WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
maandag 9 december 2019 om 21:22

maandag 9 december 2019 om 21:32
Niets armoe...GroenTuintje schreef: ↑09-12-2019 20:10Ik zie zoveel mensen sochtends fietsen/ op de scooter zonder handschoenen muts shawlbrrr koud. Wat een armoede denk ik dan.
![]()
Ik fiets zelfs met -10 nog zonder handschoenen en muts. Als ik van huis vertrek wel nog met sjaal, maar halverwege gaat mijn jas open. Moet ruim een half uur fietsen, als ik handschoenen aan doe en een muts opzet kook ik na tien minuten over.
Zal vast voor meer mensen zo zijn.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

maandag 9 december 2019 om 21:34
Mijn beste vriendin heeft eens meegemaakt dat ze parkeerden op de linkerstrook en na een schreeuwpartij ook echt gingen matten (knooppunt bij Eindhoven, Leenderheide). Belt ze mij ook nog doodserieus op met de vraag ‘Moet ik uitstappen denk je?’. Ik kon nog net hinniken dat ze de politie moest bellen en vooral niet moest uitstappen. Zag het tafereel helemaal voor mij, vriendin hangend uit het raampje van haar Polo ‘Hey jongens, toe nou...’Positivevibes schreef: ↑09-12-2019 21:18Het allerraarste wtf moment was een vent die midden op de snelweg stopte en uitstapte (!) om de bestuurder achter hem uit te gaan schelden.

maandag 9 december 2019 om 21:40
Ja, dat vraag ik me ook altijd af, wel of niet wat van zeggen. Zij moeten toch ook anderen zo zien rijden en zien dat het ongemakkelijk is voor hun kind. Of hebben ze geen idee van hoe dik/groot hun rugzak uitsteekt?Het-groepje schreef: ↑09-12-2019 21:15Ja! Ik denk altijd: zal ik er wat van zeggen? Je kunt dat toch zelf ook wel verzinnen dat dat niet lekker zit voor je kind?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"

maandag 9 december 2019 om 21:44
Wat is daar nou raar aan? Ik heb niet eens handschoenen of een muts, al minstens 20 jaar niet meer. Ik heb het gewoon nooit koud op de fiets, ook niet met min 10. Heeft weinig met armoe te maken en als je dat al WTF vind dan ben je weinig gewendGroenTuintje schreef: ↑09-12-2019 20:10Ik zie zoveel mensen sochtends fietsen/ op de scooter zonder handschoenen muts shawlbrrr koud. Wat een armoede denk ik dan.
![]()
maandag 9 december 2019 om 21:47
Zijdehoentje schreef: ↑09-12-2019 21:00Een aantal jaar geleden reden man en ik via de snelweg terug naar huis. We reden op ons gemakje zonder traag te zijn, onnodig links te rijden of wat dan ook. Komt op gegeven moment een of andere malloot afwisselend voor, achter en naast ons rijden om ons van de snelweg af proberen te duwen. Net toen we op het punt stonden de politie te bellen, nam hij gelukkig de afslag (wij reden verder). Wtf, wat een aso zeg...
Ik reed ooit met man midden in de nacht achter een auto die met 60km en zonder goede verlichting de snelweg opreed (en wij dus ook, want we zaten er achter). De man bleef 60 rijden! Levensgevaarlijk natuurlijk, dus ik heb de gevarenlichten aangezet en de politie gebeld, en de man daarna nog zo’n 30 km gevolgd totdat de politie erbij kwam. Dat zo’n gek zijn eigen leven op het spel zet is één ding, maar dit was ook levensgevaarlijk voor alle andere weggebruikers.

maandag 9 december 2019 om 21:50
Toen ik zwanger was werd ik eerst opzij geduwd door een man die lekker op het enige lege plekje ging zitten.2reebruineogen schreef: ↑09-12-2019 20:39In de bus met alleen ik en nog een man 3 stoelen achter me op de bovenverdieping. De man maakte een raar geluid. Toen ik keek bleek hij uitgebreid zijn nagels te knippen (WTF1). Toen ik vol walging (dacht ik) naar hem keek ging hij achter me zitten en begon hij met me te flirten (WTF2). Echt,in welke wereld denkt iemand dat dat een goede openingszet is?
En die daarna al zittend ook begon te ,'flirten'.
Hij kon blijkbaar ook heel mooie babies maken en had al vele bevallingen meegemaakt.
Alsof dat allemaal niet al aantrekkelijk genoeg was wilde hij me zijn nummer geven, dan kon hij me na de bevalling ook ophalen uit het ziekenhuis 'en dan kijken we wel verder' want hij kon zo'n leuke dame als ik niet laten lopen.
Ik heb toch wel even getwijfeld, leek me allemaal zo leuk en aantrekkelijk

maandag 9 december 2019 om 22:00
Nummer*Zoveel schreef: ↑09-12-2019 21:47Ik reed ooit met man midden in de nacht achter een auto die met 60km en zonder goede verlichting de snelweg opreed (en wij dus ook, want we zaten er achter). De man bleef 60 rijden! Levensgevaarlijk natuurlijk, dus ik heb de gevarenlichten aangezet en de politie gebeld, en de man daarna nog zo’n 30 km gevolgd totdat de politie erbij kwam. Dat zo’n gek zijn eigen leven op het spel zet is één ding, maar dit was ook levensgevaarlijk voor alle andere weggebruikers.
Wow.. Sommige mensen zijn echt levensgevaarlijk op de snelweg.
Ik haal ook vaak mensen in die 80 rijden op de snelweg. Meestal zijn het dan ouderen.
maandag 9 december 2019 om 22:02
Ik reed laatst kilometers lang op een 80-weg achter iemand die soms met moeite de 40 aantikte. De file achter ons werd steeds langer en inhalen was onmogelijk ivm tegenliggers, vluchtheuveltjes etc. De persoon in kwestie reed echt als een zwaar bejaard mannetje.
Toen we EINDELIJK op een rotonde voorbij konden keken de kinderen natuurlijk naar hoe oud dat mannetje wel niet was. Vol verbazing begonnen ze te gillen: mam, het was geen oud mannetje maar een jong kind! Volgens de kinderen rond een jaar of 12. Ik heb de persoon in kwestie niet gezien, maar ik dacht wel even WTF?!
Toen we EINDELIJK op een rotonde voorbij konden keken de kinderen natuurlijk naar hoe oud dat mannetje wel niet was. Vol verbazing begonnen ze te gillen: mam, het was geen oud mannetje maar een jong kind! Volgens de kinderen rond een jaar of 12. Ik heb de persoon in kwestie niet gezien, maar ik dacht wel even WTF?!
maandag 9 december 2019 om 22:03
In dit geval was het een stomdronken kerel. Hij parkeerde in een woonwijk, rolde uit de auto, en zwalkte weg. Toen kwam de politie, dus die hebben we de auto aangewezen (stond met deuren open midden op de weg) en de vluchtroute.Kwebbeltje91 schreef: ↑09-12-2019 22:00Wow.. Sommige mensen zijn echt levensgevaarlijk op de snelweg.
Ik haal ook vaak mensen in die 80 rijden op de snelweg. Meestal zijn het dan ouderen.
maandag 9 december 2019 om 22:06
Heb je toen ook de politie gebeld?Stefke schreef: ↑09-12-2019 22:02Ik reed laatst kilometers lang op een 80-weg achter iemand die soms met moeite de 40 aantikte. De file achter ons werd steeds langer en inhalen was onmogelijk ivm tegenliggers, vluchtheuveltjes etc. De persoon in kwestie reed echt als een zwaar bejaard mannetje.
maandag 9 december 2019 om 22:27
dinsdag 10 december 2019 om 07:22
oh, dat vind ik geweldig!
Dat soort mensen moeten er meer van zijn
Wij hebben een heel luid fluitende krantenbezorger, ook voor 7 uur 's morgens.
Ik kan daar van genieten

dinsdag 10 december 2019 om 09:08
Kwebbeltje91 schreef: ↑09-12-2019 19:14Maar echt.. Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden hoor, maar dit vergeet ik niet meerNet zoals de helft van de andere klanten die er waren
Ik vond het zo bizar dat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen. Als je nu een vest of trui wilt passen, snap ik het (mits je er iets onder hebt dan
Maar een BH.. Ik ben blij dat het m'n moeder niet was.

Wat betreft kleine kinderen, ik zie wel eens mensen op een snorscooter met kleine kinderen achterop, zonder helm.
Ik weet dat je geen helmplicht hebt op een snorscooter (Wat ik al vreemd vind, 9 vd 10 zijn opgevoerd en het gaat om je eigen veiligheid) maar kleine kinderen achterop en ook nog onbeschermd vind ik persoonlijk niet kunnen.
dinsdag 10 december 2019 om 09:09
dinsdag 10 december 2019 om 09:12
Ik werk zelf in een winkel waar regelmatig een mevrouw in de prullebakken op zoek gaat naar statiegeldbonnetjes, om vervolgens met 1 zo'n 25 cent bonnetje aan te komen.Lotte35 schreef: ↑09-12-2019 16:40Ik zie dat jullie WTF-momenten tot nu toe voornamelijk over het verkeer gaan, maar ik zag zaterdag iets bij supermarkt Hoogvliet wat ook wel WTF-waardig is.
Op de achterkant van de kassabon staan altijd zegels waarmee je kunt sparen voor gratis actieproducten. Er staat in het halletje altijd een vrouw te leuren om kassabonnen. Dat vind ik op zich al vreemd, maar goed.
Nu zag ik haar zaterdag dus buiten in de vuilnisbak van Hoogvliet graaien, om daar óók nog kassabonnen uit te halen (en waarachtig, ze had nog beet ook!).
Toen dacht ik echt wel even: WTF.
Maar goed, ze zal de flessen shampoo met bamboe-extract wel hard nodig hebben of zo![]()
dinsdag 10 december 2019 om 09:15
of mensen die tussen je glaswerk zoeken, als de lege flessen aan de weg staanStrawberrylime schreef: ↑10-12-2019 09:12Ik werk zelf in een winkel waar regelmatig een mevrouw in de prullebakken op zoek gaat naar statiegeldbonnetjes, om vervolgens met 1 zo'n 25 cent bonnetje aan te komen.
Ben eigenlijk nooit thuis als het glas aan de weg staat, laatst wel. En dan valt het op, dat er gezocht wordt, naar statiegeld neem ik aan

dinsdag 10 december 2019 om 09:17
Strawberrylime schreef: ↑10-12-2019 09:12Ik werk zelf in een winkel waar regelmatig een mevrouw in de prullebakken op zoek gaat naar statiegeldbonnetjes, om vervolgens met 1 zo'n 25 cent bonnetje aan te komen.

Ik was een keer in een overdekt winkekcentrum, waar ter promotie een of andere kar stond (Zonder iemand erbij gek genoeg) met bepaalde koek of biscuit of zo iets om er eentje mee te nemen om uit te proberen.
Er liep net een vrouw weg met handenvol van die rommel, en nog trots kijken en lachen ook.
Ik zag het van een afstand en ik heb er niks van gezegd maar ik dacht wel Wtf...
dinsdag 10 december 2019 om 09:48
Dat is de dagverlichting. Hebben wij ook: deze is standaard aan. Je rijdt weg en ziet zelf dus genoeg. Pas na enkele straten kom je er dan achter dat het niet je dimlicht is wat het doet. Heel onhandig, zeker in de herfst als je er nog niet zo op bedacht bent dat 's ochtends je licht aan moet. Sorry voor je WTF momentMarijeMarije schreef: ↑09-12-2019 22:27Ook in het verkeer: mensen die in de auto hun stadslichten aanhebben als het donker is. Dan heb je voor kleine verlichting en achter helemaal niets. Kom er elke avond wel een paar tegen en je schrikt je steeds weer de tandjes als je opeens een auto voor je hebt zitten.

Zonder oorzaak geen gevolg