Wie houdt er nog meer niet van festivals?
dinsdag 1 juli 2025 om 13:16
Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die er niet van houdt.
Maar ik vind het vreselijk. Ik ben echt geen festivalliefhebber. Ik hou niet van veel mensen bij elkaar, van lawaai en hitte......en ik ben geen muziekliefhebber. Tenminste, niet van dat soort muziek die op festivals wordt gespeeld.
Je hebt meestal nergens schaduw, een drankje schijnt er vreselijk duur te zijn en je kunt elkaar denk ik slecht verstaan. Bovendien ben je zo een paar honderd euro armer.b
Ik ga veeeeeeel liever naar het zwembad of zit liever in de tuin in de schaduw of bij de ventilator en boek te lezen.
Wie houdt er nog meer niet van?
Maar ik vind het vreselijk. Ik ben echt geen festivalliefhebber. Ik hou niet van veel mensen bij elkaar, van lawaai en hitte......en ik ben geen muziekliefhebber. Tenminste, niet van dat soort muziek die op festivals wordt gespeeld.
Je hebt meestal nergens schaduw, een drankje schijnt er vreselijk duur te zijn en je kunt elkaar denk ik slecht verstaan. Bovendien ben je zo een paar honderd euro armer.b
Ik ga veeeeeeel liever naar het zwembad of zit liever in de tuin in de schaduw of bij de ventilator en boek te lezen.
Wie houdt er nog meer niet van?
dinsdag 1 juli 2025 om 17:05
Irregular_Choice schreef: ↑01-07-2025 16:54Een paar honderd euro?? Dat geef ik echt niet uit aan een dag festival hoor. Kaartje is €45,-, parkeren doe ik gratis. Dan nog wat drankjes en eten, ik drink geen alcohol want ben de bob dus ik kom op zo’n €30/€40 uit. Dan zit ik op hooguit €85,- voor de hele dag![]()
En dat lentefestival wat ik eerder noemde bij slot Zeist was dus nog veeeel goedkoper. 2 Euro voor een kaartje, gratis parkeren en een ijsje en wat drinken. Met een tientje was ik wel klaar zo ongeveerook festivals zijn er in allerlei prijsklassen. Het hoeft geen honderden euro’s te kosten allemaal.
Oké, dat valt nog mee idd.
dinsdag 1 juli 2025 om 17:10
Tegenwoordig toch niet meer? Ik herken dit wel sterk van de periode 2009-2019 maar het is helemaal voorbij met de babyfoto's, weekendjes weg en zoveelste vakantie.Teddydeniffler schreef: ↑01-07-2025 17:00Nee hoor ik ook (niet meer) al jaren. Heerlijk geen geneuzel van anderen. Nadeel is wel dat mensen je dan ook werkelijk niks meer vertellen, want ja dat had je maar op Social media moeten lezen![]()
dinsdag 1 juli 2025 om 17:24
dinsdag 1 juli 2025 om 17:45
Meestal wel ja. Soms vind ik het ook wel een beetje gênant als ik bijvoorbeeld erg hard ergens om moet huilen als enige, maar hierop is nog nooit negatief door anderen op gereageerd. Dus dan doe ik maar gewoon even mijn eigen individuele ding. Heel vaak voel ik de verbinding wel. Lijkt me inderdaad lastig als je je juist heel erg alleen gaat voelen in zo'n massa.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 1 juli 2025 om 17:53
Mijn liefde voor festivals sluit niet uit dat ik ook introverte vrienden heb hoor. Heck, ik ben zelf ambivert, dus ik vind rustig een boek lezen en het daarover hebben ook te gek. Wat een gek idee ook om dat minder sociaal te noemen als je minder uitgaat. Sociaal zijn zit hem toch voor mij in "hoe" je met de ander omgaat (aardig bijvoorbeeld) en niet in hoe veel of hoe vaak. Niet elke introvert is zwaar op de hand of saai.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 1 juli 2025 om 17:58
Het was een karikatuur natuurlijk... gelukkig kom je dat niet altijd tegen. Maar geloof het van iemand die al meer dan 30 jaar festival ervaring ip de teller heeft en bijna overal is geweest... al deze dingen zijn uit het leven gegrepen en het kan heus tegen zitten. Gelukkig heb jij het dus nog niet ervaren.Irregular_Choice schreef: ↑01-07-2025 16:47Daar geef ik ook niks om nee. Maar op Total loss festival staan geen lange rijen, vieze wc’s vallen ook wel mee, halflauw eten heb ik ook nog niet gehad en ik heb nog geen bamboe spork kunnen ontdekken daar. Ik sta meestal in de schaduw en tot nu toe was het altijd mooi weer. Ik smeer me ook in, dus geen derdegraads brandwonden en er is geen camping en de luide bezopen mensen heb ik denk ik altijd kunnen ontwijken. Bovendien ben ik zelf altijd luid (en niet bezopen, want meestal de bob)ik herken gewoon eigenlijk niks van wat je zegt en heb de tijd van mijn leven daar.
dinsdag 1 juli 2025 om 18:00
dinsdag 1 juli 2025 om 18:20
Ik denk dat ik binnenkort eens een topic ga openen 'ben ik ook zo bijzonder dat ik niet van jonge kaas hou?
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 01-07-2025 18:24
0.47% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 18:23
Klopt, grote festivals hebben een groter budget dan de zalen in het clubcircuit. Wat wel regelmatig voorkwam enkele
Jaren geleden is dat bv een Lowlands een grote band boekt en dat een Paradiso of 013 dan op een doordeweekse dag die artiest óók kon boeken. Dat lijkt wel een beetje minder te zijn geworden.
Where is my mind?
dinsdag 1 juli 2025 om 18:34
Jonge kaas is gewoon goor. PuntLady*Voldemort schreef: ↑01-07-2025 18:20Ik denk dat ik binnenkort eens een topic ga openen 'ben ik ook zo bijzonder dat ik niet van jonge kaas hou?
dinsdag 1 juli 2025 om 18:38
Ik hou er ook niet van. Maar ben dus steeds introverte geworden de afgelopen jaren. Ik drink niet meer wat ook scheelt. Vind festivals ook duur.
Had dit jaar wel naar Werchter gewild overigens vanwege paar goede artiesten die komen. Anderzijds denk ik niet dat ik dat nog trek. Zou dan denk ik in een hotel gaan zitten.
Had dit jaar wel naar Werchter gewild overigens vanwege paar goede artiesten die komen. Anderzijds denk ik niet dat ik dat nog trek. Zou dan denk ik in een hotel gaan zitten.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:04
Dit is zo herkenbaar voor mij. Ik voel me ook altijd erg verloren bij zulke grote evenementen. Concerten in het theater is meer mijn ding want ik houd wel erg van muziek.
Maar mensen gaan voorbij
dinsdag 1 juli 2025 om 19:14
Festivals: verschríkkelijk. Net als een concert is dat één van de ergste dingen waar je mij naartoe zou kunnen brengen. Ik heb een hekel aan dansen. Altijd al gehad. Ik kan het niet en ik wil het ook niet kunnen, ik haat het.
En dan die hérrie! Oja, ik vergeet de bioscoop nog. Zou ik ook nog niet naartoe gaan als ik geld toe kreeg. Véél te veel lawaai. Vroeger ging ik ‘omdat het zo hoorde’ nog wel eens mee, maar dan zat ik de hele film met oordoppen in. De horror.
Laat mij maar lekker een boek lezen.
En als ik dan ergens naartoe moet, dan gewoon uit eten op een rustige plek zonder herrie, waar ik gewoon een goed diepgaand gesprek kan voeren.
En dan die hérrie! Oja, ik vergeet de bioscoop nog. Zou ik ook nog niet naartoe gaan als ik geld toe kreeg. Véél te veel lawaai. Vroeger ging ik ‘omdat het zo hoorde’ nog wel eens mee, maar dan zat ik de hele film met oordoppen in. De horror.
En als ik dan ergens naartoe moet, dan gewoon uit eten op een rustige plek zonder herrie, waar ik gewoon een goed diepgaand gesprek kan voeren.
dinsdag 1 juli 2025 om 19:41
Echt een van mijn favoriete dingen. Een boek lezen. Was laatst dagje festival en dacht letterlijk: zat ik maar thuis met m'n boek.Hartje567 schreef: ↑01-07-2025 19:14Festivals: verschríkkelijk. Net als een concert is dat één van de ergste dingen waar je mij naartoe zou kunnen brengen. Ik heb een hekel aan dansen. Altijd al gehad. Ik kan het niet en ik wil het ook niet kunnen, ik haat het.
Laat mij maar lekker een boek lezen
dinsdag 1 juli 2025 om 19:45
Er zit toch een wereld van gradaties tussen niet van festivals houden en wat jij nu schetst. Dat heeft weinig met wel of niet sociaal zijn te maken.evelien2010 schreef: ↑01-07-2025 17:24Sommige mensen zijn ook gewoon niet zo sociaal. Of alleen volledig op hun eigen gezin gericht en daarbuiten is er eigenlijk geen of weinig behoefte aan anderen. Alles draait om hun eigen kleine bubbel en daarmee zijn ze tevreden. Dat mag toch ook gewoon?
Where is my mind?
dinsdag 1 juli 2025 om 19:47
Een kleiner festival krijg je mij nog wel een dagje naartoe (ik ben immers een hippe jonge meid die hippe jonge meidendingen moet doen
) maar een groot, meerdaags festival is letterlijk mijn persoonlijke versie van de hel.
Afschuwelijk.
Ik vind iedereen goor, het is te druk, te veel stank, geen normale schone wc's, ik erger me aan iedereen en z'n moeder, vind veel muziek niet om aan te gieren, alle geluid staat veel te hard, het zuipen is kutkwaliteit, het vreten is achterlijk duur, je schoenen worden goor, het is altijd te warm of te regenachtig, ik weet nooit wat ik aan moet, je wil spullen bij je hebben maar dat kan niet tijdens dansen dus moet je één of ander klein klotetasje volproppen (en de drugs vantussen je tenen vissen). Af-schu-we-lijk.
Om over blijven kamperen daar nog maar niet te beginnen.

Afschuwelijk.
Ik vind iedereen goor, het is te druk, te veel stank, geen normale schone wc's, ik erger me aan iedereen en z'n moeder, vind veel muziek niet om aan te gieren, alle geluid staat veel te hard, het zuipen is kutkwaliteit, het vreten is achterlijk duur, je schoenen worden goor, het is altijd te warm of te regenachtig, ik weet nooit wat ik aan moet, je wil spullen bij je hebben maar dat kan niet tijdens dansen dus moet je één of ander klein klotetasje volproppen (en de drugs vantussen je tenen vissen). Af-schu-we-lijk.
Om over blijven kamperen daar nog maar niet te beginnen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

dinsdag 1 juli 2025 om 19:47

dinsdag 1 juli 2025 om 19:51
Ik krijg er ook altijd zo'n gevoelentje bij dat mensen die dit soort topics openen zichzelf heel bijzonder vinden. Terwijl er niks bijzonders aan is, om niet van festivals of karnemelk te houden.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
dinsdag 1 juli 2025 om 19:59
Hartje567 schreef: ↑01-07-2025 19:14Festivals: verschríkkelijk. Net als een concert is dat één van de ergste dingen waar je mij naartoe zou kunnen brengen. Ik heb een hekel aan dansen. Altijd al gehad. Ik kan het niet en ik wil het ook niet kunnen, ik haat het.
Ja, helemaal mee eens.
dinsdag 1 juli 2025 om 20:14
Nou ja, ik snap wel dat als je zelf geen mensen kent met hetzelfde gevoel ten opzichte van (in dit geval) festivals, dat je je dan een vreemde eend gaat voelen. En dat het lijkt alsof je de enige bent die daar niets aan vindt. Is niet zo, maar kan wel zo voelen.
milestone wijzigde dit bericht op 01-07-2025 20:17
0.11% gewijzigd
huismuis
dinsdag 1 juli 2025 om 20:15
Oneens. Het zijn toch allebei activiteiten van vermaak die je voor je plezier doet? Eten vind ik iets anders.
Als mijn man met vrienden naar een festival gaat, lees ik thuis een boek. Ik kan ook meegaan maar wil er nog niet dood gevonden worden. Dus kies ik voor mijn eigen vorm van vermaak die me wél plezier doet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in