Wij roepen weer verder!!

09-09-2017 00:26 3006 berichten
Aanvulling: Kletsen mag natuurlijk ook. Dat is ook gezelliger :proud:

De vorige 3 delen waren vol dus hier is het nieuwe deel.

Originele OP uit het eerste en vorige topic:
Een topic waar je altijd "offtopic" mag, want geen onderwerp.

Wil je wat kwijt? Wil je ff klagen, een leuke anekdote delen, je laatste niet-zo'n-succesrecept in de groep gooien, een loze opmerking plaatsen gewoon omdat het kan?

Ik lees het graag. :proud:
Mijn vriend heeft trouwens een mega-grote giraffe knuffel voor me gekocht :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-09-2017 17:28
Ik eet voor de tweede keer spitskool. Moet op vandaag, anders kan ik het weggooien en dat vind ik zonde.

Er heeft zich hier een ramp afgespeeld. De koffie is bijna op, ik heb nog maar voor één beker, dus dat betekent of geen koffie meer vandaag of morgen geen koffie. Wat een drama! Ik ben een echte koffieleut. :|
Is de supermarkt niet meer open bij jou?
Daremanda schreef:
17-09-2017 17:53
Mijn vriend heeft trouwens een mega-grote giraffe knuffel voor me gekocht :heart: :heart:
Wat lief :flirting:
Heftig. Goed dat de artsen het op tijd hebben ontdekt.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Ginerva schreef:
17-09-2017 17:54
Is de supermarkt niet meer open bij jou?
Nee, gaat om 5 uur dicht en ik moet daar een heel eind voor rijden op zondag, dus dacht ik het wel tot morgen te redden, maar dat blijkt dus niet zo. Ach ja, dan maar thee of water. Ik overleef het wel :)
Fleurtje_5 schreef:
17-09-2017 18:02
Heftig. Goed dat de artsen het op tijd hebben ontdekt.
Aviv heeft een verkouden cavia, dus daar heb ik het voor gepost. Hoop dat ze vandaag nog een kijkje komt nemen.
Cateautje schreef:
17-09-2017 18:03
Aviv heeft een verkouden cavia, dus daar heb ik het voor gepost. Hoop dat ze vandaag nog een kijkje komt nemen.
Dat hoop ik ook
Cateautje schreef:
17-09-2017 18:02
Nee, gaat om 5 uur dicht en ik moet daar een heel eind voor rijden op zondag, dus dacht ik het wel tot morgen te redden, maar dat blijkt dus niet zo. Ach ja, dan maar thee of water. Ik overleef het wel :)
Jammer dat de supermarkt al dicht is maar idd je overleeft het vast wel op water en/of thee
chrisjoh schreef:
17-09-2017 16:58
Dat is m .was ie er wel op vrijdag?
Donderdag aan de datum te zien. Maar als de site geen suggesties geeft toch gewoon even klikken want vaak staat een uitzending er wel bij.
Hehe hier ben ik ook nog even. Erwtensoep met pannenkoeken was in mijn kindertijd heel gewoon. Ik doe het zelf ook nog wel, vooral als de snert een restje is en eigenlijk niet genoeg. Lekkere pittige snert en daarna pannenkoeken met stroop hmmmmmm. Eigenlijk een soort toet.

Wij hebben vanavond heerlijke zelf geschilde en gesneden friet gegeten. Met ouderwetse kropsla met tomaatjes, radijs en feta erdoor.

Cateautje...geen koffie....wat een ramp! :koffie:
Vooral 's morgens om tien uur kan ik dat niet missen.

We hebben vandaag de boodschappen gedaan en ik heb lekker schenkel, soepvlees, gehakt en soepgroente gekocht.
Deze week maar eens een heerlijke, ouderwetse groentesoep maken. Ik heb bij nadere beschouwing alleen geen vermicelli in huis geloof ik. :-[

Sonja wat leuk dag je al plezier hebt van de auto en Ginerva heerlijk zo'n fietstocht, geniet ik ook altijd enorm van.

Fijne avond allemaal!
herfstappeltaart schreef:
17-09-2017 18:25
Hehe hier ben ik ook nog even. Erwtensoep met pannenkoeken was in mijn kindertijd heel gewoon. Ik doe het zelf ook nog wel, vooral als de snert een restje is en eigenlijk niet genoeg. Lekkere pittige snert en daarna pannenkoeken met stroop hmmmmmm. Eigenlijk een soort toet.

Wij hebben vanavond heerlijke zelf geschilde en gesneden friet gegeten. Met ouderwetse kropsla met tomaatjes, radijs en feta erdoor.

Cateautje...geen koffie....wat een ramp! :koffie:
Vooral 's morgens om tien uur kan ik dat niet missen.

We hebben vandaag de boodschappen gedaan en ik heb lekker schenkel, soepvlees, gehakt en soepgroente gekocht.
Deze week maar eens een heerlijke, ouderwetse groentesoep maken. Ik heb bij nadere beschouwing alleen geen vermicelli in huis geloof ik. :-[

Sonja wat leuk dag je al plezier hebt van de auto en Ginerva heerlijk zo'n fietstocht, geniet ik ook altijd enorm van.

Fijne avond allemaal!
Zelf friet maken heb ik nog nooit gedaan, ik heb geen frituurpan ik vind dat altijd zo stinken.

Wel maak ikgraag Filee haar loempia's als traktatie en die kunnen gewoon de oven in. Nog steeds nummer 1 favoriet bij de kinderen :cheer:
Grappig eigenlijk, vriend trekt me mee naar buiten voor een wandeling en nu voel ik me de rest van dag wel weer oke.
Ook omdat we eindelijk weer eens samen een 'date' hadden. :)
Ik heb zoveel stress voor het trouwen, huwelijksreis en verhuizing...
Zoveel veranderingen dus ja... (heb autisme, dus is best heel moeilijk voor me) dan is het wel heel fijn samen even iets te ondernemen.
Cateau, geen avondwinkel in de buurt? Herfst, ik deed er niet altijd vermicelli door, niet iedereen was er dol op. Kan makkelijk zonder.
Ja dat zijn "leuke" berichten als je net een snotterige cavia hebt geadopteerd.
Ginerva schreef:
17-09-2017 18:31
Zelf friet maken heb ik nog nooit gedaan, ik heb geen frituurpan ik vind dat altijd zo stinken.

Wel maak ikgraag Filee haar loempia's als traktatie en die kunnen gewoon de oven in. Nog steeds nummer 1 favoriet bij de kinderen :cheer:
Toevallig was ik van plan om volgende week weer een lading te maken :proud:
Ginerva schreef:
17-09-2017 18:31

Nou friet bakken in huis stinkt ook hoor, vooral de volgende ochtend, daarom doen wij dat in de schuur. Dan kan de schuurdeur open blijven staan en heb ik ook geen vette keuken/afzuigkap.
aviv_13 schreef:
17-09-2017 18:37
Dus even jezelf en je gezin goed in de gaten houden! Beter een keer teveel naar de huisarts dan een keer te laat en in het ziekenhuis eindigen.
P.s. wat hoor ik daar over loempia's filee?
Dubbel :proud:
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 18:43
94.76% gewijzigd
prada schreef:
17-09-2017 18:35
Cateau, geen avondwinkel in de buurt? Herfst, ik deed er niet altijd vermicelli door, niet iedereen was er dol op. Kan makkelijk zonder.

Ja ik denk dat ik het ook maar gewoon weglaat. Lekker veel groente er in :cheer:
17-09-2017 18:38
Ik had ooit een recept gepost voor zelfgemaakte oven loempia's in een topic van Ginerva.

Deze dus.
Voor een stuk of 18 loempia's heb je 500g kip, 2 preien, 2 zakjes geraspte wortel, 1 bakje taugé, halve zak mihoen en ongeveer 3/4e flesje ketjap.

De exacte hoeveelheden weet ik helaas niet, maar dit is wat ik er standaard in doe. De rijstvellen en ketjap zijn gewoon te koop bij jumbo

Wat je nodig hebt:

- Rijstvellen, kip, geraspte wortel, (gesneden) prei, mihoen, ketjap, taugé en ei.

De kip knip je in kleine stukjes en bak je gaar in de pan, vervolgens voeg je de gesneden prei en de geraspte wortel toe en bak dit even kort aan. Voeg vervolgens taugé en genoeg ketjapsaus toe en laat dit ook even pruttelen.

Kook ondertussen de mihoen gaar en voeg deze toe aan het ketjap mengsel en meng.

Laat de rijstvellen per stuk weken in een bak met water. Als deze zacht is, leg je 'm op een vel bakpapier (dit maakt het vouwen makkelijker). Leg hier een eetlepel ketjap mengsel op en smeer de randen in met geklutst ei en vouw de loempia's. Doe dit voor alles en leg ze op een bakplaat bedekt met bakpapier. Smeer de loempia's in met ei en leg ze in de oven. De oven moet zo'n 220 graden zijn en je bakt ze tot ze goudbruin zijn (ongeveer 20-30 minuten) . Tussendoor even omkeren.

Ik gebruik nooit standaard hoeveelheden dus je moet het op gevoel doen.

Ginerva, maakt de vegetarische variant ervan. Ik vind zowel de variant met kip als alleen groenten lekker
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 18:45
3.59% gewijzigd
Ze zijn echt lekker, recept heeft filee wellicht nog wel bij de hand en anders wil ik hem wel ff uittypen

Edit, filee heeft het recept al geplaatst
Ginerva schreef:
17-09-2017 18:43
Ze zijn echt lekker, recept heeft filee wellicht nog wel bij de hand en anders wil ik hem wel ff uittypen
Hij staat er al. Ik kon de link niet kopiëren dus heb de hele post gekopieerd.
aviv_13 schreef:
17-09-2017 18:37
Tja, graag gedaan. Je weet nu dat je eventueel iets kan verwachten. Beter dat dan in onwetendheid verkeren.
FiIee schreef:
Dus even jezelf en je gezin goed in de gaten houden! Beter een keer teveel naar de huisarts dan een keer te laat en in het ziekenhuis eindigen.
Nou zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven