wit colbertje wassen

14-10-2014 22:01 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een andijvie-vraag: ik heb een wit colbert. Paar keer gedragen en nu erg vuil. Vooral bij de kraag en de mouwen. Het labeltje geeft aan dat het niet gewassen mag worden. Zal toch moeten! Hoe krijg ik dat ding schoon?? Ben niet van plan om elke 2 weken naar de stomerij te gaan.
Handwas?
Wat is het materiaal? Is het gevoerd? Is de voering van een andere stof dan het jasje?
verba volant, scripta manent.
Shout of een andere vlekkenverwijderaar op de randjes spuiten en

wassen op 30-40 graden wolwas of zijde programma. Geen ander stuk er bij doen, in zijn alleentje in de machine. Niet te lang centrifugeren. Moet lukken zo!!
quote:MarianneDavids schreef op dinsdag 14 oktober 2014 22:04 Wat is het materiaal? Is het gevoerd? Is de voering van een andere stof dan het jasje?Ja, het is een net, gevoerd jasje. Niet zo'n tricot ding.
Waar is het van gemaakt? Voering én buitenkant? Staat je het label waar ook op staat dat je het niet mag wassen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb mijn nette witte colbertje gewoon in de witte was gedaan, op 40 graden, meteen erna uitgehangen en voorzichtig gestreken. Ging prima!
quote:StoraHuntur schreef op 14 oktober 2014 @ 22:03:

Handwas?

In de machine op een wolprogramma is beter voor je kleding dan met de hand wassen. De machine spoelt beter uit en wringt minder dan je met een handwas doet.

Ik zou het jasje op een lauw wolwasprogramma in de machine wassen en kort centrifugeren. Niet in de machine laten zitten, maar direct op een hangertje laten drogen. Wel eerst de vuile plekken met shout insprayen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven