiek gekleurd gesnotter maar verder weer gezond.spare me the details

fijn dat jij al weer wat beter bent!
Bij mij was de arbo-controle telefonisch?

Ik ben ook wel benieuwd, want ik wil ook graag heel even de deur uit naar het winkeltje om de hoek. Aan de andere kant, als je naar de huisarts bent, moet je toch ook de deur uit??

Ik verwacht ook nog wel een telefoontje van mijn leidinggevende trouwens.
quote:cha schreef op 27 januari 2009 @ 10:21:

Bij mij was de arbo-controle telefonisch?

Ik ben ook wel benieuwd, want ik wil ook graag heel even de deur uit naar het winkeltje om de hoek. Aan de andere kant, als je naar de huisarts bent, moet je toch ook de deur uit??

Ik verwacht ook nog wel een telefoontje van mijn leidinggevende trouwens.

dat is mijn redenatie ook... maar heb dr niet zoveel ervaring mee...

vandaag is trouwens niet eens een werkdag, hoef pas donderdag weer te beginnen, hoewel ik nog niet weet of ik dat wel doe...

ik ben in elk geval nog wel ziek gemeld... maar heb geen idee of je op "niet-werkdagen" wel controle kunt krijgen
quote:Maleficent schreef op 27 januari 2009 @ 10:20:

spare me the details

Oke, no problemo. Ik was alleen verwonderd dat geel en rood niet altijd oranje geeft, maar soms ook wel. Dit dieper inzicht vind ik toch wel belangrijk genoeg om dat even met jullie te delen.

Zo, bij deze weten jullie dat ook weer. Nog een fijne dag verder hoor.
Ander vraagje (tja, voor het eerst in jaaaaren griep): hebben jullie ook redelijk eetlust? Gisteravond niet lekker, maar wel een bord eten op kunnen eten, nu ook weer anderhalve boterham en koffie naar binnen gewerkt.

Maar wel nog in enorm wisselende vlagen te moe om op te staan en rillerigheid. Is dat dan een wegtrekkende griep?
Als je weer trek krijgt in eten ben je aan de beterende hand.
Hieperdepiep!!!! Dan ga ik nú een viva kopen! En een bosje bloemen misschien wel...
quote:lillibit schreef op 27 januari 2009 @ 10:15:

ah, d'r is dus tich een griep-topic!

ik ben ook een slachtoffer sinds zaterdag... daarvoor al een paar weken rondgelopen met dichte oren en mezelf net niet zielig genoeg vinden om me ziek te melden...

heb geen thermometer, maar volgens mij is dit mijn eerste koortsvrije dag... voel me een stuk beter en heb nog geen eens paracetamolletjes, fluimicil en echinaforce gehad vandaag

het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is dat mijn longen zo ongelofelijk pijn doen bij het hoesten... en dat ik steeds vlekken voor mn ogen heb... nouja zal wel weer over gan...

en moe ben ik ook nog steeds... net een uurtje wakker en zou zo weer mn bed in kunnen duiken... maar echt slapen wil ook niet echt... steeds van die hazeslaapjes, zal vast komen omdat ik overdag de hele dag niks anders doe dan bankhangen..

even een praktisch vraagje... ik woon alleen, gisteren heeft mams wat boodschapjes gebracht... maar ik ben wat dingen vergeten en ff frisse lucht lijkt me ook niet verkeerd... dus ik denk dat ik straks zelf ff wat ga halen als ik t redt... kan je daar problemen mee krijgen mocht je toevallige arbo-controle krijgen en je bent niet thuis?

Krijg je dan echt controle thuis? Bij ons doen ze dat niet...alleen bij zeer ernstige twijfels.

Persoonlijk zou ik er niet zo bang voor zijn.Je mag echt best even de deur uit..Hebben jullie geen protocol bij ziekte? Misschien staat daar wat in.

Anderhalve week geleden had ik ook een behoorlijke griep. Toen ik me weer wat beter voelde heb ik gewoon zelf wat boodschappen gedaan. Van binnen zitten werd ik hartstikke gek...

Ik vind het een ander verhaal als je bijvoorbeeld naar de stad zou gaan oid.

Voor allemaal: beterschap!
Ik kom me ook maar even melden op het grieptopic. Minismollie heeft de griep, zielig...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven