winkels open morgen?
zondag 8 juni 2014 om 00:11
quote:krokobil1252 schreef op 07 juni 2014 @ 23:51:
Acht per dag is normaal toch? Mijn zoon is 4 weekjes. Elke voeding krijgt hij een schone en ik geef borstvoeding dus dat is dan echt wel nodig want poepen gaat hele dag door bij hem. Heb er in 1 nacht 2 nodig en dan morgen overdag nogAcht gebruikte ik er bij borstvoedingsbaby in de eerste paar weken ook per dag, dus je best normaal (hij poepte ook de hele dag door). Hij is ondertussen drie maanden en de poepfrequentie is gelukkig gedaald naar ongeveer één keer per dag.
Acht per dag is normaal toch? Mijn zoon is 4 weekjes. Elke voeding krijgt hij een schone en ik geef borstvoeding dus dat is dan echt wel nodig want poepen gaat hele dag door bij hem. Heb er in 1 nacht 2 nodig en dan morgen overdag nogAcht gebruikte ik er bij borstvoedingsbaby in de eerste paar weken ook per dag, dus je best normaal (hij poepte ook de hele dag door). Hij is ondertussen drie maanden en de poepfrequentie is gelukkig gedaald naar ongeveer één keer per dag.
zondag 8 juni 2014 om 00:21
Wat me vaak opvalt is dat mensen vaak denken dat hoe het in hun stad gaat, dat dat overal zo is.
Ik weet dat er tegenwoordig in sommige plaatsen winkels op zondag open zijn, zie dat ook als ik bijv. in Rotterdam kom. Maar het is echt niet zo dat dat dus overal zo is. Ik woon in een provinciestadje van zo'n kleine 40.000 inwoners en mooi niet dat hier winkels open zijn op zondag. En in de omliggende dorpen/stadjes is dat ook echt niet het geval. Zondagsrust wordt hier nog heel letterlijk genomen.
Ik weet dat er tegenwoordig in sommige plaatsen winkels op zondag open zijn, zie dat ook als ik bijv. in Rotterdam kom. Maar het is echt niet zo dat dat dus overal zo is. Ik woon in een provinciestadje van zo'n kleine 40.000 inwoners en mooi niet dat hier winkels open zijn op zondag. En in de omliggende dorpen/stadjes is dat ook echt niet het geval. Zondagsrust wordt hier nog heel letterlijk genomen.
zondag 8 juni 2014 om 07:46
Hier in een klein dorp in het noorden van het land is de buurtsuper zowel eerste als tweede Pinksterdag 's middags open. Ik was helemaal verbaasd toen ik dat las. Ik vind het wel heel handig, ik ben er gewoon niet meer aan gewend dat er een dag geen supermarkt open is en heb meestal maar weinig voorraad in huis.
zondag 8 juni 2014 om 08:00
Hier meer dan 100.000 inwoners en alles is vandaag èn morgen dicht. We schurken nogal tegen de biblebelt, dan krijg je dat. We hebben overigens ook een Jumbo, die net als de AH en alle andere supermarkten hartstikke dicht is.
Ik wacht nu op het station tot er iets open gaat, zodat ik melk kan kopen.
Ik wacht nu op het station tot er iets open gaat, zodat ik melk kan kopen.
zondag 8 juni 2014 om 08:12
quote:Lady-Voldemort schreef op zondag 08 juni 2014 00:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "winkels open morgen?"" class="messagelink">isa__88 schreef op 07 juni 2014 @ 23:17</a>:</b>
Albert Heijn xl is vaak een paar uur open op pinksterdag</div></blockquote>
Nou hier niet hoor. Maandag wel, maar morgen kun je het hier schudden.
Dit is nou precies de reden dat ik altijd een pak of twee op voorraad had . Ah ja verstandig. Ik woon op een plek waar eigenlijk altijd wel iets open is. Heel fijn vind ik dat.
Albert Heijn xl is vaak een paar uur open op pinksterdag</div></blockquote>
Nou hier niet hoor. Maandag wel, maar morgen kun je het hier schudden.
Dit is nou precies de reden dat ik altijd een pak of twee op voorraad had . Ah ja verstandig. Ik woon op een plek waar eigenlijk altijd wel iets open is. Heel fijn vind ik dat.
.
zondag 8 juni 2014 om 08:14
quote:esther766 schreef op 08 juni 2014 @ 08:09:
Ga naar de apotheek bij een ziekenhuis, daar verkopen ze babyvoeding en ongetwijfeld ook luiers. Hier ook een moeder die weleens de feestdagen vergat :-)In de apotheken die ik ken, hebben ze geen luiers hoor. Babyvoeding wel, maar babyluiers niet. Alleen inco voor volwassenen.
Ga naar de apotheek bij een ziekenhuis, daar verkopen ze babyvoeding en ongetwijfeld ook luiers. Hier ook een moeder die weleens de feestdagen vergat :-)In de apotheken die ik ken, hebben ze geen luiers hoor. Babyvoeding wel, maar babyluiers niet. Alleen inco voor volwassenen.
zondag 8 juni 2014 om 19:36
Het hangt er vanaf of je in een 'touristisch gebied' woont of niet. Zo ja, dan mogen alle winkels alle zondagen open zijn.
Wij wonen in een dorpje naast Roermond en waren nog geen touristisch gebied, Roermond wel. Daar was altijd alles open en bij ons niet.
Zo zal dit ook gelden voor zuid-limburg (en dan Valkenburg, Vaals e.o), parkstad, Amsterdam, de kust.....
Op andere plekken niet, helaas!
Wij wonen in een dorpje naast Roermond en waren nog geen touristisch gebied, Roermond wel. Daar was altijd alles open en bij ons niet.
Zo zal dit ook gelden voor zuid-limburg (en dan Valkenburg, Vaals e.o), parkstad, Amsterdam, de kust.....
Op andere plekken niet, helaas!
zondag 8 juni 2014 om 19:42
quote:neave schreef op 08 juni 2014 @ 19:36:
Het hangt er vanaf of je in een 'touristisch gebied' woont of niet. Zo ja, dan mogen alle winkels alle zondagen open zijn.
Op andere plekken niet, helaas!Verouderde info, gemeenten mogen dit nu zelf bepalen.
Op andere plekken niet, helaas!Verouderde info, gemeenten mogen dit nu zelf bepalen.
zondag 8 juni 2014 om 19:57
Misschien ging man van TO gisteren de weekendboodschappen doen. Had TO de luiers bovenaan het lijstje gezet. En had TO manlief nog even èxtra op het hart gedrukt om toch vooral de luiers niet te vergeten. En bleek vanmorgen dat man toch geen luiers had meegenomen. Oepsie. Waardoor TO in den vroegte naar het station moest fietsen. Het gebeurt.