Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 7

18-12-2019 07:16 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
17-02-2020 00:18
Dat weet ik, maar voor wat ik doe zou dat extreem beperkt tot niet aanwezig zijn. En ja, je kunt iets heel anders gaan doen, maar dat vind ik a) veel minder leuk en b) betaalt waarschijnlijk een stuk minder voor mij, dus daar schiet ik financieel ook niet heel veel mee op.
Bovendien is werk natuurlijk maar een voorbeeld, mensen willen ook vaak gewoon graag in de omgeving van vrienden en/of familie wonen.

Van mij hoeft echt niet iedereen in de randstad te willen wonen hoor, ik begrijp heel goed wat mensen prettig vinden aan andere delen van Nederland. Maar het is wel een beetje stom dat er altijd wordt gedaan alsof je absoluut gestoord bent als je op een dure plek woont. Daar zijn vaak ook allerlei redenen voor, die voor blijkbaar genoeg mensen opwegen tegen de kosten.
Oh nee hoor, daar heb je gelijk in.
Als je opgegroeid bent in Amsterdam of je hebt daar al je familie en/of vrienden wonen, dan snap ik heel goed dat je in die omgeving wil blijven wonen.
Ik zag bij enkele huizen staan dat ze niet verkocht worden aan investeerders, maar alleen bestemd zijn voor bewoning van de koper zelf. Kijk da's al een mooi begin.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-02-2020 23:34
Vertel mij dan alsjeblief 'waarom' zou men dat willen?
Om een peuk te roken? ‘Verse’ buitenlucht inhaleren? Vogeltjes horen fluiten? Ademhalen na ongelukje in de keuken? Beter bekend als een ‘Frans balkon’. Of in Amsterdamse makelaarstermen ieder raam met draai/kiep en een nep hekwerkje ervoor.

Ik weet dat mijn huidige toko helemaal niets bijzonders is, zeker niet voor Limburgse begrippen. Want ja, in de stad (mensen uit echte steden mogen nu lachen). Maar het is in de huidige staat van onderhoud, look en materialen een dikke 9 ton in Amsterdamse marktwaarde. Maar daar staat mijn toko niet. Dus dat doet nogal wat met de prijs. Voor A’damse begrippen is dat ‘kleine huisje’ niet overprijsd. Voor een gepimpte blokhut aan de Maasplassen durven ze ook nogal wat te vragen tegenwoordig en daar mag je niet eens het hele jaar in wonen.

Ik heb een blauwe maandag in A’dam gewoond. Begin nullies (2004). Daar betaalde ik 1200,- kale huur voor een studiootje van nog geen vijftig vierkante meter. Want oh de luxe, een balkon (als je met een Ikea klapkruk je langs de deur wist te wurmen, je reet tijdelijk te parkeren op de railing en zo de deur wist dicht te krijgen en je krukje uit te klappen) waar je op kon zitten. En dan zat ik twee straten van het Oosterpark af in een buurt waar je echt niet van kon zeggen dat het hip en happening was. Zelfs de belofte van ‘een buurt in ontwikkeling’ was er niet. Ik ging kapot daar, ging iedere dag met lood in de schoenen terug naar mijn legbatterijhokje. Maar meer kon ik niet betalen. En dan was ik nog een ‘bofferd’ ook vergeleken met vele leeftijdsgenoten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-02-2020 23:34
Vertel mij dan alsjeblief 'waarom' zou men dat willen?
Waarom niet?
Ik zou ook niet in Amsterdam willen wonen, hoewel ik het een leuke stad vindt. Maar zoals Nausicaa al zegt: iedereen heeft er zo zijn redenen voor.
Ik sta af en toe ook met mijn ogen te knipperen wat ze durven vragen (en krijgen!) voor bepaalde woningen, maar de vraag is nou eenmaal groter dan het aanbod en dan krijg je dat.

Overigens zijn er ook wel andere plekken waar je flink moet dokken, puur voor de locatie, ook buiten de Randstad. Zo is Eindhoven ook flink aan de prijs, net als 's-Hertogenbosch en Maastricht.

's-Hertogenbosch: logisch; prachtige en gezellige binnenstad, vrij centraal in Nederland (gunstige ligging t.o.v. hotspots).
Eindhoven: veel (internationale) werkgelegenheid.
Maastricht: prachtige en gezellige binnenstad en toch wel de place to be in het Zuiden.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
17-02-2020 00:14
Durgerdam is zo mogelijk nog populairder.
Klopt. Je woont daar relatief vrij, in een heel pittoresk stukje Nederland, met wijdse uitzichten over het water en weilanden, terwijl je op je fiets zo in hartje A’dam bent. Echt een heel uniek plekje.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-02-2020 23:15
Je zou het niet verwachten, maar zelfs buiten de Randstad is er werk te vinden.
:biggrin: nou dat. En anders forens je toch.

Mijn zwager woont in de hofstad en heeft net een appartement gekocht voor de hoofdprijs ( 5 jaar terug zou het de helft zijn geweest). Ze zijn bang om de trein te missen. Ik snap daar helemaal niks van (woont zelf in het oosten, en daar vind ik de prijzen soms al bezopen) :-[
groentuintje wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:52
40.82% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De enige echte grote stad die mij wel aantrekt, is Berlijn. Maar daar worden de prijzen ook steeds hoger wegens de populariteit.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De nieuwe woning van Rachel Hazes.
Erg leuke woning vind ik: https://www.funda.nl/koop/verkocht/mijd ... straat-10/
Burenliefde :heart: : de twee zonnepaneeltjes die je teveel hebt besteld aan je buren geven. Wel jammer dat de pannen niet goed aansluiten.

Gelukkig hebben ze wel een meisje met de parel EN de bloemen! Helaas geen kat, geen Kraken en geen podium...

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-4164 ... telberg-9/
Afbeelding
"Schatje, wanneer zou ook alweer de fotograaf komen?
Oh, pas de dag nadat de blauwe container geleegd wordt. Dus die kan buiten blijven en je kan de boel nog wel even de boel laten hoor!
Mooi, schrijf ik vast een leuke tekst over ons droomhuis waar alles niet liep zoals we gedacht hadden; dat doet het vast goed in een tekst.
En laat ook je mooie vulva-schilderij hangen, lief! Mooie kleuren voor de foto's."


https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... nstraat-1/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
17-02-2020 21:16
"Schatje, wanneer zou ook alweer de fotograaf komen?
Oh, pas de dag nadat de blauwe container geleegd wordt. Dus die kan buiten blijven en je kan de boel nog wel even de boel laten hoor!
Mooi, schrijf ik vast een leuke tekst over ons droomhuis waar alles niet liep zoals we gedacht hadden; dat doet het vast goed in een tekst.
En laat ook je mooie vulva-schilderij hangen, lief! Mooie kleuren voor de foto's."


https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-4 ... nstraat-1/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het wel meevallen met de rommel. Het is een vol huis, dat wel, maar niet dat het niet opgeruimd is. En dat hok met de wasmachine en dat atelier, tja, dat zou bij mij ook geen prioriteit hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het verdacht goedkoop dat huis in Zwolle. Ik vind het vrij rommelig maar niet storend. Er wordt in ieder geval wel geleefd in dat huis, met vulva-schilderij en al.
ShaunTheSheep schreef:
17-02-2020 21:06
Burenliefde :heart: : de twee zonnepaneeltjes die je teveel hebt besteld aan je buren geven. Wel jammer dat de pannen niet goed aansluiten.

Gelukkig hebben ze wel een meisje met de parel EN de bloemen! Helaas geen kat, geen Kraken en geen podium...

https://www.funda.nl/koop/ede/huis-4164 ... telberg-9/
Geen Rituals, dat had ik wel verwacht eigenlijk.
En dit is behang, toch?

Afbeelding
ShaunTheSheep schreef:
17-02-2020 21:16
"Mooi, schrijf ik vast een leuke tekst over ons droomhuis waar alles niet liep zoals we gedacht hadden; dat doet het vast goed in een tekst."
Ooit heb ik van precies zo een huis gedroomd en zag me daar met onze kinderen oud worden. Maar helaas, soms lopen levenslijnen anders dan verwacht.
Hartverscheurend, en dan toch nog deze saamhorigheid:
Sinds deze ruimte klaar is, kunnen we soms lastig kiezen op welke fijne plek in huis we het liefst zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
17-02-2020 22:02
Geen Rituals, dat had ik wel verwacht eigenlijk.
En dit is behang, toch?

Afbeelding
Het ziet er wel echt uit, maar mocht het behang zijn, dan vind ik het afschuwelijk o_o
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog 14 miljoen over?

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... racht-446/
Alle reacties Link kopieren
Erdal schreef:
18-02-2020 13:21
Iemand nog 14 miljoen over?

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... racht-446/

Wel allerprachtigst. Dat wel.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Afbeelding

Ik had wel even dat paarse kastje weggehaald, die ruimte voor de eethoek lijkt erg smal zo. Sowieso staat dat huis tjokvol met kastjes en tafeltjes :D Wel een leuk huis.
Alle reacties Link kopieren
Weer een peperduur pand met uberslechte foto's. Voor 1,4 miljoen kun je best een fotograaf inhuren.
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... egracht-4/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Erdal schreef:
18-02-2020 13:21
Iemand nog 14 miljoen over?

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... racht-446/
Zit er net naar te kijken. Ik werd helemaal gelukkig van de foto's. Zo prachtig allemaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En opeens moest ik heel erg huilen. Wat een doodzonde.

Afbeelding
Afbeelding

Is mij alleen niet duidelijk hoeveel verdiepingen er verminkt zijn.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Alleen de bel-etage heeft stijlkamers...

Maar als ik 14 miljoen en nog wat had, zou ik er heel gelukkig mee kunnen worden om de rest van mijn leven te wijden aan liefdevolle restauratie van de overige verdiepingen :-). Het Amsterdams archief heeft nog leuke foto’s van het interieur door de jaren heen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
18-02-2020 21:34
Zit er net naar te kijken. Ik werd helemaal gelukkig van de foto's. Zo prachtig allemaal.

.............
Afbeelding
Afbeelding



...............

Ik ook, ik zag me al in gedachten in een Sisi-jurk de Weense wals dansen, terwijl de mensen met open mond mijn beeldige jurk bewonderden, én mijn dansen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Zouden er achter die witte platen niet de originele muren en plafonds zitten? Van dat huis van 14 miljoen?
Voor iedereen een groene tuin
Afbeelding

€ 575.000 voor 126 m2 wonen en 117 m2 grond, dat is wel een Amsterdam( Noord)se prijs voor een huis in Arnhem. Ik vrees dat de hoofdstad van Gelderland ook onbetaalbaar begint te worden.

https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-4 ... straat-43/
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even de goedkoopste woningen gaan bekijken en dit is de winnaar:

https://www.funda.nl/koop/nieuwolda/hui ... 15/#foto-7

(Ik kan nog geen foto's plaatsen.)
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
17-02-2020 23:36
Het ziet er wel echt uit, maar mocht het behang zijn, dan vind ik het afschuwelijk o_o
Aan het stopcontact te zien is het behang en niet echt de muur zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven