Wie wil er een extra topic met strengere napraat?

16-12-2014 18:00 385 berichten
Eentje waar niet offtopic gepraat mag worden, waar alleen ban's en beleid besproken mogen worden?

Dus we houden napraat deel 13/14 enz. zoals die nu is.

Die we Napraat met offtopic kletsen noemen en dan een nieuwe schone voor de niet kletsers?

Zeg Napraat niet offtopic kletsen deel 1?

Een discussie over het huidige napraat en de invulling hoeven we hier niet nog eens te houden denk ik?

Dat is al 13 delen lang aan de gang en de opperMod vind dat er offtopic geklets mag worden.

AANVULLING: Ik vind het topic zoals het nu is met oftopic geklets af en toe prima. Als ik wat wil weten lees ik even terug of vraag het gewoon. Maar zo denkt niet iedereen er over, vandaar mijn vraag.

Aanvulling nummer 2: Ik zie weinig animo voor een droog napraat topic op een paar forummers na.

Mochten er toch nog heel veel forummers komen na deze post die daar echt naar verlangen... je staat vrij om dat verlangen kenbaar te maken bij de Mods. Ik ga niet een extra topic aanvragen.

Extra napraat topic voor NIET offtopic praat?

Totaal aantal stemmen: 118

Ja, graag. (42%)
Nee, niet nodig. (26%)
Kan me niet boeien... (31%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis2.0 schreef op 17 december 2014 @ 09:45:

[...]

Het maakt nogal verschil of je zegt 'stomme trol, denk je dat we hier in trappen' en iets soortgelijks om het bericht herhaalt zodat het topic ontspoort, of dat je aangeeft dat dingen niet kloppen en je twijfelt aan het verhaal en het daar ik houdt (en met een beetje mazzel pikt iemand het op en laat het uit de hand lopen )Nee, ik heb het over een toon. Niet over schelden. Dat doe ik nooit. Maar ik heb wel eens een waarschuwing en zelfs een ban gehad omdat ik in de ogen van een mod 'bot' was (letterlijk zo gezegd).
.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 09:52:

[...]

Nou, kom maar op dan. Het staat je volledig vrij het geklets onder te komen sneeuwen met je meningen en input hoor. En dat zeg ik niet om vriendelijk over te komen, dat meen ik. Bepaalde kletsonderwerpen op de napraat (zoals voornoemde parfum en paarden) boeien mij ook voor geen meter, hoewel ik me er nou ook weer niet aan erger. Dus als iemand dan 'in komt breken' is ie wat mij betreft van harte welkom hoor .Nou graag inderdaad! Vind praten over dingen op het forum ook leuker dan geklets over niks. Maar dat mag ook al niet meer, zelfs daar is commentaar op. En op de toon enz enz enz... Dus vandaar het idee om het te scheiden.
quote:regina_phalange schreef op 17 december 2014 @ 09:58:

[...]

Ik zie dit argument wel vaker gebruikt worden, maar daarmee sla je de hele discussie dood. De discussie gaat ook niet over wat mág. Want puur dat het mag, wil nog niet zeggen dat iedereen het prettig vindt. Kennelijk is er toch een hele groep mensen die zich stoort aan het hoge "klets-gehalte" en daar zou best rekening mee kunnen worden gehouden.

Verder eens met korenwolf.Die groep is dus helemaal niet zo groot. Die meeste willen gewoon zoals het het nu is. Misschien een andere poll starten haha.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 10:46:

[...]

Die groep is dus helemaal niet zo groot. Die meeste willen gewoon zoals het het nu is. Misschien een andere poll starten haha.

Dat is wel een erg vrije interpretatie van de poll, de minderheid uitleggen als meerderheid.

Maar ik zou inderdaad een nieuwe poll starten. Net zolang tot er precies uitkomt wat jij wilt.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 10:46:

[...]

Die groep is dus helemaal niet zo groot. Die meeste willen gewoon zoals het het nu is.

Is de groep niet zo groot, of lijkt dat maar zo, omdat vooral "de vaste kern" van de napraat hier post?

En daarbij, moet er moet een kleinere groep dan helemaal geen rekening worden gehouden? Ik vind zelf (in het algemeen) dat een meerderheid best rekening kan houden met een minderheid als dat maar weinig moeite vergt van de meerderheid. En volgens is het helemaal geen probleem om 2 topics te hebben. Als er een groep is (groot of niet zo groot, maakt niet uit), die dat graag wil, dan is dat toch niet zo onoverkomelijk?

Ik heb trouwens een voorkeur voor een 2e topic, maar lig er ook niet wakker van als het niet gebeurt. De eerste napraattopics las ik vaak en graag en de laatste nog nauwelijks, inderdaad door het vele geklets en met name het hoge meligheidsgehalte.
Als je 'boeit niet' en 'niet nodig' bij elkaar optelt kom je wel degelijk op een meerderheid .
quote:regina_phalange schreef op 17 december 2014 @ 10:56:

[...]

Is de groep niet zo groot, of lijkt dat maar zo, omdat vooral "de vaste kern" van de napraat hier post?

En daarbij, moet er moet een kleinere groep dan helemaal geen rekening worden gehouden? Ik vind zelf (in het algemeen) dat een meerderheid best rekening kan houden met een minderheid als dat maar weinig moeite vergt van de meerderheid. En volgens is het helemaal geen probleem om 2 topics te hebben. Als er een groep is (groot of niet zo groot, maakt niet uit), die dat graag wil, dan is dat toch niet zo onoverkomelijk?

Ik heb trouwens een voorkeur voor een 2e topic, maar lig er ook niet wakker van als het niet gebeurt. De eerste napraattopics las ik vaak en graag en de laatste nog nauwelijks, inderdaad door het vele geklets en met name het hoge meligheidsgehalte.Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er geen animo voor de 2e napraat.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 december 2014 @ 10:57:

Als je 'boeit niet' en 'niet nodig' bij elkaar optelt kom je wel degelijk op een meerderheid .Joh! Als je 'ja graag' en 'niet nodig' bij elkaar optelt ook! Reken daar nog iedereen bij die niet gestemd heeft, die denkt eigenlijk ook 'ja graag' maar durft het niet te zeggen.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 11:01:

[...]

Joh! Als je 'ja graag' en 'niet nodig' bij elkaar optelt ook! Reken daar nog iedereen bij die niet gestemd heeft, die denkt eigenlijk ook 'ja graag' maar durft het niet te zeggen.

Als je 'boeit niet' en 'niet nodig' bij elkaar optelt kom je wel degelijk op een meerderheid .En wel doen bestaat ook nog uit stemmers die het gezeur over het kletsen zat zijn. Mijn poll zit gewoon niet goed in elkaar bedenk ik me nu.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 10:45:

[...]

Nou graag inderdaad! Vind praten over dingen op het forum ook leuker dan geklets over niks. Maar dat mag ook al niet meer, zelfs daar is commentaar op. En op de toon enz enz enz... Dus vandaar het idee om het te scheiden.

Ik heb tegen gestemd omdat gezegd werd dat er strenge regels moeten gaan gelden op een nieuwe napraat. En ik ben principieel tegen strenge regels. Bovendien denk ik dat het niet gaat werken, omdat klets en napraat niet strikt te scheiden zijn.

Maar ik erger me wél aan het oeverloze geouwehoer, en vooral ook aan het geglij en het incrowd-gedoe. En aan het geroddel en het achterbakse afzeiken van forummers. De honden lusten er vaak geen brood van. Je kan wel zeggen: als het je niet boeit moet je die posts overslaan, maar je moet ze toch eerst lezen om te weten dat je ze helemaal niet had wíllen lezen
.

Als je 'boeit niet' en 'niet nodig' bij elkaar optelt kom je wel degelijk op een meerderheid .

Maar als je 'boeit niet' en 'ja graag' bij elkaar optelt, kom je ook aan een ruime meerderheid.

Ik begrijp het wel hoor, dat een napraat zonder kletsen wenselijk is voor veel forummers. Dat is veel makkelijker om terug te lezen.

Maar ik begrijp dan niet dat er niet meer interesse is voor een tweede napraat. Hoe je die ook gaat noemen, maakt niet uit, maar als er daar puur en alleen nagepraat wordt met af en toe een 'off topic' ertussen, is het toch opgelost?

Maar goed, mss denk ik te simpel.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 10:58:

[...]

Dat dacht ik ook, maar blijkbaar is er geen animo voor de 2e napraat.Sorry, ik begrijp echt niet hoe je aan die conclusie komt. Uit de poll blijkt dat 40 % er behoefte aan heeft.
quote:regina_phalange schreef op 17 december 2014 @ 11:05:

[...]

Sorry, ik begrijp echt niet hoe je aan die conclusie komt. Uit de poll blijkt dat 40 % er behoefte aan heeft.Omdat er niet meer mensen gestemd hebben, denk ik?
Vraag eens wie zich ergert aan het inhoudsloze geklets.

Ik denk dat je dan op een hele grote meerderheid gaat uitkomen.

Vraag is alleen of een tweede topic de oplossing is.
.
quote:regina_phalange schreef op 17 december 2014 @ 11:05:

[...]

Sorry, ik begrijp echt niet hoe je aan die conclusie komt. Uit de poll blijkt dat 40 % er behoefte aan heeft.

Omdat een gedeelte van de Ja graag bestaat uit mensen die het gezeur over het off topic kletsen zat zijn. Inclusief mijzelf eigenlijk vinden die zoals het nu gaat prima.

Weinig stemmers dat ook.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 11:09:

Vraag is alleen of een tweede topic de oplossing is.Dat leek mij een goede oplossing omdat het 'napraters-kletstopic' absoluut niet van de grond kwam.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 11:09:

Vraag is alleen of een tweede topic de oplossing is.

Maar wat is inhoudsloos geklets en wat is offtopic?

Dat is een ruim begrip waar echt al 13 delen gezeur over is. Mij maakt het allemaal niet uit, ik lees er wel doorheen, scroll en scan wel een paar pagina's door en vraag of ik wat gemist heb, wat vinden jullie van dit, waarom is er een ban voor dat en dat uitgeschreven..enz.

Ik denk dat de conclusie is dat het toch niet gaat veranderen en als je wat wil weten je het gewoon even moet vragen daar.
quote:Annapalona schreef op 17 december 2014 @ 11:15:

[...]

Maar wat is inhoudsloos geklets en wat is offtopic?

Dat is een ruim begrip waar echt al 13 delen gezeur over is. Mij maakt het allemaal niet uit, ik lees er wel doorheen, scroll en scan wel een paar pagina's door en vraag of ik wat gemist heb, wat vinden jullie van dit, waarom is er een ban voor dat en dat uitgeschreven..enz.

Ik denk dat de conclusie is dat het toch niet gaat veranderen en als je wat wil weten je het gewoon even moet vragen daar.Dat is mijn conclusie ook. Maar ik vind het wel jammer en zou liever een napraat zien waar ik me niet door vele pagina's slap geouwehoer heen hoef te werken. En doe nou niet alsof je niet weet wat het verschil is tussen napraat en inhoudsloos gezwets.
.
Ik erger me nergens aan: ik lees het gewoon niet.

Maar ik zou liever een topic hebben dat voor het grootste deel stilligt, en alleen gebruikt wordt als er wat speelt.

Vanochtend zie ik iets van 6 nieuwe pagina's Napraat. Maar zonder ze te lezen weet ik niet of dat het oergezellige gedreutel van de vaste bezoekers is, of dat er een Groot Onrecht heeft plaatsgegrepen waarvoor ik onmiddellijk Te Paard moet.
quote:korenwolf schreef op 17 december 2014 @ 11:19:

Ik erger me nergens aan: ik lees het gewoon niet.

Maar ik zou liever een topic hebben dat voor het grootste deel stilligt, en alleen gebruikt wordt als er wat speelt.

Vanochtend zie ik iets van 6 nieuwe pagina's Napraat. Maar zonder ze te lezen weet ik niet of dat het oergezellige gedreutel van de vaste bezoekers is, of dat er een Groot Onrecht heeft plaatsgegrepen waarvoor ik onmiddellijk Te Paard moet.Dus schiet het topic zijn doel voorbij, als mensen er niet meer willen lezen omdat er bijna alleen maar flauwekul in staat.
.
Klopt. Maar wat Thordis zegt is ook waar: er gebeurt gewoon niet zo heel veel waarover je je echt moet opwinden. En dat is dan weer een complimentje aan de Mods en de Komjoenuttie Mennedzjer.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 11:19:

[...]

Dat is mijn conclusie ook. Maar ik vind het wel jammer en zou liever een napraat zien waar ik me niet door vele pagina's slap geouwehoer heen hoef te werken. En doe nou niet alsof je niet weet wat het verschil is tussen napraat en inhoudsloos gezwets.

Ik weet dat wel voor mezelf, maar dat ligt bij anderen wel eens anders.

En zelfs al gaat het 10 pagina's echt alleen over ontopic dingen dan nog vinden een aantal het niet oke..

En dat maakt het moeilijk, wie moet zich aan wie aanpassen en tot hoever? Ik lees nu al maanden dat iedereen vind dat het zo of zo moet en dit mag wel en dat niet en zus vinden zo vervelend enz enz.. teveel smaken en wensen.
Nieuwe post in Napraat, goed voorbeeld van slap geouwehoer:quote:Fangtasia schreef op 17 december 2014 @ 11:20:

[Gaat iemand nog iets leuks doen vandaag?]

Wat is leuk?

Ik mag eerst even een opdracht van gisteren afmaken (moet om 12 uur binnen zijn), dan mijn coachopdracht afmaken (moest gisteren al binnen zijn), dan nog een auto regelen voor de opleiding van vanavond en de woonkamer kersteriger maken.Who cares???
.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 11:25:

Nieuwe post in Napraat, goed voorbeeld van slap geouwehoer:

[...]

Who cares???Je weet dat dit helemaal niet mag he? Quoten vanuit een ander topic?? Ik zou dat even aanpassen anders gaat iemand je denk ik wel staffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven