Wie houdt er nog meer niet van festivals?

01-07-2025 13:16 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die er niet van houdt.

Maar ik vind het vreselijk. Ik ben echt geen festivalliefhebber. Ik hou niet van veel mensen bij elkaar, van lawaai en hitte......en ik ben geen muziekliefhebber. Tenminste, niet van dat soort muziek die op festivals wordt gespeeld.

Je hebt meestal nergens schaduw, een drankje schijnt er vreselijk duur te zijn en je kunt elkaar denk ik slecht verstaan. Bovendien ben je zo een paar honderd euro armer.b

Ik ga veeeeeeel liever naar het zwembad of zit liever in de tuin in de schaduw of bij de ventilator en boek te lezen.

Wie houdt er nog meer niet van?
Pelle schreef:
02-07-2025 12:38
Vind ik niet helemaal hetzelfde. Muziek is allesomvattend. Ballet een specifieke dansvorm. Dan moet je zeggen dat je niet van dans houdt.
En de grap is dat TO wel van muziek houdt, maar niet van de muziek op festivals. Terwijl alle muziekgenres wel vertegenwoordigd worden op een festival. Er is niet 1 festivalgenre. Dus ze kan prima niet van festivals houden, vanwege mensenmassa's bijvoorbeeld of te harde geluiden, maar om de muzieksoort als argument te gebruiken vind ik kul. Want er is niet 1 muzieksoort op festivals.
Vaak zal het ook een beetje het concept zijn, al zit ook daarbinnen nog wel variatie en verschil. Maar los van alle verschillende muzieksoorten is de gemene deler vaak ook wel: het is buiten, er is geen vaste zitplaats, mensen kunnen/mogen weglopen of aanschuiven wanneer ze zelf willen, er is interactie tussen artiest en publiek, er is een kans dat publiek meezingt of -beweegt, het is druk*

* Dat laatste is subjectief natuurlijk en verschilt mogelijk ook nog van festival tot festival.

Maar ik denk dat zelfs op een festival dat 100% mijn muzieksmaak vertegenwoordigt dit bovenstaande allemaal ervoor zorgt dat ik zeg: festivals zijn mijn ding niet zo...
evelien2010 schreef:
02-07-2025 13:18
Maar je wilt geen lawaai, hitte of teveel andere mensen. Een strand daar gaan mensen heen met mooi weer. Dan heb je toch juist last van drukte en warmte?
Niet als je in januari gaat! :lightbulb:
evelien2010 schreef:
02-07-2025 13:18
Maar je wilt geen lawaai, hitte of teveel andere mensen. Een strand daar gaan mensen heen met mooi weer. Dan heb je toch juist last van drukte en warmte?

Lawaai vind ik niet erg. Wel als je elkaar niet kunt verstaan. Hitte is lekker als je kunt afkoelen in het zwembad en lekker in je bikini loopt. Niet als je niet kunt afkoelen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven