WTF momenten

09-12-2019 15:48 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.

Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.

Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Is het misschien handig om een eigen topic hierover te openen?
In this mad house we must all survive
Het-groepje schreef:
09-12-2019 20:18
VVN geeft info over kinderen die kunnen zitten. Er wordt van alles geadviseerd over babies maar dat zijn adviezen door organisaties, geen wet of rechtspraak.
Ik weet niet of het illegaal is maar met een draagdoek op de fiets vind ik wel een enórm WTF moment. Onvergeeflijk gevaarlijk.

En ik ben dol op dragen.
Het-groepje schreef:
09-12-2019 20:16
Jij en vele andere beweren dat het illegaal is, ik zeg dat er helemaal nul rechtspraak of jurisprudentie over is. Laat jij dan maar zien dat het er wel is. Beetje raar dit.
In artikel 58a lid 3 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV) staat dat passagiers jonger dan 8 jaar alleen vervoerd mogen worden op de fiets indien zij zijn gezeten op een doelmatige en veilige voorziening met voldoende steun voor rug, handen en voeten. In lid 4 van staat letterlijk: het is bestuurders verboden passagiers te vervoeren op een andere wijze dan in dit artikel is voorgeschreven. Daarnaast worden in de wetgeving blanco normen gehanteerd, zoals “gewichtige redenen” en “goede huisvader” (principe dat ervan uitgaat dat iemand zich redelijkerwijze als een verantwoord persoon gedraagt die alles doet wat nodig is om (voorzienbare) schade te voorkomen). Het is dan aan de rechter om te oordelen of er in een specifiek geval of gedraging sprake is van een “gewichtige reden” of “goede huisvaderschap”.

Kortom: ga je iemand wiens kind dood of ernstig gehandicapt is geraakt ook nog beboeten? Wat levert dat de maatschappij op? Ze klagen ook geen ouders aan die hun kinderen op een verkeerde manier ingordelen in een autozitje. Tenzij het een kind van een ander is.

Maar je kunt er gif op innemen dat als de KDV-leidster van KDV De Krijsende Koter op deze manier een kind vervoert en ten val komt, dit land te klein is qua krijsen om wetgeving. Maar dat zal niet gebeuren. Omdat een KDV zich aan veiligheidseisen dient te houden m.b.t. van vervoeren van kinderen en dit dus geen veilige manier is. De Stint voor de zuigelingen zeg maar.
Vorige week: voor me staat iemand die achter het stuur naar Netflix op haar smartphone zat te kijken. Ik dacht dat ze dat alleen tijdens het wachten bij het stoplicht deed, maar ze bleef kijken, ook nadat ze op de snelweg zat. En af en toe nog iets op het scherm doen ook (geluid of zo).
Zijdehoentje schreef:
09-12-2019 20:30
Is het misschien handig om een eigen topic hierover te openen?
Ja sorry.
Dat mensen niet vragen of er langs mogen maar zich er doorheen rammen. Vandaag ook nog in de supermarkt, ik stond blijkbaar precies voor een schap met een kar waar een mevrouw een fles sinas nodig had. Ik zag haar naar mij kijken dus ik dacht dat ze moest wezen waar ik stond dus ik ging aan de voorkant van mijn kar staan. maar kennelijk was dat niet genoeg dus zonder wat te zeggen duwde ze mij met kar en al naar voren om die fles te pakken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Dwarrel75 schreef:
09-12-2019 20:27
In de sauna, ik zat tegenover een stel. Blijkbaar erg verliefd en ze hadden erg veel zin elkaar. Een kusje ok maar veel gegraai en gedraai onder water. Ik heb er wat gezegd. “ dat dit toch niet zo,n soort club is”. Kreeg ik terug, dat ik mij niet met hun moest bemoeien.

Gelukkig waren er meer mensen die zich er aan stoorden en zijn ze vriendelijk doch dringend verzocht dat soort handelingen ergens anders uit te gaan voeren. Dat je zin hebt in elkaar ok maar niet in de sauna.
Had je eigenlijk moeten zeggen: ‘Oh fijn, jullie zoeken dus nu een ander minder openbaar plekje op?”.
Het-groepje schreef:
09-12-2019 20:30
Die gaf ik:
Er is niks legaal (!) of illegaal over vervoer van kinderen die niet kunnen zitten op de fiets in de wet vastgelegd en er is ook geen jurisprudentie over.
En wat er niet is kan ik niet bewijzen of onderbouwen. Het is er gewoon niet.
Er zijn meningen en adviezen maar illegaal kun je het niet noemen.
Jawel, want je moet je kind ondersteund etc op de fiets vervoeren. Er is dus wel iets vastgelegd.

Edit: wat lemoos zegt dus.
In de bus met alleen ik en nog een man 3 stoelen achter me op de bovenverdieping. De man maakte een raar geluid. Toen ik keek bleek hij uitgebreid zijn nagels te knippen (WTF1). Toen ik vol walging (dacht ik) naar hem keek ging hij achter me zitten en begon hij met me te flirten (WTF2). Echt,in welke wereld denkt iemand dat dat een goede openingszet is?
Sara9876 schreef:
09-12-2019 20:35
Vorige week: voor me staat iemand die achter het stuur naar Netflix op haar smartphone zat te kijken. Ik dacht dat ze dat alleen tijdens het wachten bij het stoplicht deed, maar ze bleef kijken, ook nadat ze op de snelweg zat. En af en toe nog iets op het scherm doen ook (geluid of zo).
Ongelooflijk he. Heb laatst een vrachtwagenchauffeur ingehaald die gewoon de krant op zijn stuur had liggen. En steeds langzamer rijden en half over de vluchtstrook en weer terug insturen. Het waren geen NL-platen... achter mij een vrachtwagen die ‘m ook inhaalde. Ik geloof dat die chauffeur buiten zichzelf raakte van wat hij zag want die begon mij toch een partij te claxonneren. Bleef er ook een tijdje naast hangen. Schrok mij wild.
Het-groepje schreef:
09-12-2019 20:16
Jij en vele andere beweren dat het illegaal is, ik zeg dat er helemaal nul rechtspraak of jurisprudentie over is. Laat jij dan maar zien dat het er wel is. Beetje raar dit.
Er is (nog) geen jurisprudentie over, daar heb je gelijk in. Maar dat betekent niet dat het wél mag, alleen dat er nog geen rechtzaak over is geweest.

Maar kom eens met die bron dat er (relatief) meer ongelukken gebeuren met maxi-cosidragers etc. en dan ook graag de ernst van het letsel van de kinderen daarbij. Want zelfs als er vaker ongelukken mee gebeuren betekent dat nog niet dat het onveiliger is, want de ernst van het letsel dat de kinderen oplopen bij een ongeluk is nog belangrijker.
m-april schreef:
09-12-2019 20:44
Er is (nog) geen jurisprudentie over, daar heb je gelijk in. Maar dat betekent niet dat het wél mag, alleen dat er nog geen rechtzaak over is geweest.

Maar kom eens met die bron dat er (relatief) meer ongelukken gebeuren met maxi-cosidragers etc. en dan ook graag de ernst van het letsel van de kinderen daarbij. Want zelfs als er vaker ongelukken mee gebeuren betekent dat nog niet dat het onveiliger is, want de ernst van het letsel dat de kinderen oplopen bij een ongeluk is nog belangrijker.
Leuk die bron, maar doe dat dan even in een eigen topic. Echt zonde deze discussie hier!
100 jaar geleden stond ik met mijn kind in buggy in een apotheek. Kind was jaar of 2. Duikt er opeens een hond, die we beiden nog niet hadden gezien, ín de buggy en springt boven op kind. Hond kwam van achter dus totaal onverwacht. Kind hysterisch uiteraard en ik troost haar. Want kind zat vast en kon geen kant op. Commentaar van de baas: ach ja, bang voor honden gemaakt, dat erven ze dan vaak van hun ouders hè?

Mijn god. Een hond in een apotheek, dat ten eerste, en een hond een buggy in laten springen, dat ten tweede en dan de schuld van het krijsende kind bij de ouders leggen.....
Malinois schreef:
09-12-2019 20:54
100 jaar geleden stond ik met mijn kind in buggy in een apotheek. Kind was jaar of 2. Duikt er opeens een hond, die we beiden nog niet hadden gezien, ín de buggy en springt boven op kind. Hond kwam van achter dus totaal onverwacht. Kind hysterisch uiteraard en ik troost haar. Want kind zat vast en kon geen kant op. Commentaar van de baas: ach ja, bang voor honden gemaakt, dat erven ze dan vaak van hun ouders hè?

Mijn god. Een hond in een apotheek, dat ten eerste, en een hond een buggy in laten springen, dat ten tweede en dan de schuld van het krijsende kind bij de ouders leggen.....

Heb je die hond laten vliegen?
Een aantal jaar geleden reden man en ik via de snelweg terug naar huis. We reden op ons gemakje zonder traag te zijn, onnodig links te rijden of wat dan ook. Komt op gegeven moment een of andere malloot afwisselend voor, achter en naast ons rijden om ons van de snelweg af proberen te duwen. Net toen we op het punt stonden de politie te bellen, nam hij gelukkig de afslag (wij reden verder). Wtf, wat een aso zeg...
In this mad house we must all survive
RikM schreef:
09-12-2019 20:59
Heb je die hond laten vliegen?
Ik was iets te druk met een hysterische dochter. En aangezien ik een grote hondenliefhebber ben (dat maakte het argument ook zo bizar) zou ik dan eerder de baas laten vliegen :) hond kan er ook niets aan doen en had ook geen kwaad in zin. Die baas spoorde gewoon niet
charlymercury schreef:
09-12-2019 16:58
Ik zag op vakantie een keer een vrouw die haar benen ging scheren in het zwembad... ik zag toevallig vlak daarvoor er een filmpje op FB van. Toen kon ik het me al nauwelijks voorstellen totdat ik het echt zelf zag gebeuren
Huh? Een scheermes mee en midden in het water scheren? Of bedoel je onder de douches van het zwembad? Imho nog steeds vreemd maar beter te snappen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
09-12-2019 21:05
Huh? Een scheermes mee en midden in het water scheren? Of bedoel je onder de douches van het zwembad? Imho nog steeds vreemd maar beter te snappen.

https://www.dumpert.nl/item/7440723_d7b4104a

o_o
Bijna dagelijks te zien in Amsterdam, ouders die hun kind naar school of kdv brengen of halen, op de fiets en daarna doorrijden naar hun werk, of daarvandaan komen.
Rugzak achterop hun rug die zo vol zit dar hun kind bijna stikt als hij/zij gewoon in het fietsstoeltje achterop zit. Kind moet zich in alle bochten wringen om niet steeds de tas in het gezicht te krijgen.

Niet gevaarlijk of verboden, maar lijkt me niet echt gemakkelijk voor het kind 🙈
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Malinois schreef:
09-12-2019 20:54

Hahaha ja want dat is natuurlijk doodnormaal, dat een hond zo een buggy in springt. :facepalm:
2019 schreef:
09-12-2019 17:08
Hier in het dorp is 1 winkel daar zijn 2 invalideparkeerplaatsen die altijd in beslag worden genomen door gewone autobestuurders die NIET invalide zijn en geen invalidepas hebben liggen.
Laatst stond er het hele weekend een auto van wegwerkzaamheden op die plaats.
politie bellen dus, is wegsleepwaardig :thunder:
@(

Hè gátverdamme.

Het zwemwater dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lambchop schreef:
09-12-2019 21:08
Bijna dagelijks te zien in Amsterdam, ouders die hun kind naar school of kdv brengen of halen, op de fiets en daarna doorrijden naar hun werk, of daarvandaan komen.
Rugzak achterop hun rug die zo vol zit dar hun kind bijna stikt als hij/zij gewoon in het fietsstoeltje achterop zit. Kind moet zich in alle bochten wringen om niet steeds de tas in het gezicht te krijgen.

Niet gevaarlijk of verboden, maar lijkt me niet echt gemakkelijk voor het kind 🙈
Ja! Ik denk altijd: zal ik er wat van zeggen? Je kunt dat toch zelf ook wel verzinnen dat dat niet lekker zit voor je kind?
pearle schreef:
09-12-2019 16:44
Ook zo vreemd, willen we wat gaan drinken in de stad, en we zien ergens nog 1 tafeltje vrij, dus wij er op af. Komt er in draf een 60plusser langs ons heen gerend, ploft op een stoel en zegt triomfantelijk: Hebbes.

:sarcastic:
Hahaha ik zou hier echt zo hard om moeten lachen. Omdat het zo triest is, welteverstaan.
Het allerraarste wtf moment was een vent die midden op de snelweg stopte en uitstapte (!) om de bestuurder achter hem uit te gaan schelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven